Kennelijk ja. Maar dat blindstaren van wout/vlab is toch juist waar ik kritisch op ben. De Ronde en Roubaix zijn belangrijk. Misschien wel de allermooiste om te winnen. Maar niet zo mooi en belangrijk dat daar 2e en 3e worden en 15 andere koersen winnen minder is dan 1 van die twee koersen een keer winnen.
Daarnaast kan het ook met de ideale voorbereiding heel goed niet lukken.
Het is toch geen blindstaren? Van Aert heeft een heel vol jaar en kiest daarin voor bepaalde wedstrijden.
Dat hij als alleskunner dan wedstrijden overslaat waar hij kansrijk is is zeker in het geval van Van Aert logisch omdat hij in nagenoeg iedere wedstrijd kansrijk is.
Dat zeggen we al jaren tegen @Kelderfan, Dave87.
Vingegaard afslører flere konsekvenser fra styrt - TV 2 >> Ter aanvulling op mijn bericht hiervoor over Jonas, hij had een hersenschudding.
Ze laten Strade en Sanremo als mooie koersen uit zijn programma. Dat is alles. Waarom moet dat geframed worden als blindstaren en het offeren van 15 (?) potentiële overwinningen. Weinig reëel om er in dat soort termen over te praten.
Wat dat laatste betreft hetzelfde; natuurlijk geeft het geen garanties, doen alsof dat zou kunnen is niet reëel. Het is ze te doen om het vergroten van de kans om succesvol te zijn in de belangrijkste koersen van het voorjaar. Dat is alles.
Ook met de beste voorbereiding kan het inderdaad niet lukken maar dan weet Wout dat hij er alles aan heeft gedaan en dan is het verlies makkelijker te accepteren.
Ben heel benieuwd hoe hij uit de hoogtestage komt want de val in de Vuelta heeft veel schade aangericht zoals bleek uit de eerste wedstrijden van dit seizoen. Kan best zijn dat de topvorm niet op tijd komt dit jaar. Al mag het ook dat hij groeit in topvorm richting Roubaix en alles daarvoor daarbij helpt.
Je kan de UAE voorbereidingen voor MSR ieder jaar mooi naast elkaar leggen: Milano-Sanremo 2025 | Behind the scenes
Nu zeggen een paar minuutjes niet alles, maar ik zie zo een paar sleutelzaken die onbesproken lijken te zijn in de UAE-bus voorafgaand aan een van Tadejs belangrijkste wedstrijden van het jaar. Ik geloof niet dat dat bij TVL gebeurt.
Je zag ook in de video dat Wellens het scherpst uit de hoek kwam inderdaad, maar waarom neem je een Laengen mee als je niet op kop gaat sleuren voor 150km? Waarom namen ze niet al de Capo Berta mee in hun plan (wat veel strategisch slimme koppen bedachten)? Wat zijn je scenario's en wat doe je als het fout loopt (zoals het fout liep)?
Van wat ik lees over hun voorbereiding sinds december ging dat alleen over de Cipressa minitieus uitpluizen (zoals je ook mooi kon zien in de video). Best handig hoor, daar niet van, maar dat is alleen de stok waarmee je de homerun wil slaan.
Volgensmij liep het al 'fout' want Del Toro was nergens te bekennen. (positioneringsfout voet Cipressa)
Plan B was schijnbaar dat Narvaez Pogi zou lanceren. Dus dat plan B lag er wel degelijk maar word niet besproken in de video :)
Ze geven ook aan dat indien het heel de dag nat bleef ze al de kop wilden nemen vanaf Turchino. Waar een Vegard Staeke Laengen een grote rol in had gehad. (Of als je achter een sterke kopgroep moest rijden). Deze editie werd het weer uiteindelijk goed in de finale en was de kopgroep zeer zwak.
Vegard, Politt en co waren denk ik vooral mee om Wellens/Toro/Pogi/Narvaez goed af te zetten aan voet Cipressa. Dat is redelijk gelukt met 3 vd 4 in een oke positie. In dit exacte scenario deze editie had je meer aan een Rui Oliveira of een andere leadoutachtige renner gehad. Maar die had niet het lange kopwerk goed kunnen uitvoeren in andere scenarios.
ik denk dat het een ilussie is om met 100% zekerheid renners bij voet Cipressa aan te zetten.
Het voorbeeld Rui Oliveira komt daar waarschijnlijk wel, zeer vaardige renner. Maar die rijd weleens met Molano rond. Niet met del Toro die bang is door elk gat te duiken en waarschijnlijk het wiel nieteens kan volgen.
daar ben ik het mee eens. Ik had graag Bjerg en Florian Vermeersch willen zien ipv Novak en Vegard. Del Toro is een high risk high reward pick die wel te rechtvaardigen is. Naast hem wellens en narvaez denk je aan Christen (geblesseerd) en Ayuso (kopman in catalalonie) die zon zelfde beurt zouden kunnen.
Bjerg staat dan wel niet te boek als klimmer maar zo'n korte lanceeractie is wel aan hem besteed. Oa ook voor de Oude Kwaremont in de ronde die Pogacar won.
Maargoed ik denk dat ze Vermeersch ook wat ruimte wilde geven om voor eigen kans te gaan. En met alle mogelijke scenarios in het achterhoofd was dit nog steeds een best logische selectie die zn mannetje stond om allerlei eventuele problemen recht te zetten.
Wat knap weer van Brennan. Vierde op rij! Al had ik het Del Grosso ook gegund.
24.03 | 1 | Stage 1 - Sant Feliu de Guíxols › Sant Feliu de Guíxols | 178.6 | 50 | 50 | |||
20.03 | 1 | Grand Prix de Denain - Porte du Hainaut (1.Pro) | 197.4 | 125 | 200 | more | ||
09.03 | 1 | Grand Prix de la Ville de Lillers Souvenir Bruno Comini (1.2) Team Visma | Lease a Bike Development | 193.6 | 15 | 40 | more | ||
08.03 | 1 | Le Tour des 100 Communes (1.2) Team Visma | Lease a Bike Development | 183.6 | 15 | 40 | mor |
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.