Over Jorgenson gesproken. Die gaat ook mee naar de Vuelta; als 't in de TdF niet lukt, dan maar in de Vuelta met ondersteuning van Kuss, Jorgenson en hopelijk ook Kelderman.
En goed dat Plugge reageert met wij moeten evalueren in antwoord op de kritiek van Bjarne (maar ja die kan de gele bijtjes niet luchten).
Oh, ja jij bent de solide bron. Daarvan akte.
Wauw een Jonas Vingegaard, die ervoor gaat. Hij had 't beloofd. De uitvoering zag er goed uit, maar voorlopig geeft Poga geen krimp.
Sepp Kuss krijgt de bloemen, want zijn werk zorgde ervoor dat Poga alleen kwam te zitten. Ook Wout, die zich helemaal leeg heeft gereden om Vingegaard goed af te zetten. Ook Benoot en Campenaerts in mindere mate hebben veel en goed werk verzet. Dus pluim voor de ploeg. En ja Jonas Vingegaard geeft niet op.😀
Benoot geeft aan dat hij ziek was in week 2.
Verwacht van benoot nooit verschroeiende wattages. Een man op de juiste plek met t juiste plan. Is in week 1 veel nuttiger geweest als een van Aert, die toen ook nog wat onder de leden had en niet slim koerst. Benoot zat week 1 continu bij Jonas in de buurt en helpend waar nodig. Vandaag ook weer Benoot die met zijn koersinstinct vrij zuinig kan meeschuiven in een grote ontsnapping en een mooie kopbeurt op Mont Ventoux kan doen.
Jorgenson naar vuelta zou me verbazen maar niet onmogelijk. Zou ie nu trouwens ziekjes zijn? (Na eerder van aert en benoot).
Vuelta vingegaard, kuss, zingle (als fit), van baarle, tulett klinkt logisch.
Valter en jorgenson meer twijfel terwijl wel bij pcs.
Opties verder hagenes (zou 'm rijden mgl met blik volgend jaar!?), campenaerts, laporte als fit (lijkt me nog niet), kelderman (of kruijswijk maar denk ik niet).
Ik gok op hagenes, kelderman en valter/campenaerts naast de 1e 5 bovengenoemden.
Dat de vorm van Jonas groeit komt niet alleen om we in de derde week zitten. Hij had door de valpartijen/blessures de laatste twee jaar te weinig wedstrijdkilometers in de benen. Daardoor zijn denk ik ook de twee slechte dagen in deze Tour te verklaren. Richting de Vuelta kan het nog interessant worden. Hoewel Pogacar ook daarvoor de favoriet blijft, is de vraag of hij dan weer op dat hoge niveau kan blijven fietsen.
Nog bedankt voor je toelichting. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen sportbeleving. Voor de underdog ben ik al dagelijks in de maatschappij. In de sport ligt dat o.a. als Ajax fan anders. Wielrennen beleef ik in de eerste plaats als fan van Visma Lab, en de ploegen daaraan voorafgaand. En in het verleden van Joop Zoetemelk. Maar die komt dan ook uit dezelfde gemeente, niet hetzelfde dorp. Ik ben zeker geen fan van ploegen als Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Israël, Total Energies en Ineos. Maar zag natuurlijk liever Arensman de etappe winnen dan Pogacar/UAE.
Alberto Contador zag Pogacar in moeilijkheden op Ventoux: 'Er zijn verschillende dingen die twijfels oproepen over zijn vorm' | Wieler Revue; Go, go Jonas Vingegaard.
Vraag van de dag voor een ieder hier: waar en wanneer kan Vingegaard morgen het beste aanvallen (uitgaande van goede benen)? Zou hij op de Madeleine al durven proberen te gaan? Het team is wat mij betreft momenteel niet sterk genoeg om de koers als team zwaar genoeg te maken, dus denk ik dat Vingegaard er zelf op tijd aan zal moeten beginnen, wil hij de Tour nog winnen.
de Madeleine is steiler als de col de la loze. Dus denk dat de Madeleine de plek bij uitstek is om een hoog tempo op te leggen. Het liefst met behulp van ploeggenoten en als die niet goed genoeg zijn dan zelf.
Ciro Scognamiglio
@Gazzetta_it
- According to @bvdecape and our sources Filippo Fiorelli, now with Vf Group-Bardiani Csf-Faizané, will do a wt jump in 2026 joining @vismaleaseabike : this can be considered a deal done, only official statement missing.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.