Van Kerckhove weer super goed vandaag, op een seconde tweede in de tijdrit van de Baby Giro. Laatste maanden constant bij de beste tien, meestal als de enige 18 jarige (ploeggenoot Rowe meestal de enige andere). Benieuwd wat hij in de bergen waard is.
Nordhagen ook uitstekend begonnen.
Ah, that explains it. Zonder pech had onze Matt ze er allemaal opgelegd! Of tenminste hij had van voren meegezeten anders.
Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed en kan hij snel herstellen van de valpartijen.
Nordhagen reed een zeer goede tijdrit. Zijn terrein (de bergen) moet nog komen. Widar is een sterke concurrent. Maar Jorgen Nordhagen heeft toch al sterk staaltje van klimmen laten zien op World Tour niveau. Matisse van Kerckhove is volgens mij een sterke allrounder. Blinkt uit in tijdritten en prologen. Maar staat ook zijn mannetje in heuvelachtig terrein.
Voor Jonas was het sinds zijn opgave in Parijs-Nice zijn eerste wedstrijdkoers. Altijd afwachten en wennen hoe je als wielrenner reageerd, op serieus koerswerk. Het niveau van Jonas was vrij goed, dat toonden zijn waarden ook aan. Maar het niveau van Pogacar was weer buitengewoon hoog. Hoopgevend was dat Jonas in de laatste etappes mee kon komen. Nog een paar procentjes erbij en het beloofd weer een titanenstrijd te worden in de Tour.
Wanneer je op een minuut wordt gereden door een uitbollende concurrent, dan gaan een paar procentjes je niet terug op gelijke hoogte brengen.
Ze zullen vanaf dag één de sloophamer weer stoïcijn in moeten zetten, grotendeels tegen beter weten in door moeten zetten en vervolgens hopen dat de Pogacar van 2025 nog te kraken is zoals dat in 2022 en 2023 lukte.
Ik verwacht niet dat het lukt, maar volgens mij is het de enige kans die ze hebben.
Quote:IDL;"We hadden natuurlijk graag de Dauphiné gewonnen,' vervolgt Niermann. 'Toch ben ik blij met waar we op dit moment staan als ploeg. Er is nog wat werk aan de winkel, maar dat was ook ingecalculeerd.' Vingegaard vult aan: 'Ik heb nog drie weken om me te verbeteren richting de start van de Tour de France. Dan gaan we zien hoe we ervoor staan. Wij focussen ons volledig op onszelf. Ik kijk ontzettend uit naar de Tourstart in Lille."
"Wat moet Vingegaard precies gaan verbeteren? Daar gaf hij voor de camera's na de rit ook antwoord op. 'Een beetje van alles. Vooral de acceleratie op de langere klimmen. Ik hoop nog een stap te zetten in de komende weken."
Ja die paar procentjes, dan hoor ik liever Niermann en Vingegaard praten. Want ja hij Jonas moet nog wat beter worden.
Zij zijn bezig met zelf beter worden. Prima! Dat is ook het enige waar ze mee bezig kunnen zijn.
Wij kunnen echter wel vaststellen dat het verschil tussen Pogacar en Vingegaard meer is dan een paar procentjes toch?
De laatste dag was geen graatmeter, maar die dag ervoor ging 't al een stuk beter met Jonas en voor de duidelijkheid ook in verhouding met Poga. Dus niet alleen maar zelf beter worden, maar ook om het verschil met Poga kleiner te maken. Als voorbeeld: "de demarages bergop.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.