Vingegaard uitgevallen in P-N en niet naar Catalonië is een enorme streep door de rekening. Zowel mentaal, weer pech, als voor de opbouw van het wedstrijdritme na vorig jaar. Met training alleen kan hij dat niet goedmaken. Vraag is nu: kan en wil hij naar Baskenland? Is hij voldoende herstelt en wil hij na de horror crash van vorig jaar weer naar Baskenland.
Hij kan ook naar Romandie of naar de Giro als hem dat bevalt. Topper als Jonas heeft zelf veel te zeggen over zijn programma denk ik.
Met Dauphine, Tour, Vuelta, en WK heeft hij voor mij genoeg racedagen dit jaar. Die dagen zijn als kopman ook veel intensiever dan als domestique.
Heb altijd het gevoel dat Kooij erg op z'n plek zit bij TVL. Zou toch moeten kunnen dat Kooij en een GC renner in de TdF gecombineerd moeten kunnen worden in de toekomst?
Bijv:
Vingegaard
Jorgenson
Kuss
Yates
Van Aert
Kooij
Laporte
van Baarle
Je hebt dan altijd een goed klimmend middenveld nodig die ook de rouleurs taken kunnen vervullen, maar dat heeft TVL met een van Baarle, Laporte, Campenaerts, Benoot etc... Voor het hooggebergte of de zware heuvelritten heb je in bovenstaand voorbeeld nog 5 mss zelfs 6 renners.
Het is eerlijk gezegd ook een beetje de vraag hoe lang Wout nog een absolute kopman is. Die kan qua leeftijd nog jaren mee en dan zie ik weinig ruimte in een tourploeg voor nóg een kopman. Maar als Wout een keer of twee te vaak gevallen is en het wordt beduidend minder, dan kan dat ook deuren voor Kooij openen.
Sowieso zou het natuurlijk mooi zijn als hij blijft. De enige Nederlandse kopman die we hebben.
Snap niet waarom Wout dit soort grote koersen aan zich voorbij laat gaan, alhoewel als hij gekeken zal hebben dan zal hij voor zijn koersen RVV en Parijs-Roubauix hopen dat minimaal 2 van deze renners en mindere dag hebben.
Ik begrijp daar dus niets van. Vlaanderen of Roubaix winnen zou zoveel meer betekenen, dan nog eens Sanremo, dat het volkomen logisch is dat iemand als Van Aert daar alles op zet. Hoe jammer dat ook is op een dag als vandaag, begrijpelijk is desalniettemin.
Zelfde als een renner (of ploeg) vertellen dat het onbegrijpelijk is om de Dauphine te offeren, voor het najagen van hun droom om de Tour de France te winnen. Daar begreep ik ook nooit iets van.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.