Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 126 127 128 129
S. Morgenstern
Rawolf
Denk dat je dat toch verkeerd ziet. Volgens de watts/per kg berekenaars op twitter ligt het niveau o...

Volgens mij gaf hij zelf aan zijn beste wattages ooit te rijden. Klimrecord op de Ventoux verpulveren, ondanks tegenwind, ook zijn verdienste grotendeels. Ik zie dat mindere niveau niet.

T80JZ

Te vinden bij In de leiderstrui: Qua data reed Vingegaard zijn beste Tour ooit, zo vertelde hij. 'In sommige ritten haalde ik mijn hoogste niveau ooit, maar het is ook zo dat ik in andere etappes mijn slechtste waardes in jaren heb gereden. Ik heb enkele slechte dagen gekend. Ik ben beter dan ooit, maar het is ook gebleken dat ik mindere dagen heb gekend.'

Slechte dagen in de eerste fase van de Tour naar mijn mening door gebrek aan wedstrijdkilometers door de opgelopen blessures (Baskenland vorig jaar, P - N) dit jaar. Met de Tour in de benen zal dat in de Vuelta niet zo gauw gebeuren. 

Jonas gaat zich nu voorbereiden op de Vuelta. Weekje rust en daarna begint de voorbereiding. Pogacar er waarschijnlijk niet bij. Concurrenten dan o.a. Almeida, Carapaz. Roglic zal ook wel starten denk ik. 

Visma Lab volledig in dienst van Vingegaard. Als Zingle meegaat is dat eerder om Jonas te helpen bij de korte, steile beklimmingen dan de kans op een etappe overwinning lijkt me. 

T80JZ

Van Aert zaterdag niet goed genoeg om mee te zijn in de kopgroep, maar gisteren geweldig. Na de blessures van vorig jaar en de tijd - een jaar - die nodig is om daar echt helemaal van te herstellen en terug te zijn op het oude niveau was de Tour zo kort na de Giro te veel voor hem. 

Gelukkig was er juist gisteren, al zal hij daar na toegewerkt hebben, die ene topdag. Deze overwinning zal hem heel veel goeds doen. Nu rusten, een goed programma in het najaar, geen nieuwe blessures en dan een goede winter en goede voorbereiding op volgend voorjaar. 

kelderfan
T80JZ
Van Aert zaterdag niet goed genoeg om mee te zijn in de kopgroep, maar gisteren geweldig. Na de bles...

Dat zie je goed. Dat geldt ook een beetje voor Simon Yates. Gewoon die twee meenemen naar de volgende TdF.

kelderfan

@Yeez noemde nog een klimmer extra. Dan lijkt mij Chris Harper misschien wel als gegadigde.

S. Morgenstern

Harper is een degelijke volger. Tulett, Kelderman, Campenaerts, een goede Van Aert en Armirail zijn allemaal veel waardevoller in bergritten als ze weer voor Vingegaard willen gaan.

AWestie

Welke plaat komt op het kantoor van Richard denken jullie?

AWestie
kelderfan
@Yeez noemde nog een klimmer extra. Dan lijkt mij Chris Harper misschien wel als gegadigde.

Plus: Chris ging weg om lekker zelf zijn gang te gaan. Ik heb weinig indruk dat hij dat plan al in de ijskast heeft.

Reizende ster
kelderfan
Jawel, maar door het niet top zijn van enkele van zijn adjudanten. Ik doel daarmee op Jorgenson, Van...

Heb je gelijk in, bij uae hetzelfde en ook nog het uitvallen van Almaida. Kun je tegen mekaar wegstrepen. 1 op 1 is Pogacar toch gewoon beter op alle onderdelen dus ik denk niet dat Vingegaard nog veel kans maakt op een tour overwinning met Pogacar erbij. 

hetismewat

Jorgensen had ook aangegeven de Vuelta te gaan rijden toch? Dan zit je met Vinegegaard, Jorgensen, Kelderman, Kuss en Tullett wel weet met een prachtige klimploeg zeg. Van Baarle voor het vlakke. Zingle om te helpen positioneren.

Benieuwd wie de laatste man wordt. Volgens mij staat Valter er nu op, maar die vind ik in deze selectie eerlijk gezegd een beetje overbodig. Maar ik zie ook niet direct andere gegadigden.

Reizende ster
kelderfan
Ja, daar zeg je wat, want wie moet Visma|Lab|Rabo daarvoor halen?

Misschien geen Giro voor  renners als v Aert, Yates om genoeg reserves over te houden voor de bergetappes in de tour. Stuur maar jongere renners die zonder veel druk zo'n ronde kunnen rijden met oog op toekomst. Aangevuld met renners van wie je zeker weet dat die geen tour gaan rijden. 

Reizende ster
S. Morgenstern
Drie grote ronde winnaars met Vingegaard, Yates en Kuss op kunnen stellen, aangevuld met een tweevou...

UAE heeft dan ook nog eens de beschikking over Ayuso,Del Torro en Almeida die nu moest opgeven. 

Reizende ster
kelderfan

Je hebt ook nog een kruiswijk en kelderman in je ploeg !

kelderfan
Reizende ster
Je hebt ook nog een kruiswijk en kelderman in je ploeg !

Maar zijn die extra dan.

T80JZ
Reizende ster
Misschien geen Giro voor  renners als v Aert, Yates om genoeg reserves over te houden voor de berget...

Er zal met Simon Yates bij zijn transfer zijn afgesproken dat hij eigen kansen zou krijgen in een grote ronde. Met Vingegaard de Tour en de Vuelta bleef alleen de Giro over. Van Aert wilde al lang heel graag de Giro rijden. Ook daar zullen afspraken over zijn gemaakt. Zo niet dan nog zal je tegemoet moeten komen aan wensen van je toprenners om ze tevreden te houden. We kunnen niet zeggen dat het verkeerd heeft uitgepakt toch. Simon de eindoverwinning, mede dankzij een geweldige Wout, die zelf een etappe won en een belangrijke rol vervulde in de etappe overwinningen van Kooij. En deze Tour zijn juist zij de twee die een etappe overwinning behaalden. 

Ook Jonas heeft aangegeven een keer de Giro te willen rijden. Of dat volgend jaar wordt werd er gisteren gevraagd. Daar wilde hij nog geen antwoord opgeven. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
kelderfan
Maar zijn die extra dan.

Reden ze de Tour dan.

Sandy Casar

Wout van Aert volgens HLN dus niet naar het WK maar zijn programma is ronde van Duitsland, Montreal en Quebec

Sandy Casar

.

Laatst gewijzigd
Sandy Casar

.

Laatst gewijzigd
Poeksel

https://sporza.be/nl/2025/07/28/gele-kansen-van-marianne-vos-moeten-wijken-in-dienst-van-veeleisende-kopvrouw-de-focus-ligt-op-pauline~1753699852080/

Beetje gek verhaal: eerst zegt ie "Niet, daar moeten we eerlijk in zijn", is ploegleider Jos van Emden realistisch. "In deze sprints gaat ze niet meedoen."

En daaarna "dat kan betekenen dat Marianne gaat mee sprinten".

Ik snap dat niet het hele team voor Vos gaat rijden vandaag, maar het hele team voor PFP lijkt me ook niet nodig.

tdola

@het is wat

Dan zit je met Vinegegaard, Jorgensen, Kelderman, Kuss en Tullett wel weet met een prachtige klimploeg zeg. Van Baarle voor het vlakke. Zingle om te helpen positioneren.

Zoals eerder gepost: mgl hagenes (zou m rijden ikv voorjaar 2026), valter, laporte (minder wrs denk ik gezien lang afwezig), kruijswijk (denk t niet, van baarle doet nu t zelfde), campenaerts (staat echter bij andere wedstrijden). Brennan zou ik mooie stunt vinden, maar zal m niet zijn.

Ik zou dus zeggen hagenes, schuift van baarle plekje op naar iets meer bergop denk ik.

kelderfan
S. Morgenstern
Reden ze de Tour dan.

Een extra klimmer, was de vraag.

S. Morgenstern

Van Baarle een zekerheid samen met Zingle?

Ik zou voor die drie plekken naast de klimmers in ieder geval Hagenes meenemen. Afgelopen jaren hebben ze wat mij betreft te vaak voor (dubbelende) ervaring gekozen ten kosten van de ontwikkeling van dit type renners. Hagenes heeft lang en breed laten zien dat hij er klaar voor is, dus wat mij betreft zou dat een zekerheid moeten zijn.

Zingle geeft je in sommige ritten een leuke optie om uit te spelen, en daarnaast inderdaad nuttig bij het positioneren (hoewel hij er vaak bij lag dit seizoen).

Valter zou ruimte geven aan wat klimmers om zich in heuvelritten rustig te houden. Valter zit er altijd nog bij tot het los gaat en is daarin een prima renner om erbij te hebben (beetje in de Benoot rol dus, waardoor Kuss en Yates zich in de eerste week konden sparen).

Van Baarle kun je er ook altijd bij hebben en met de benen van 2023 zou hij weer voor drie tellen qua uren kopwerk. Daar zou je Hagenes wat meer mee ontlasten, in vergelijking met Valter.

S. Morgenstern
kelderfan
Een extra klimmer, was de vraag.

Meer slagkracht in de bergen van de Tour van 2026 was de opmerking. Daar maak jij van dat ze daarvoor iemand moeten halen, waarna je vervolgens met Harper komt. Terecht wijzen anderen jou er vervolgens op dat er genoeg betere opties zijn om volgend jaar meer slagkracht in de bergen voor elkaar te krijgen.

kelderfan
S. Morgenstern
Meer slagkracht in de bergen van de Tour van 2026 was de opmerking. Daar maak jij van dat ze daarvoo...

Ik zeg dat Harper dan een optie is, met de vewijzing naar de opmerking van @yeez. Dus jij hebt 't over slagkracht. Ja met een extra klimmer had 't beter uitgepakt in de laatste week. Pogacar zag er niet goed uit, na alle aanvallen. De frustatie spatte uit z'n oren.

1 2 ... 126 127 128 129

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.