Jorgenson reed wat mij betreft een sterkere finale, dan vorig jaar. Vanaf tweede keer Kwaremont toen hij mee was met Pogacar, Van der Poel, Pedersen en Van Aert volop mee aan het koersen. Vorig jaar was hij op de Koppenberg de enige die in de buurt van Van der Poel bleef, maar verder zat er toen niet zo veel op.
Goed gezien. Geef Jorgenson maar even rust, want die heeft meer dan zijn deel van 't werk gedaan in de E3, G-W, DDV en RVV. Alleen ik blijf erbij, dat zonder G-W er vandaag een betere Jorgenson had gestaan.
Ik zou eerder Benoot aan de ploeg toevoegen, aangezien hij deze vormpiek toch nog een aantal weken door moet trekken. Kun je hem net zo goed benutten in de belangrijkste koers in die weken.
Mits er bij Jorgenson nog genoeg in de tank zit, zou je zijn deelname kunnen overwegen.
Benieuwd welke 3 renners naast van Aert, van Baarle, Behrens en Vermote toegevoegd gaan worden.
Affini? Brennan? Van de Sande? Hagenes? McLay?
Als ik naar de andere teams kijk, is visma toch wel de minste van de 4/5 sterkere blokken. Dat kan volgende week voor van Aert nog weleens opbreken.
Hoe kom je bij dit lijstje? Volgens mij zijn Affini Hagenes Van Baarle en Van Aert de 4 zekerheidjes en is het voor de andere 3 plekken nog 'vechten', met Vermote Behrens en Brennan als meest logische opties denk ik.
Dikke chapeau voor de ploeg vandaag. Eigenlijk de perfecte koers gereden, helaas was er 1 beter en kreeg Van Aert de rest er niet op in de sprint...
Jorgenson en Benoot nu op naar AGR en de Waalse klassiekers 💪🏻 Of gaat Jorgenson daar niet rijden?
Benoot kan daar ook wel verrassen denk ik & met Tulett erbij toch ook prima kansen daar
Benoot vind ik niet echt een renner die goed tot recht komt in Roubaix. Heeft meer hoogtemeters nodig. Dan vraag ik me af of je dat risico moet nemen, gaan ze in Amstel enz veel meer aan hebben.
Affini, Hagenes denk ik sowieso. Vd Sande reed vandaag trouwens goed. Die zou ook wel logisch zijn. Controle in eerste uren moet Alpecin nemen inprincipe dus weet niet of je veel aan Vermote hebt. Zou eerder de gok wagen met van Belle die op een goede dag nog dieper in de koers wat kan bijdragen.
WVA
vBaarle
Hagenes
Affini
vdSande
Vermote/van Belle
Brennan
Visma Lab heeft zich vandaag wel laten zien in de koers met een sterker wordende Van Aert. Jorgensson lijkt mij toe aan een pauze. Benoot goed geanticipeerd en die kan zich opmaken voor de heuvelklassiekers. Van Baarle onzichtbaar, maar misschien staat hij er zondag in Parijs- Roubaix.
Welke renners kunnen Van Aert bijstaan a.s. zondag naast de al geselecteerden ? Affini lijkt mij logisch, Van de Sande, Mclay lijkt mij niet. Hagenes/Nordhagen of toch Brennan in het diepe gooien in deze wedstrijd?
Vandaag heeft de ploeg fantastisch als team gereden. Wout werd gaande de koers steeds sterker. Maar tegen een Pogacar in deze vorm was geen kruid gewassen. Petje af voor Pogi. Het parcours leent zich echt voor Pogacar om op de heuvels het verschil te maken. Dat voordeel heeft hij niet in Parijs-Roubaix. Maar hij blijft samen met Mathieu topfavoriet.
Toch had ik het nog moeten zien in RVV als Mathieu 100 % fit aan de start had gestaan en ook niet flink was gevallen. Dat Mathieu dan nog 3e wordt dat mag je zien als een wereldprestatie.
Na de valpartij in de Vuelta was het voor Wout een lange weg om weer in topvorm te komen. Wat ik vandaag zag geeft weer hoop voor Parijs-Roubaix. Een wedstrijd die nog meer op het lijf van Wout is geschreven.
Van Baarle was vandaag inderdaad de enige valse noot. Desondanks verwacht ik hem volgende week wel in de finale. Roubaix is voor zo'n diesel als Van Baarle veel geschikter, dan het explosievere werk van vandaag. Volgende week komt hij eerder bovendrijven.
Hagenes, Affini en Van der Sande reden vandaag een goede wedstrijd (Affini zet Van Aert bijvoorbeeld helemaal vooraan af bij de tweede keer Kwaremont). Vooral die eerste twee kunnen volgende week ook beter uit de voeten. Helemaal als het stevig zou waaien. Vermote zullen ze vast meenemen. Reed vorig jaar goed in Roubaix.
Laatste plek is lastig inschatten. Benoot kwalitatief de beste renner. Behrens degene met een duidelijk Roubaix profiel, maar een vraagteken achter zijn vorm (gisteren een rol kunnen spelen bij het recht zetten van die scheve situatie?). Brennan de ultieme junior joker. Van Belle wanneer hij hersteld is van zijn ziekte. Huising met de goede benen uit Catalonië en de goede beloften editie van vorig jaar in het achterhoofd. McLay om een leadout te doen naar de porten van het Bos.
Nordhagen is in ieder geval in niets een Roubaix renner.
Huising zou ik dit nog niet aan willen doen.
Verschil met vandaag is wel dat positioneren extra belangrijk wordt en er waarschijnlijk ook nog meer nervositeit en valpartijen zullen zijn, naast de (vele) lekke banden. Kortom: een beetje geluk nodig, maar ook goed vooraan koersen en dat deed Van Aert vandaag nog niet altijd en Van Baarle is dat überhaupt verleerd lijkt het (die zit altijd achteraan de groep te hangen, zelfs toen ze met de hele ploeg op de Kwaremont af gingen)
Eigenlijk de perfecte koers van de ploeg. Op de belangrijke momenten in positie, benoot geanticipeerd en met 3 op 8 renners in de finale. Jammer dat voor Jorgenson de koers 1 kilometer te lang was en hij nog werd ingehaald door het pelotonnetje.
Van Aert mooi op de afspraak. Opvallende dat zijn explosiviteit en sprint minder lijken (goed te zien op de steile klimmen als koppenberg, taaienberg en paterberg), maar zijn duurvermogen juist beter lijkt. Kwam er beter en beter in tijdens de koers en kon altijd blijven rijden.
ook van Baarle een sterke koers op de achtergrond (reed 3e keer kwaremont naar de groep ganna toe toen we langs het parcours stonden) maar zijn grote probleem blijft dat hij altijd uit positie is...
quote:IDL;"Het is een geslaagde dag', concludeert Benoot. 'Het parcours is zó lastig. Als ploeg hebben we het hem lastig gemaakt, maar Pogacar was gewoon de beste renner. Dat is het eerlijke en mooie aan de Ronde van Vlaanderen zoals die nu is. Dit was het hoogst haalbare, vandaag zeker. Ik denk dat Wout nog beter kan. Hij komt natuurlijk van ver na vorig jaar, maar met de middelen die we hadden was dit een supergoede koers", aldus de nummer zes in de uitslag.
Ik denk ook dat Wout weer een stap in de goede richting heeft gezet. Dat belooft nog wat voor komende zondag. Maar gezien de bovengenoemde namen voor P-R is het wel duidelijk, dat 't team nog een goede renner mist. Dat komt natuurlijk ook door 't ontbreken van Laporte; maar ja een renner kan dus altijd herstellende zijn.
De goede renner die ze volgende week zondag missen, is dat dezelfde als degene die ze de afgelopen weken erbij hadden moeten hebben? En zijn ze in het Baskenland vandaag wel op pad met een goede selectie, of missen ze daar ook nog een goede renner? En hoe zit het met de heuvelklassiekers? Rijden ze überhaupt wel eens een koers zonder een goede renner te missen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.