Als je puur kijkt naar wegwielrennen heeft PFP maar weinig gewonnen (wat natuurlijk vooral komt omdat ze andere dingen aan het winnen was). Het zijn natuurlijk wel grote koersen die ze won: WK, WP, PR, Tour + twee etappes. Maar er is nog genoeg dat ze niet gewonnen heeft (en ze kan de eerste worden die de nieuwe vrouwentour voor de tweede keer wint).
Campenaerts rijdt de Vuelta. Dat betekent dat er iemand afvalt van het rijtje Van Baarle, Valter of Zingle.
Ik hoop eigenlijk op Valter of Van Baarle, aangezien zij beide weggaan. Wat mij betreft zou Hagenes ook nog ipv een van die 2 mogen rijden. Renners die weggaan hoef je niet te belonen
Ik denk dat Zingle nog niet zover is door het herstel van zijn blessure. En nu Vingegaard en Co. favoriet zijn is een extra trekpaard geen overbodige luxe en Valter is tot nu toe steeds een betrouwbare knecht gebleken voor Jonas Vingegaard.
JORGENSON Matteo - zelf aangegeven dat hij gaat bij Velo
KELDERMAN Wilco - heeft volgens mij bij Dione aangegeven dat hij ging
CAMPENAERTS Victor - Vandaag bevestigd
VINGEGAARD Jonas - Via meerdere kanalen bevestigd
KUSS Sepp - Zelf aangegeven dat hij gaat bij Velo
TULETT Ben - Vuelta-debutant Tulett kijkt nog altijd op naar Van Aert: 'Mathieu was een voorbeeld voor me, maar Wout was écht een idool' | Indeleiderstrui.nl
ZINGLE Axel - vraagteken wat betreft vorm, maar past er goed bij voor ook nog een sprintkansje hier en daar.
VAN BAARLE Dylan - gaat 'in principe' zoals hij dat volgens mij in zijn AD podcast dan altijd zegt dus geen idee wat we daarmee kunnen.
VALTER Attila - Kan ik niks meer over terugvinden.
Hagenes rijdt als je naar zijn jaar kijkt een rustig programma en startte zijn laatste twee wedstrijden (Noorse kampioenschappen) niet. Kwakkelt hij ergens mee? Meestal bouwt de ploeg wel een programma op voor jongelingen met eerst meerdere WT-koersen, dus ik vind het wat voorbarig om hem een plekje toe te wijzen ook al is het een talentvolle renner.
Ik gok dus op de eerste 8 namen.
Ik geloof geen seconde dat Valter naar de Vuelta gaat. Met en Kelderman en Kuss en Jorgenson en Tulett zouden er al 4 klimknechten meegaan en Valter komt nog niet eens bij hen in de buurt (sterker nog ik denk dat Campenaerts hem er op het moment nog afrijdt). Ik weet niet hoe het met Zingle gaat, maar Hagenes lijkt mij de meest logische achtste naam na zijn geweldige Dauphine en met oog op de toekomst. De DNSen in Copenhagen en het Noorse kampioenschap zeggen mij niet heel veel, want die waren in principe aan het eind van een blok koersen, dus ik gok dat hij sinds toen zich gewoon aan het voorbereiden is op het najaar. De enige andere logische optie naast Hagenes en Zingle lijkt mij Brennan, ondanks zijn leeftijd. Patrick Broe leek in zijn podcast te refereren dat Brennan nog wel eens kon gaan (toen het hem gevraagd werd zei hij "er zijn er veel sprints in de Vuelta dit jaar"), maar Hagenes lijkt mij dan een logischere optie (ook al denk ik dat een fitte Zingle wss ook een etappe zou kunnen pakken).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.