Ja wat is er met Benoot aan de hand, want in de 1e. week was hij nog te bewonderen, maar de laatste dagen gaat 't bergafwaarts. Maar dat heb ik ook met Jorgenson, want die heeft 't niet meer.
En ja Vocsnor is gewoon een betrouwbare en ook nutige knecht.
Yates pakt ongeveer acht en een halve minuut met zijn twee dagen in de aanval. Zelfs wanneer je dat als een losstaand gegeven weg zou nemen (wat onzin is aangezien er gewoon energie in is gestopt en een andere inzet van die energie weer iets anders had opgeleverd), dan zouden ze nog altijd bovenaan staan in het ploegenklassement.
Wat zou er aan de hand moeten zijn? Dit is toch ongeveer hetzelfde niveau als vorig jaar? Heel veel meer dan 'er nog zitten' en een spaarzame kopbeurt heeft hij niet toegevoegd, net als vooraf te verwachten viel. Helemaal nadat hij zelf zijn voorbereiding mocht uitkiezen.
De eerste echte heuvelrit zat Pogacar in de finale op een gegeven moment geïsoleerd. Daarnaast was de ondersteuning in openingsfases en waaierritten ook niet om over naar huis te schrijven. Hij heeft deze ronde ook al meer dan eens zelf op Jorgenson gereageerd.
Eens,denk dat een Vingegaard op z'n best Pogacar in normale doen niet kan verslaan. Dan kun je van alles proberen en bedenken, gaat niet helpen. Daarom had Kooij mee gemoeten. Ritwinst lijkt me toch wat belangrijker dan dat Vingegaard 2e wordt op 2 min ipv 5.
Alsof het een ABC-tje is dat Kooij sprints wint van Milan en Philipsen en Merlier en.....Bovendien achteraf een koe in de kont kijken. Ik vind het héél logisch dat er gekozen wordt voor Vingegaard; 2022 en 2023 gewonnen. Vorig jaar gehavend begonnen. Dit jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Dat nu blijkt dat Pogacar sterker is... Tja.
Nutteloze dagen. Dan moet je gewoon afstappen toch. Evenepoel gaf 't goeie voorbeeld of misschien wel beter in de grupetto plaatsnemen met Armirail. Benoot is gewoon niet in goede doen in deze TdF. Dat zal ook te maken kunnen hebben met zijn vertrek.
Vorig jaar na 14 ritten stond hij 44ste in het klassement. Mag jij drie keer raden waar hij nu staat.
Dat zijn feiten. Daarnaast kun je bij een knecht uiteraard ook vaak naar hele andere dingen wijzen (denk bijvoorbeeld aan de gigantische toegevoegde waarde van Affini in de eerste week die je niet terug ziet in zijn uitslagen). Daarin zul je wat Benoot betreft echter ook geen verschil kunnen aanwijzen met vorig jaar. Of ik moet iets gemist hebben vorig jaar, maar dan kun jij dat vast wel vertellen.
Degene die volledig voor Vingegaard willen gaan met de selectie zullen hem wel mee willen. Vingegaard heeft nog nooit zo'n solide windscherm gehad in de eerste week van de Tour de France. Daarnaast volgend jaar een ploegentijdrit.
Ik zou hem (afhankelijk van de uitkomst van komende week) waarschijnlijk niet meenemen.
Mooi gereden van Victor en Wout! Met de hoogst genoteerde renner 10x top 3 (en 2x top 5, 1x top 10) in 15 etappes voor Visma, 1x op het hoogste treedje.
Ze proberen in ieder geval elke etappe aan te vallen en de koers te maken, helaas is er vaak 1tje net iets beter.
Oprechte vraag: wat zit er tussen Pogi en Matteo? Want vandaag sprong hij weer op het wiel toen Jorgenson wilde aanvallen?
Ik heb altijd gedacht dat Jonas en Tadej gewoon sportieve rivalen waren, maar afgelopen dagen is gebleken dat Visma heel diep onder de huid zit bij Tadej. Dus eens met Warmoes; misschien kan Visma daarvan profiteren. Dat lijkt me nog de enige kans, met de mogelijkheid dat ze in hun eigen mes vallen. Maar no guts, no glory.
Nou ja, eigen mes, wat valt er te verliezen? Ja, 2de voor Vingegaard is weer oké, maar voor hem geen punt als ie die plek zou verliezen denk ik, na 2 keer 2de en 2 keer 1ste. Die vete maakt de derde week wel wat leuker, want normaal gesproken is de tour klaar.
Gewoon volle bak, veel visma vluchters mee, knetterharde koers maken, en Pogacar isoleren. Meer kunnen ze niet doen. Dit zal denk ik wel ten koste gaan van andere klimmers in het peloton die nog azen op etappewinst. Maar wie weet, Arensman zaterdag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.