Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 106 ... 134 135
mitchel_91
Yeez
Met die eerste week gaat een goede benoot meer waarde hebben dan tulett... ook al omdat vingegaard m...

Als je doelt op de punch etappes, dan denk ik dat juist Tullet daar meer van waarde is. Daarnaast verwacht ik dat hij veel langer mee bergop kan. 

Benoot zou in het positioneren een streepje voor kunnen hebben, maar daar hebben ze in eerste instantie Affini voor. Daarna Campie en tegen de tijd dat Benoot dat moet doen, lijkt me dat Tullet dat ook moet kunnen omdat de groep dan sowieso al uitgedund is. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Tulett is niet geschikt voor de rol van Benoot. Gezien de laatste rit in de Dauphine zou ik hem voorlopig ook niet boven één van de andere klimmers plaatsen. Helemaal wanneer je bedenkt dat je ze vooral in het laatste deel van de Tour nodig gaat hebben. Ik heb daarvoor meer vertrouwen in Yates en Kuss. 

Hagenes heeft wat mij betreft dan eerder zijn kandidatuur goed in de verf gezet. Heeft de hele week met Vingegaard in zijn wiel rondgereden (al dan niet samen met Valter), vaak tot diep in de koers. Daarnaast in de laatste rit gewoon nog als 35ste binnengekomen. Dan zou hij samen met Affini dezelfde rol in kunnen vullen als ze ook al deden in Parijs-Nice (Hagenes is wat dat betreft goed ingespeeld op Vingegaard) en schuift Campenaerts door naar het middenveld (zoals hij al rond reed in de Dauphine).

Mochten er geen gekke dingen gebeuren, dan gaat er echter niet gesleuteld worden aan de selectie. Daar veranderd een minder optreden in Zwitserland niets aan.

mitchel_91
S. Morgenstern
Tulett is niet geschikt voor de rol van Benoot. Gezien de laatste rit in de Dauphine zou ik hem voor...

O, dat vind ik juist wel. Maar ik ben het met je eens dat ik ook denk dat ze niks gaan veranderen aan de selectie helaas. 

hetismewat

Tullett is echt nog veel te licht voor de Tour. Positionerend lijkt me dat je daar weinig aan hebt en het is ook nog compleet onbekend hoe hij herstelt en of hij überhaupt van waarde kan zijn in week 3 of er dan al compleet afligt. Gezien het verloop van de Dauphiné zou ik daar niet al te hoopvol in zijn. 

Benoot is relatief waardeloos als kopman en heeft misschien niet het plafond dat Tullett heeft, maar zijn vloer ligt echt een heel stuk hoger en hij is bovendien een betrouwbare kracht waarvan je precies weet wat je er aan hebt.

edit: Bovendien als je nog eens een poets wil bakken, in bijvoorbeeld waaiers of in een heuveletappe dan is Benoot daar ook uitermate geschikt voor. Die heeft ook bewezen dat hij bijvoorbeeld heuvelop een geweldige lead-out kan doen van een minuut ongeveer (o.a. WvA heeft daar in het voorjaar vaker van geprofiteerd). Dat zijn allemaal zaken waar Tullett nog niks heeft bewezen. Hopelijk mag Tullet een mooie Vuelta rijden en dan zien we volgend jaar wel verder. (En dan nog zou ik Tullett nooit in de Benoot rol zien, maar eerder als een soort Grossschartner achtig type by UAE).

Laatst gewijzigd
Nijmos
mitchel_91
Als je doelt op de punch etappes, dan denk ik dat juist Tullet daar meer van waarde is. Daarnaast ve...

Langer mee dan benoot, die structureel top 15 rijdt in alle waalse klassiekers?

tdola

Selectie gaat normaal niks aan veranderd worden en dat is ok.

In de vuelta kunnen tullett en hagenes dan laten zien dat ze stap gemaakt hebben en wellicht volgend jaar wel tour kunnen rijden.

S. Morgenstern
hetismewat
Tullett is echt nog veel te licht voor de Tour. Positionerend lijkt me dat je daar weinig aan hebt e...

Kanttekening bij dit verhaal (verder wel grotendeels mee eens): Tulett deed vorig jaar een leadout heuvel op in de Tirenno (in de vijfde rit) waarmee hij Vingegaard lanceerde, die qua lengte en type renner dat hij eraf reed van een andere orde was, dan we van Benoot kennen bij dat soort leadouts heuvelop. Dat was voor mij de eerste keer dat ik hem als een serieuze optie zag voor de Tour de France. 

Laatst gewijzigd
mitchel_91
Nijmos
Langer mee dan benoot, die structureel top 15 rijdt in alle waalse klassiekers?

Ik denk inderdaad dat Tullet bergop langer mee gaat dan Benoot. 

S. Morgenstern

Benoot heeft echter veel meer toe te voegen in punchy ritten. Perfecte renner om Vingegaard door dat soort finales te loodsen. Tulett heeft daarin veel minder laten zien.

kelderfan

Het gaat weer goed in 't mooie Zwitserland, maar niet met de gele bijtjes, want die hebben een betere tactiek.

Alleen Tijmen Graat doet niet mee aan de malaise, want hij brengt 't team thuis. Oh, ja hij wordt vandaag 18e.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Lemmen zat bij de beste twintig renners, maar liet het lopen toen hij eraf moest. Vind jij dat hij voor zijn klassement had moeten rijden? Of beter om te sparen voor een dag in de vlucht?

Graat was de enige die vol tot de finish door is gegaan. Best aardige test volgende mij.

kelderfan
S. Morgenstern
Lemmen zat bij de beste twintig renners, maar liet het lopen toen hij eraf moest. Vind jij dat hij v...

Ja uitvluchten zijn er genoeg; maar dat Lemmen 't laat lopen zegt wel iets over 't moraal. Dat je zoals Graat te kort komt op Only is te begrijpen, maar dat Lemmen 't daarom maar laat lopen is veeg teken. 

S. Morgenstern

Kun je de vragen niet beantwoorden? Waarom is het beter wanneer Lemmen voor een top twintig plaats zou rijden, dan wanneer hij zou sparen voor een vlucht? Kun je dat uitleggen?

kelderfan
S. Morgenstern
Kun je de vragen niet beantwoorden? Waarom is het beter wanneer Lemmen voor een top twintig plaats z...

Jawel hoor,  maar ik vind het heel matig, want ook graat wil de aanval opzoeken toch. Daarom vind ik dat 't matig is, als je je laat uitzakken, als je bij de 1.e twintig zit, maar dat heb ik van jou, want zijn achterstand id wel erg groot toch.

S. Morgenstern

Graat wil dat inderdaad ook, dus had evengoed kunnen laten lopen met het oog op de komende ritten. Dan had hij minder om van te herstellen en een grotere kans op een mooie prestatie in de komende ritten. Waarom zou dat een slechte tactiek zijn? Kun je dat uitleggen?

Graat heeft hier echter ook een kans om zich eens te testen, om te zien waar hij strandt wanneer hij zo lang mogelijk door blijft rijden. Dat deed hij vandaag met een mooie achttiende plek als resultaat. Dat is voor hem heel mooi. Dat maakt het echter nog niet voor iedereen een goede aanpak. 

Visma heeft er als ploeg volgende mij helemaal niets aan wanneer een selectie zonder klassementsrenners, desondanks allemaal probeert om zo lang mogelijk aan te haken voor een plek bij maximaal de beste twintig. Daarmee is de aanpak van Graat van vandaag er dus niet één om voor de hele selectie aan te raden.

Lemmen weet al dat hij in het hooggebergte tekort komt. Hij is daar een knecht, een hele goede middenvelder die aardig kan klimmen. Een renner die in een goede vluchtgroep een mooi resultaat kan rijden. Daar voor gaan, oa door je te sparen op dagen waarin je niets te winnen hebt, is gewoon een prima tactiek. Waarom jij daar zo'n moeite mee hebt en het matig vindt, is mij niet duidelijk doordat je niet uitlegt wat er matig aan is.

kelderfan
S. Morgenstern
Graat wil dat inderdaad ook, dus had evengoed kunnen laten lopen met het oog op de komende ritten. D...

Met graat zijn  wij 't eens, die is er terecht voor gegaan.  Het was benoot die hem heeft gebracht naar de klim. Je vergeet dat bijv cloag mee had kunnen zitten of moeten, want die mag zichzelf ook eens testen

S. Morgenstern

Ze hadden allemaal mee kunnen zitten, dat was het plan. Waarom denk je dat ik dat ben vergeten?

kelderfan
S. Morgenstern
Ze hadden allemaal mee kunnen zitten, dat was het plan. Waarom denk je dat ik dat ben vergeten?

Je denkt toch niet dat bijv. Kruijswijk na de zware Giro even leuk de aanval gaat zoeken.

kelderfan

In de Giro next toont Mattio zich met een derde stek. Misschien wat voor Tijmen Graat.

kelderfan
S. Morgenstern
kelderfan
Je denkt toch niet dat bijv. Kruijswijk na de zware Giro even leuk de aanval gaat zoeken.

Volgens mij ben jij degene die het matig vindt dat Lemmen (na een zware Giro) niet voor zijn klassement gaat.

Ik vind het moeilijk met je te discusseren zo; wanneer je geen uitleg geeft waarom je dingen vindt, geen antwoord geeft op vragen, en met dit soort opmerkingen ook nog jezelf tegen lijkt te spreken.

AWestie

Kelderfan spreekt zich in principe binnen een paar pagina's altijd wel een keer tegen

kelderfan
S. Morgenstern
Volgens mij ben jij degene die het matig vindt dat Lemmen (na een zware Giro) niet voor zijn klassem...

Ja en met reden, want in 1e. instantie ging de ploeg voor 't klassement; alleen toen Lemmen niet mee kon komen is 't plan gewijzigd toch.

Dus wie spreekt zichzelf tegen. Want Graat heeft de teambespreking dan gemist, want hij is wel present in 't 1e. peloton met ook Vermote.

kelderfan
AWestie
Kelderfan spreekt zich in principe binnen een paar pagina's altijd wel een keer tegen

Ja en jij doet 't ook toch.

Rawolf

Benoot gevallen vandaag, hopelijks niks ernstigs.

1 2 ... 106 ... 134 135

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.