Yeez heeft het over slagkracht. Harper is daarvoor geen optie, op geen enkel manier is het denkbaar dat hij in aanmerking zou komen voor een Tour de France selectie rond Vingegaard.
Ik weet verder niet wat jij hebt gezien, maar ik heb Pogacar nergens een seconde het wiel van Vingegaard zien verliezen. Andersom wel.
Dat gebeurde in de laatste rit. Jonas en co. hebben Pocagar aardig onder druk gezet. En Jonas was wel degelijk even los van de maestro.
Wat Harper betreft 't is een optie en niet meer dan dat.
Welke rit en waar in de rit was dat? Ik heb Pogacar geen seconden in de problemen gezien eerlijk gezegd. Hij heeft het niet makkelijk gehad, want de koers is super zwaar gemaakt door Visma, maar Vingegaard heeft daar niet minder last van gehad.
Harper is geen optie. Hij haalt nooit de Tour de France selectie bij Visma.
Verklaar je nader? Met UAE moet je altijd rekening houden, ook al is het losgeslagen wild zonder Pogacar. Als Tadej wel meedoet kan het wel weer schriftelijk afgedaan worden lijkt me.
Ik heb toch de indruk dat Pogacar in de Tour op het randje van breken is gebracht. Was behoorlijk uitgeput na de Tour, hoewel Pogacar in de laatste etappe nog flink koers maakte. Daarom overweegt hij serieus om niet de Vuelta te rijden. Ook weet hij niet of hij over 3 jaar nog wielrenner is. Ook wil Pogacar nog niet toezeggen dat hij volgend jaar de Tour rijd. Tekenen die je kan interpreteren dat Pogacar echt op de limiet heeft gekoerst de laatste week. Alleen kon Vingegaard en Team Visma/Lab er niet van profiteren, omdat ze zelf niet meer top waren.
Volgend jaar met waarschijnlijk een fittere Simon Yates, Matteo Jorgenson en een sterkere Wout van Aert en een iets betere Jonas Vingegaard; zijn er toch kansen op Pogacar te verslaan. Ook de ploegentijdrit kan in het voordeel van Visma/Lab uitpakken.
Als de Tour 4 weken had geduurd, was hij waarschijnlijk voor Vingegaard geweest. Zo'n stelling kan ik niet hard maken, maar toch. Pogacar lijkt nu toch te beseffen dat z'n seizoen te lang is en hij te veel wedstrijden rijdt.
Het sloopwerk heeft iedereen gesloopt inderdaad. De beste alleen het minst van allemaal. Het feit is dat er na de explosie donderdag op de Madeleine niets extra's meer over was. Zoals je aan geeft hebben we echter nog wel een renner gezien die er in Parijs nog even in vliegt, terwijl dat niet meer nodig was. Dat is geen renner die op het punt van breken stond.
Ik vind het optimisme mooi, en als ze er volgend jaar weer voor willen gaan zul je op zoek moeten naar aanknopingspunten, maar de realiteit is toch echt dat er eentje bovenuit steekt sinds 2024.
Als er niet meer uit komt dan de 'aanknopingspunten' van Plugge gaat het een lang jaar worden, maar met dezelfde conclusie: Pogacar gaat beter zijn. Ik zie het niet, maar ze hebben een paar vakidioten in dienst die hun levenswerk maken van weer een zwakte van UAE/Tadej vinden door alles 80 keer terug te kijken.
Eerst maar even naar het eigen team kijken: dit jaar was het sloopwerk vooral overduidelijk een te grote aanslag op de eigen renners. Een andere renner (klimmer/rouleur of wat dan ook) in de selectie gaat dat in principe niet veranderen, dus of ze moeten er nog frisser op voorbereid zijn (en daarmee bedoel ik misschien ook zonder Giro-renners maar niet noodzakelijk) of ze moeten het sloopwerk diplomatiek delen met andere teams.
Ik denk dat er genoeg verbeterpunten zijn (frisse renners zonder Giro in de benen inderdaad als één van de voornaamste), maar dat het een misvatting is van een euforische Plugge om daar aanknopingspunten in te zien om Pogacar volgens jaar wel op de knieën te krijgen.
Daarvoor is het niveau verschil gewoon te groot. Daarnaast lijkt mij de grootste mogelijke verandering met effect op het wel óf niet breken van Pogacar, dat hij zelf een rustiger voorjaar gaat rijden. Waarmee hij dus frisser aan de start staat.
Tadej Pogacar en Mathieu van der Poel zijn uitzonderlijk goede wielrenners, met enorme passie voor attractief koersen. Ze vallen aan op momenten dat niemand het verwacht en kunnen een koers totaal op z'n kop zetten. Tegen alle logica in kunnen ze ver voor de meet, al een aanval inzetten of een solo beginnen.
Het is soms ook een valkuil en komen zichzelf tegen. Van der Poel viel aan in een etappe, waar hij eigenlijk al ziek was. Met longontsteking moest hij de dag erna opgeven. In geloof ik Strade Bianche ging Pogacar aan een lange solo beginnen. Gaf na afloop toe, dat hij volledig op de limiet zat.
Diverse insiders in het peleton, zagen een erg vermoeide Pogacar. Maar hij brak niet, na aanvallen van Vingegaard. Voor de laatste etappe had hij in diverse interviews aangegeven, dat hij in de laatste etappe geen risico's zou nemen.
Tot ieders verbazing zette Pogacar in de laatste etappe de koers op z'n kop. Ging volle bak koersen in de regen. Maar nam ook een behoorlijk risico op de gladde kasseien stenen, om zijn zekere Tour overwinning op het spel te zetten. Ook was niets te merken van zijn vermoeidheid.
Hoewel Pogacar later aangaf echt toe te zijn aan absolute rust.
Eens, want hij zag er erg vermoeid uit en het schouderklopje van Wout heeft er voor gezorgd, dat hij de laatste rit met een blijer gezicht rond heeft gereden met als resultaat, dat hij er een mooie strijd van heeft gemaakt, maar in dit geval met Wout als koning. Die rit zal mij lang bijstaan.
Ik zat op het puntje van mijn stoel bij de afsluitende rit in Tour. Ik verwachtte dat Pogacar zou demareren en Wout zou achterlaten op het stijle gedeelte. Maar het omgekeerde gebeurde. Daarom ben ik ook zo een fan van Wout. Wat een karakter.
In de Giro heb ik ook zo genoten van de rit waar onverwachts Simon Yates roze pakte, met een hoofdrol voor Wout. Maar ook de rit waar Wout een zeer goede Del Torro klopte in mini Strade Bianche. En dan nog de super lead-out van Wout met Affini, waardoor Kooij de slotrit pakte. Die ritten blijven me altijd bij.
Hij was zo moe hè, echt niet te doen. Wonder dat hij Parijs nog heeft weten te halen. We kunnen er lang en breed over praten, maar als je geen energie meer hebt om de Vuelta te rijden, wat is zo'n Tour de France overwinning dan eigenlijk nog waard?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.