Mooi leermoment voor de teamleiding en ploeg in de giro next gen. Ploeg op 40 km van de meet vol laten rijden. Opgeofferd op 8 van de meet en nordhagen die op makkelijke stukken verschil wilt maken met 10 renners in zijn wiel (klim is de laatste 5 km pas lastig). Betaalt nu de tol en kan niet volgen...
Fysiek gezien hebben ze goed gereden, maar tactisch hebben ze het niet helemaal goed aangepakt, zeker nordhagen heeft zichzelf beetje in het zak gezet door te vroeg te veel energie te verspelen.
Jonas Vingegaard gelooft in langetermijnstrategie om Pogacar te verslaan: 'We kunnen het verschil maken in de dagen waarop de Tour zijn tol eist' | Wieler Revue; Dat is natuurlijk ook een ding.
Nee hoor het budget is te krap; alleen jongens die meedoen voor 't klassement, maar dat is moeilijk te begrijpen. Als voorbeeld Kevin Vauquelin heb ik op 1 staan om te halen; maar ja die gaat helaas andere wegen.
Lemmen bij de beste 26 klimmers in dit veld vind ik best aardig. Ik denk dat zo'n eerste rit de verwachtingen wat vervormd, wanneer dat nu als teleurstellend wordt ervaren.
Benoot valt niet mee inderdaad. Wellicht na die eerste rit besloten om voor ritten te gaan, ondanks dat hij tot vandaag nog de indruk gaf ook voor een klassement te gaan.
Blíjft voor mij een vraagteken waarom hij niet in de Dauphine reed, om de voorbereiding volledig met de rest te doen en om automatismen met Vingegaard terug te vinden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.