Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 34 ... 45 46
BraboCycling

Wout had echt nooit meegekund met de versnellingen van Pogi en MvdP. Dus denk dat het maar goed is dat hij er niet was. 

AWestie

Nou ja dat weten we dus niet. Wat we wel weten is dat deze bergjes hem net als MvdP gewoon heel goed liggen.

Wat ik vooral wil zeggen is dat ik heel benieuwd ben hoe Wout deze wedstrijd heeft gezien. Want hij zal vast vooruit kijken naar zijn echte doelen, en ik ben ook fan van het het afstrepen van de bingokaart, maar het is heel niet gek om voor gisteren fomo te hebben toch? Het was een fantastische wedstrijd waar hij node werd gemist.

Wheely

Eerder benieuwd hoe Jorgenson het had gedaan in MSR. 

Yeez

Jorgenson lossen ze niet. Maarja dan wordt je 4e in de sprint. En nogmaals: de verliezers zitten thuis. Als als

kelderfan
BraboCycling
Wout had echt nooit meegekund met de versnellingen van Pogi en MvdP. Dus denk dat het maar goed is d...

Ganna kwam ook terug.

kelderfan
Yeez
Jorgenson lossen ze niet. Maarja dan wordt je 4e in de sprint. En nogmaals: de verliezers zitten thu...

Zoals Van der Poel en vooral Pogacar te keer gingen, had ook Jorgenson een probleem gehad.

Wie mij positief opviel was Campenaerts, die lange tijd de voorste gele bij was en daarna voor Kooij de boel op sleeptouw nam.

kelderfan

Alleen wat Wout betreft zou hij 't roer moeten omgooien en net als Van Der Poel de T/A gebruiken om top te zijn. Dus zijn hoogtetraining aanpassen en derhalve later beginnen en weer de Strade als start gebruiken.

S. Morgenstern

Want zo'n seizoensopbouw heeft Van Aert nog nooit geprobeerd wil je zeggen?

Cycling

Wat de beste keuze is voor Van Aert is altijd lastig, maar er is niets verkeerd aan zijn programma tot en met de Giro. Er zijn weinig renners welke een zwaardere programma t/m de Giro rijden als Van Aert. Zeker gezien het feit dat hij ook nog gecrosst heeft

kelderfan
S. Morgenstern
Want zo'n seizoensopbouw heeft Van Aert nog nooit geprobeerd wil je zeggen?

Nee dat wil ik niet zeggen, maar 't lijkt mij de beste keuze, want dan heeft hij meer herstelruimte tussen 't veldrijden en 't wegseizoen.

Ik zou dan Kooij eens laten beginnen in de Omloop met Jorgenson en de hopelijk herstelde Laporte.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Cycling
Wat de beste keuze is voor Van Aert is altijd lastig, maar er is niets verkeerd aan zijn programma t...

Het is zeker lastig om een goede keuze te maken. Maar nu ontbreekt de hoogtestage voorafgaande aan 't seizoen.

quote: IDL;  Dat begon dus in La Primavera, de eerste ontmoeting van velen. Van der Poel reed de Tirreno-Adriatico als voorbereiding en sprak na zijn zege in Sanremo van 'één van m’n beste condities ooit'. 'Ik voelde me goed in de Tirreno en wist dat ik na een week rust op m’n best zou zijn', zo klonk het.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert merkte met die hoogtestage voorafgaand aan het seizoen (welke herstelperiode dus, want die weken wordt kneiterhard getraind) dat hij tegen Vlaanderen en Roubaix niet zijn allerbeste vorm had.

Hij heeft op andere momenten in het seizoen gemerkt dat hij vlak na een hoogtestage in topvorm kan zijn, dus willen ze dit ook eens toepassen op het voorjaar. Daardoor is die hoogtestage nu gepland. 

Ik vind nu echt niet het moment om daar een mening over te hebben, in de trant van 'hij kan beter iets anders doen om in topvorm te komen' (waarbij als Pogacar had gewonnen de tips vast weer anders waren geweest). Eerst maar eens zien wat dit doet.

T80JZ

Precies. Bovendien waren ze vorig jaar tevreden over het resultaat van deze aanpak maar konden ze het door de val van Van Aert niet optimaal uit testen. Maar er was dus geen reden om het dit jaar niet opnieuw te proberen. Voor Wout gaat het in deze fase van zijn wielercarrière om Vlaanderen en Roubaix. Logisch dat ze er voor kiezen om datgene te doen dat er voor zorgt dat hij dan optimaal in vorm is. 

WoutvoorGoud

Deze generatie wielrenners kent unieke wielrenners van een uitzonderlijk niveau: Tadej Pogacar, Matthieu van der Poel, Remco Evenepoel en ook wel Wout van Aert.

Gisteren zagen we een fantastische show van Pogacar, van der Poel en ook Ganna. We kennen het bekende spreekwoord: Wie niet sterk is moet maar slim zijn. Maar bij deze toprenners geldt: Wie heel sterk is, moet ook heel slim zijn. En dat is Matthieu van der Poel. Hij heeft een echt killers instinct om een belangrijke wedstrijd te winnen. Hij viel zelfs Pogacar aan op de Poggio en deelde een mentale klap uit. Hij verraste ook door er onverwachts een lange sprint van te maken bij de finish.

Pogacar was ook enorm sterk, maar reed toch wat minder slim. Begon misschien te vroeg te demareren om zich te ontdoen van Matthieu. Maar bleef daarna steeds demareren. Maar kon maar niet Mattieu lossen. Moet toch kracht hebben gekost.

Wat de eerder genoemde renners gemeen hebben is dat ze iets onvoorspelbaars hebben. Ze demareren op momenten die niet logisch zijn. Dat maakt hen zo leuk. Het is dus ook niet zo gek dat ze al heel vroeg demareren en dan solo de finish halen.

Wout heeft ook iets unieks en onvoorspelbaars, maar sneeuwt vaak onder in gezelschap van Matthieu van der Poel en/of Tadej Pogacar. Toch is Wout ook uniek. Heeft tijdritten gewonnen, massasprints, heuveletappes en ook zware bergetappes. Kwam ook regelmatig solo aan de finish. Dat unieke zag je ook in afgelopen Vuelta. Was onderweg om puntenklassement en tegelijk ook bergklassement te winnen, toen het misging in een afdaling. 

Kijk uit naar de grote clashes in Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Wellicht ook met Pogi.

Laatst gewijzigd
Yeez

Startlijsten van gw, ddv, rvv en bp uit en de panne aangepast op pagina 1.

tdola

Settimana lijken tulett, nordhagen, gloag en graat duidelijk. Uijtdebroeks wel of niet met doffe benen? Heb je verder volgens mij alleen zingle en valter als opties, of halen ze renners uit dev team erbij?

AWestie

Jonas heeft negen trainingsdagen gemist, maar het goede nieuws is dat hij zich weer goed voelt. Verder is alles mogelijk, zelfs geen Dauphine. Helaas nog enkele weken wachten (zo lekker vaag). Feltet.dk

KJP

@WoutvoorGoud

Als je zegt dat er uitzonderlijke wielrenners in deze generatie zitten dan interpreteer ik dat als dat deze renners zo bijzonder zijn dat ze in vorige generaties niet of nauwelijks voor kwamen. 

Dat vind ik bij Pogacar volledig terecht, ik heb Merckx nooit meegemaakt en Pogacar is by far het beste wat ik wel heb mogen mee maken. Bij van der Poel kan ik me er ook nog wel in vinden, hij is geen veelwinnaar. Maar wát hij wint en hoe hij het wint is wel van uitzonderlijke klasse.

Evenepoel uitzonderlijk noemen vind ik momenteel nog echt te vroeg. Hij is zeker heel goed, maar wel het niveau wat in iedere generatie een paar keer voor komt in mijn ogen. Stijgt bijvoorbeeld echt nog niet boven het niveau uit wat Froome, Contador, Nibali uit de vorige 'generatie' hebben gehaald uit. Maar Evenepoel is nog jong en kan daar wel gaan komen denk ik.

Van Aert is in mijn ogen verre van uitzonderlijk. Iedere generatie heeft renners van dat kaliber, en het enige wat je wellicht uitzonderlijk kan noemen is dat van Aert zich ook een paar keer echt heeft laten zien in klimwedstrijden. Daar staat tegenover dat zijn palmares in de echte grote wedstrijden voor een topper eerder uitzonderlijk beperkt is. Maar goed, dat komt dan wellicht door de aanwezigheid van twee échte uitzonderlijke renners in zijn generatie.

Hoe dan ook, ik zou renners als Sagan, Cancellara, Boonen en Gilbert uit de vorige generaties zeker boven van Aert zetten. Neem ik de hiervoorgenoemde klimmers nog niet mee en renners als Valverde, Cavendish die andere types zijn nog niet mee. In mijn ogen hebben al die renners uit de vorige generaties die actief zijn geweest in de laatste 15 jaar nog een voorsprong op Wout.

Als Wout echt het predikaat uitzonderlijk wil verdienen moet hij er heel snel nog wat jaren zoals 2021 en 2022 bij gaan doen, liefst met nog 2-3 monumenten als vangst.

Laatst gewijzigd
Nijmos
T80JZ
Precies. Bovendien waren ze vorig jaar tevreden over het resultaat van deze aanpak maar konden ze he...

Maar de vraag is of het zo logisch is dat het voor Van Aert allemaal draait om Vlaanderen en roubaix. Een carriere is meer dan dat.

S. Morgenstern

Welke koersen in het voorjaar zouden nog echt iets toevoegen aan zijn palmares, zodanig dat ze het waard zijn om niet optimaal aan de start te staan van Vlaanderen en Roubaix?

De rest van het jaar zitten die twee koersen verder niet in de weg. Hij kan in Giro, Tour en/of Vuelta gewoon doen wat hij al jaren doet. We doen rond Strade en Sanremo altijd even lekker druk over zijn afwezigheid, maar wie maakt daar straks in mei nog steeds een serieus punt van als hij dagelijks mooi weer maakt in de Giro?

Laatst gewijzigd
Nijmos

Als het hem lukt de ronde en roubaix te winnen zijn dat zonder meer kronen op zijn carriere. Maar hij moet zich er niet zo op blind staren. Alsof een carriere een bingokaart is. 1 of 3 keer strade winnen, 1 of 3 keer milaan san remo winnen, gent wevelgem, e3, groene truien in de tour. Het zijn allemaal fantastische prestaties. Je carriere is niet alleen maar beter door veel verschillende dingen te winnen. Hij had ook kunnen streven de eerste te zijn die 5 (of weet ik veel hoe vaak) keer san remo wint. Ik vind het nogal een offer om het monument dat je het allerbeste ligt de laten schieten voor de kleine kans dat je de ronde of roubaix wint. De laatste jaren hebben wel laten zien hoe weinig controle je daar ook over hebt of je die koersen wint. Vorig jaar had hij een week eerder van zijn hoogtestage kunnen komen en in supervorm in die san remo een hele goede kans gemaakt.

Laatst gewijzigd
AWestie

Tegenwoordig gebruiken veel renners toch echt wel het seizoen als bingokaart @Nijmos. Ieder zo zijn voorkeuren, ik snap het ook wel enigszins. Ook al heeft Wout een bewuste keus gemaakt om op de Teide te zitten voor doelen verderop, moet hij sportman als 'ie is echt wel wat spijt hebben. Kan niet anders, anders lees je dat gevoel niet ook zoveel breder (je leest ook al dat het Remco wordt toegedicht haha). 

Onder de streep hoop ik vooral dat Wout lekker mooi weer maakt in de koersen waar hij koerst, dus als hij inderdaad de Giro lekker ondersteboven gooit: LOVE IT. Ik denk ook eigenlijk dat Wout veel meer een ronderijder is (en dan bedoel ik niet voor klassementen), dan een eendagsrenner. Ik vind het alleen jammer om hem dan te missen bij bijvoorbeeld San Remo afgelopen weekend, zeker als je bedenkt dat dit mogelijk met gemak dé wedstrijd van het jaar was en hij daar sowieso een rol had kunnen spelen. 

Ik ben het dus voor het overgrote deel met je eens hoor S. Morgenstern, maar er zijn nog veel meer facetten dan alleen programma en palmares.

S. Morgenstern

Volgens mij heeft het niets met een bingokaart te maken, maar alles met het feit dat die twee koersen gewoon met afstand de belangrijkste zijn in het voorjaar. 

kelderfan
WoutvoorGoud
Deze generatie wielrenners kent unieke wielrenners van een uitzonderlijk niveau: Tadej Pogacar, Matt...

Een goed onderbouwd verhaal en ja volledig eens.

kelderfan
S. Morgenstern
Volgens mij heeft het niets met een bingokaart te maken, maar alles met het feit dat die twee koerse...

Doen bingokaarten nu ook al mee. Dat die twee koersen belangrijk zijn voor Wout is een feit.

1 2 ... 34 ... 45 46

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.