Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 45 46 47 48
Yeez

Hagenes was indrukwekkend gisteren met 2 beurten die de aanval vd ploeg kon inleiden

kelderfan
S. Morgenstern
Roubaix is over anderhalve week. Aangezien hij gisteren al zijn rol kon spelen, zie ik niet in waaro...

Dat is een feit. Jij vondt hem wat magertjes en toen ik inschakelde zag ik zes gele bijtjes en daar was Van Baarle 1 van en dat was niet op kasseitjes. Dus hopelijk zijn Hagenes en Van Baarle dan weer in goede doen, dan heeft kopman Van Aert een betere kans in P-R.

In de RVV moet hij 't met Jorgenson en Benoot doen. In de DDV ging 't prima (behalve de finale), maar kunnen zij ook een vuist maken in de Ronde.

quote: WF;"Pogacar benadrukt dat hij het liefst tegen de beste renners rijdt en in het bijzonder tegen Mathieu van der Poel. “Ik hou van zijn koersstijl en hoe sterk hij is. Maar als ik kan kiezen tussen thuis blijven bij Urska of koersen tegen Mathieu, dan blijf ik toch liever thuis”, lachte Pogi, die ook rekening houdt met Wout van Aert, ondanks de veelbesproken verloren sprint in Dwars door Vlaanderen. “Wout en Visma | Lease a Bike maakten gisteren een fout. Maar Wout heeft liever grotere wedstrijden en de Ronde is een van zijn hoofddoelen, dus ik verwacht dat hij goed zal zijn.”

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vond jij het knap van Van Baarle dat hij daar in het treintje zat? Waarom dan twijfelen aan degenen die daar op kop aan het beuken waren?

Fanny

Ik denk dat door het vele bergbeklimmen op de hoogtestages in de afgelopen periode op Tenerife Van Aert zijn sprint enigzins is afgebot en die heeft hij echt wel nodig in de RVV en Roubaix als hij met sterke groepje favorieten gaat sprinten om de winst.

skylimit
OneTrickPony
Ik denk niet dat iemand Wout het kwalijk neemt dat hij 1 tegen 1 verliest van Powless.  Maar wat je...

Het is wel kwalijk als je op zo'n manier een 100% overwinning weggooid. Dit kan je niet met de mantel der liefde bedekken, ook als is Wout nog zo'n aardige jongen. Het is topsport ! Hij wordt er goed voor betaald om te leveren. En dat 2de deel is normaal een logisch gevolg van de ploegentactiek, een wederdienst komt dan vanzelf.

skylimit
Fanny
Ik denk dat door het vele bergbeklimmen op de hoogtestages in de afgelopen periode op Tenerife Van A...

Ik mag toch aannemen dat ze tijdens een hoogtestage alle facetten van het wielrennen trainen. Naast duurtrainingen, ook interval en explosiviteit. Die explosiviteit zal hij ook nodig hebben om de heuveltjes op te knallen. Die explosiviteit lijkt hij wel grotendeels kwijt te zijn, het is een diesel die zich te langzaam op gang trekt. Dit gaat in een paar dagen niet verbeteren. Hij kan beter zijn focus volledig richten op Parijs-Roubaix, daar op het grotendeels vlakke parkoers moet hij met zijn power lang genoeg meekunnen. In de Ronde zal hij moeten zien hoe de koers verloopt en/of hij op de Oude Kwaremont en Patersberg mee kan.

skylimit
S. Morgenstern
Roubaix is over anderhalve week. Aangezien hij gisteren al zijn rol kon spelen, zie ik niet in waaro...

Van Baarle lijkt op de weg terug, reed gisteren goed en liet het gat vallen. Daarna deed hij afstopwerk in samenwerking met 2 jongens van EF. Ze hoefden eigenlijk alleen maar op Pedersen te letten, want de rest reed te afwachtend.

S. Morgenstern

De rest reed te afwachtend? Volgens mij bleven ze minstens een half uur achter elkaar aan springen, nadat de knechten van Grmay en Sheffield zichzelf hadden meegereden. Normaal valt zo'n situatie daarna veel eerder stil, zeker wanneer ze 'afwachtend' zouden koersen.

Oa Pedersen, Kung, Madouas, Wright, Sheffield, Tiller, Van Dijke en Stuyven hebben meerdere pogingen gedaan om los te komen met een sterk groepje.

kelderfan

Kuhn was toch aardig in de weer om aan te vallen en daar hadden die drie toch werk aan. 

Laatst gewijzigd
OneTrickPony
skylimit
Het is wel kwalijk als je op zo'n manier een 100% overwinning weggooid. Dit kan je niet met de mante...

Eens, maar deze blamage vind ik een gedeelde verantwoordelijkheid van alledrie de Visma renners en vooral ook de ploegleiding. Als ik Jorgenson hoor zeggen dat ze best wisten hoe sterk Powless was, hoe bestaat het dan dat ze het hier zo op aan laten komen? Het is nou niet dat Wout al topvorm had getoond dit seizoen.

Bewust kiezen voor dit scenario was de fout. Wout die vervolgens verliest 1 vs. 1 is iets dat dan kan gebeuren.

Laatst gewijzigd
peerduell

Een 100% overwinning? De feiten liggen anders Skylimit

skylimit
S. Morgenstern
De rest reed te afwachtend? Volgens mij bleven ze minstens een half uur achter elkaar aan springen,...

Dat waren slechts stuiptrekkingen, er zat niet veel achter. In plaats daarvan hadden ze beter met een aantal kop over kop kunnen rijden en er een hoog tempo inhouden. Nu was het hollen en stilstaan, waarbij de voorsprong langzaam groeide tot 45 seconden tot een minuut.

skylimit
kelderfan
Kuhn was toch aardig in de weer om aan te vallen en daar hadden die drie toch werk aan. 

Kung is vaak in de weer, maar veel resultaat boekt hij daarmee niet.

S. Morgenstern
skylimit
Dat waren slechts stuiptrekkingen, er zat niet veel achter. In plaats daarvan hadden ze beter met ee...

Kom kom, zijn nagenoeg allemaal renners die toptien hebben gereden in Vlaanderen. Als daar al niet veel achter zit. Dat de constante eb en vloed van aanvallen uiteindelijk minder hard gaat dan het ronddraaien wat ze vooraan en later in het kleinere groepje erachter deden, is natuurlijk een feit. Dat maakt het echter nog niet afwachtend wat Pedersen en die anderen op dat moment deden. Dat bleef constant koers tot het na een half uur eindelijk even echt stil viel. Merkwaardig om daar zo laatdunkend over te doen.

kelderfan

Nou de aftrap is gegeven door 't team in special tenue voor de RVV met als verrassing geen uitgesproken kopman. Jorgenson en Van Aert gaan de dans leiden. Go, go Wout Van Aert en Matteo Jorgenson. Ook Tiesj Benoot, Dylan van Baarle en Per Strand Hagenes mogen aan de bak met ondersteuning van Edoardo Affini en Tosh Van Der Sande. Dus ja Per Strand heeft een stap gezet.

WoutvoorGoud

Voor de Vlaamse Klassiekers heeft Visma/Lab best goede renners. Ook is er een groep jonge renners, die erg talentvol zijn voor dit soort werk. Niklas Behrens, Per Strand Hagenes en vooral Matthew Brennan. Misschien als de mogelijkheid zich aandient, een paar gerichte versterkingen voor de Vlaamse klassiekers!

Matthew Brennan beloofd ook voor de Waalse Klassiekers en heuveletappes in rondes een topper te worden. Ben Tulett heeft ook potentieel. Maar toch zou ik graag Visma/Lab versterkt willen zien met Vauquelin. En vooral met Thibau Nys. Maar ik vrees dat Thibau financieel niet meer haalbaar is. Maar wat een klasserenner voor heuveletappes en heuvelklassiekers!

Laatst gewijzigd
kelderfan
WoutvoorGoud
Voor de Vlaamse Klassiekers heeft Visma/Lab best goede renners. Ook is er een groep jonge renners, d...

Met dat laaste heb je helemaal gelijk, want Thibau Nys is niet te halen, gezien zijn contract, maar ja die Vauquelin is zeker een renner om erbij te halen en @Yeez noemde Alec Segeart als sterke renner en dat zie ik ook zo. Als TVL die twee kan halen is 't voor mij prima.

kelderfan

Maar ja opdit moment is de RVV het belangrijkste onderwerp. Pedersen laat al weten, dat hij plannen heeft om die twee de zege af te pakken. Dus ik zeg TVL zet ook een pion bij Mads Pedersen.

En wat te denken van Colby Simmons, die de RVV gaat rijden, alleen wel voor een ander team.🙃

Laatst gewijzigd
WoutvoorGoud
kelderfan
Maar ja opdit moment is de RVV het belangrijkste onderwerp. Pedersen laat al weten, dat hij plannen...

Pogacar heeft ook al een plan om van der Poel te kunnen verslaan. De favorieten melden zich. Ook Pedersen heeft snode plannen. Ook Ganna verwacht ik vooraan. Dan heb je nog outsiders als Waerenskjold en Jonas Abrahamsen, Askey, Berckmoes, Vacek, Jorgenson, etc.

Voor het eerst wordt Wout niet genoemd bij de mogelijke winnaars. Die outsiderrol kan ook in het voordeel werken. Morgenmiddag weten we meer. Zonder tegenslag en pech, verwacht ik toch van der Poel als winnaar. 

Laatst gewijzigd
Cycling

Vandaag in NXT classic ook een sterke Nordhagen gezien. Hopelijk blijft Nordhagen gezond en kan hij zich ook tonen in Romandie. Helaas viel de rest van de ploeg tegen in NXT classic 

WoutvoorGoud
Cycling
Vandaag in NXT classic ook een sterke Nordhagen gezien. Hopelijk blijft Nordhagen gezond en kan hij...

Menno Huising was als 26e de best geklasseerde van Visma/Lab. 5 haalden de finish niet.

Laatst gewijzigd
AWestie

Qua teamprestatie zeer hoopgevend voor volgende week dit

En ik heb Wout lang niet zo goed gezien in de Ronde

Laatst gewijzigd
tdola

Jammer alleen dat benoot en jorgensen normaal geen parijs roubaix rijden....

kelderfan
AWestie
Qua teamprestatie zeer hoopgevend voor volgende week dit En ik heb Wout lang niet zo goed gezien in...

Helemaal eens. Wout heeft zich prima verweerd. Tiesj Benoot is goed bezig en heeft een mooie 6e. plek gescoord.

Alleen jammer dat Jorgenson een mindere dag had, maar die Hagenes is echt aan 't groeien.

kelderfan

Maar wie vertelde dat Kung niet goed is, want die heeft ook vandaag laten zien, dat hij prima kan meekomen. Oh, ja op naar P-R, want Wout is echt groeiende naar zijn vorm.

1 2 ... 45 46 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.

▼ Ad by Refinery89