Van Baarle kon Benoot niet bijbenen? Van Baarle heeft halve dagen op kop gereden in die Tour, waarbij dagen zat en dat Benoot niet eens meer aan de beurt kwam.
Ik vind het prima dat jij blind vaart op de uitslag die je nu op PCS kunt vinden, maar stellen dat Benoot toen belangrijker was voor het slopen van Pogacar is gewoon totale onzin.
Bij jou is alles onzin toch. Ja daarvoor is Van Baarle meegenomen om de kar te trekken, indien nodig. Benoot had in de TdF een andere rol.
In iedergeval heeft Jorgenson er duidelijk zin in met een goede tijdrit.
Indien nodig? Volgens mij besef je niet op welke manier ze Pogacar in die Tour hebben gesloopt. Ze hebben in dat weekend voor de slotweek toen het heel warm was als een malle gereden (Van Hooydonck en Van Baarle met name) en dat doorgetrokken de dag na de tijdrit (toen het kraken al te zien was) met een moordend tempo van start tot finish. Ze hebben niet op kop gereden omdat het moest, maar omdat het de manier was om te winnen van Pogacar.
je kan het heel leuk brengen, maar doen alsof het rijden op veelal vlakke wegen van vHooydonck en vBaarle een significante bijdrage heeft geleverd aan het vermoeien van een Pogacar is slechts speculatie.
Pogacar die lekker uit de wind in het peloton zat. Dat Benoot dat niet net zo goed had gekund is ook de vraag. Benoot stond alleen later in de pikorde.
Waar heb je het over? Die ritten in het weekend waren bergritten met meer dan 4000hm. Daarvoor nog die aankomst bergop op vrijdag waar Van Baarle de laatste knecht is voor het aam Kuss is, wat zich ook richting Morzine herhaalde. Tenslotte op de Col de la Loze zit er nog vijftien man in zijn wiel wanneer hij daar na eindeloos kopwerk af geeft. Ik heb Benoot zoiets nog nooit zien doen, en gezien het feit dat hij er in veel ritten geen vervolg aan kon geven lijkt de kans mij klein dat hij het ook had gekund (zat tenslotte lekker uit de wind).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.