Ik denk niet dat iemand Wout het kwalijk neemt dat hij 1 tegen 1 verliest van Powless.
Maar wat je natuurlijk moet doen in deze situatie is op 3km van de streep een gat laten vallen zodat Powless alles dicht moet rijden en uiteindelijk Benoot of Jorgenson wint.
Ben je er gelijk van verzekerd dat het hele team zich helemaal over de kop voor je rijdt in de Ronde. En de criticasters schrijven dan allemaal "Kijk nou, hij had makkelijk zelf kunnen winnen maar hij gunt het aan zijn ploegmaten. Wat een kampioen."
Erg vervelend om te zien. Maar wel begrijpelijk. Werkelijk iedereen in vooral België doet meermaals zijn plasje over het rijden van Van Aert. Dat moet haast onmenselijk zijn. Hopelijk wordt hij goed begeleid.
Erg vervelend om te zien. Maar wel begrijpelijk. Werkelijk iedereen in vooral België doet meermaals zijn plasje over het rijden van Van Aert. Dat moet haast onmenselijk zijn. Hopelijk wordt hij goed begeleid.
Ik vind het allemaal nog al gevoelig van Wout. Het lijkt me echt wel zwaar, maar niemand in België verwijt Wout iets. Er is kritiek op de keuze geen San Remo te rijden, maar verder..? Als je dat vergelijkt met De Lie die van zn eigen ploeg hoort dat hij maar 90% voor zn sport leeft. Of Evenepoel die altijd arrogant werd genoemd. Er is eigenlijk niemand in België toch echt op de man aan het spelen? Ze willen allemaal dat Wout wint en het liefst veel. Natuurlijk is er ook kritiek, maar die is voor mijn gevoel steeds wielerinhoudelijk. Dat je je daardoor laat leiden is jammer.. niet onbegrijpelijk maar wel jammer
Natuurlijk heeft hij 't moeilijk daarmee; vorig jaar die crash en dit jaar de misrekening. Dat hij met tranen in de ogen staat, lijkt mij menselijk in deze situatie. Maar vandaag zal hij ook inzien, dat hun aanvallende tactiek de juiste is. In de RVV en ook P-R moet de ploeg er voor gaan, want wat ik al eerder opperde, dat je beter strijdende ten onder kan gaan, dan je achter de feiten aan gaat lopen.
Positief is dat zij met z'n drieen een vuist kunnen maken in de RVV.
Wout van Aert is een topper. Helaas wordt Wout in België op een enorm voetstuk geplaatst, maar is er ook enorme kritiek en negativisme als hij niet wint.
En niet altijd terecht. Ik geloof nog steeds dat Wout massasprints kan winnen. Wel heeft hij iets van snelheid ingeboet en is hij wel wat minder rap dan Milan, Merlier, Phillipsen en Kooij. Maar dat Wout als hij met een klein groepje aankomt, bijna altijd wint staat vast. Waarschijnlijk wint hij ook 9 van de 10 keer van Powless in een sprint.
Maar na een zware koers en zware omstandigheden gelden soms andere wetten. Ik moet denken aan de keer dat Mads Pedersen en van der Poel samen moesten sprinten om de overwinning na een zware koers. Van der Poel was de absolute favoriet. Begon te sprinten met Mads Pedersen in zijn wiel. Maar viel stil en Mads Pedersen ging er alsnog overheen.
De ploegleider van EF Education vertelde dat ze hadden gezien, dat er een behoorlijke tegenwind bij de finish stond. Ze hadden Powless instructies gegeven om goed mee te draaien met de kopgroep. Maar moest bij de finish bij van Aert in zijn wiel blijven zitten. Zodat van Aert vol tegen de wind moest sprinten. Powless is best explosief en moest dan op het laatst uit het wiel van Van Aert komen. Hun tactiek werkte volop. Visma/Lab en hun fans bleven met een enorme kater zitten.
Het was natuurlijk veel beter als vanaf km 3 Jorgensen en Benoot om de beurt waren gaan demareren. Dan moest Powless zijn krachten verspelen of een gat laten.
Ik denk dat de kritiek in veel gevallen wel terecht is en dat komt mede door de ploegleiding en de uitspraak dat hij "just niks moet". Hij is een toprenner, maar kan dat momenteel heel moeilijk waar maken. Resultaten uit het verleden tellen niet of minder, het gaat om het nu. Hij wil wedijveren met VDP en Pogacar, maar lijkt die strijd al een tijdje geleden verloren te hebben en zal genoegen dienen te nemen met een plaatsje in hun schaduw. Mijn inziens is de renner WVA al een beetje op zijn retour, het gezinsleven zal daar zeker van grote invloed op zijn naast de vele valpartijen die hem de laatste jaren hebben gepeinigd.
Een vuist gaan maken in de RVV ? Er is echt een WVA en Jorgensson in topvorm voor nodig om Pogacar en VDP te kunnen volgen op o.a. de Oude Kwaremont. Tuurlijk mag je hopen, maar als je gisteren als referentie wilt gebruiken, lijkt mij dat toch valse hoop.
Ik denk juist om een vuist te maken, moet je de aanval kiezen. Gisteren is wel gebleken, dat 't werkt. Want als je gaat wachten tot die aanval van Pogacar komt, dan loop je achter de feiten aan, want dan gaan zij (de overige teams) allemaal wachten op de gele bijtjes en dan kun je 't vergeten.
Zij hebben nu drie jongens, die net onder de top (Poga/Poel) meekunnen. Dus 1 of 2 van de drie moeten de aanval kiezen. Want dat geldt ook voor Mads Petersen.
Waarom is de kritiek nu precies terecht? Ik haal dat niet uit jouw post eerlijk gezegd. Ik lees eerder verklaringen waardoor kritiek op zijn prestaties niet terecht is: duidelijk een niveau minder dan Pogacar en Van der Poel in combinatie met de vele valpartijen en bijbehorende zware blessure van vorig jaar.
quote: WF;“Ik voelde me vrij goed, maar zat wat te ver op het moment dat Visma | Lease a Bike besloot om door te trekken”, verwijst de oud-wereldkampioen naar de move van de geel-zwarte brigade in aanloop naar Berg ten Houte op 71 kilometer van de streep in Waregem. Edoardo Affini trok de bende op gang en trok een waaier, waarbij alleen ploeggenoten Wout van Aert, Tiesj Benoot en Matteo Jorgenson aanpikten.
“Dat was iets eerder dan verwacht. Chapeau voor de move”, vervolgt Pedersen na afloop tegenover de verzamelde media. “Het is leuk als je het zelf kunt initiëren, maar minder leuk als je niet mee bent. We wisten wel dat de beslissing zou vallen op dat punt, maar ik dacht dat ze op de beklimming (Berg ten Houte, red.) zelf zouden aanvallen.” Precies 't verhaal voor de RVV.
@dave87 lastig verhaal wat mij betreft. De ploeg is dik in orde, maar op de vlaamse heuvels gaat niemand pogacar en mvdp kunnen volgen. Ook al lijken bijvoorbeeld benoot en jorgenson dik in orde.
voor roubaix verwacht ik dat wout mee kan doen om de zege, maar mist daar wel een goede laporte en kooij. Benoot en jorgenson rijden daar niet, dus zo heeft elke koers wel zijn minpunten voor de ploeg
Uiteindelijk is de krachtsverhouding tussen de kopmannen de meest doorslaggevende factor, dus wat dat betreft is Roubaix een koers die Visma beter zal liggen. Daar zit Van Aert dichter op Van der Poel en Pogacar dan in Vlaanderen.
De factor geluk speelt er tevens een nog iets grotere rol (oké als Visma volger is dat het laatste jaar geen aanbeveling) en is er meer te doen met een sterke ploeg.
Jorgenson en Benoot vallen dan wel weg, maar je hebt er meer aan Van Baarle en daarnaast schuiven Hagenes en Affini op in de hiërarchie, toch al renners die in Roubaix belangrijker kunnen zijn, dan in Vlaanderen. En wie weet vliegen ze Brennan nog in ;)
Is Hagenes alweer hersteld, want de DDV was toch weer de 1e. koers na zijn ziekte. Hij Wout Van Aert mist hier toch duidelijk wat ondersteuning door 't wegvallen van Laporte en de wat magertjes ogende Van Baarle.
Gelukkig is Wout na wat pindakaas-brownies weer wat positiever. Op naar de RVV en ik hoop wat eerder in te schakelen.
quote: IDL;"Volgens oud-renner Sep Vanmarcke hoeft de sprint van Van Aert niet per se iets te betekenen voor de Ronde van Vlaanderen. 'Ik denk dat veel renners dit gevoel al gehad zullen hebben - wanneer je van hoogte komt, waar je heel gecontroleerd getraind hebt, en dan in een klassieker komt met al dat bochtenwerk, wringwerk, altijd opnieuw optrekken, dan kun je de eerste keren wel eens in een kramp schieten. Die eerste eendagskoersen zit je met krampen en daarna wordt dat beter", zei de Belg bij Sporza.
Roubaix is over anderhalve week. Aangezien hij gisteren al zijn rol kon spelen, zie ik niet in waarom je een vraagteken achter Hagenes zou moeten zetten. Van Baarle maakte gisteren vooral even indruk op een kasseistrook, wanneer hij gewoon door kan groeien qua vorm, dan staat hij er normaal wel in de finale van Roubaix.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.