Red Bull is dit voorjaar nog fletser. Die hebben het geluk dat Welsford en Roglic in een rittenkoers even orde op zaken stelden.
En wat ze vandaag hebben laten zien was supersterk. Alleen het afronden was een blamage.
@Glorious op basis waarvan halen Trek en Bora Visma-LaB in? Bora valt dit jaar heel erg tegen m.u.v. de Roglic. Ook Trek viel vandaag tegen en bij Trek winnen voornamelijk Pedersen en Milan. Er is maar 1 ploeg Visma-LaB voobij gestreefd en dat is UAE. Visma-LaB heeft een Van Aert die helaas niet meer de sprint van vroeger heeft, maar dat heeft niets met pit te maken
Van Baarle was vandaag zeker flets. Zat in een zetel door de aanval na het beukwerk van Hagenes en Affini, maar besloot vervolgens zijn stoel vooral achterin de groep te positioneren. Mohoric en Van den Berg deed het wat dat betreft veel beter, al missen ook zij uiteindelijk de groep.
Van der Sande was hier de eerste knecht van dienst. Duurde honderd kilometer voor er een groep los kwam. Hoe stel jij vast dat hij in die fase tegen viel?
Klasse intervieuw met Tiesj Benoot. Durft in de spiegel te kijken en geeft toe dat ze tactisch niet slim hadden gereden. Hadden in de laatste kilometers sterke Powless moeten aanvallen.
Het was genieten hoe van Aert, Benoot en Jorgensen de koers op z'n kop zetten. Helaas ontbrak de kers op de taart. Maar geeft hoop en moed voor volgende grote koersen.
Ik ga mijn bescheiden mening ook maar eens geven over vandaag. Allereerst fantastisch gereden door de ploeg. Hagenes de missing link die tot 2 keer toe de ploeg geweldig in stelling brengt en affini de aanzet geeft tot de aanval van 3.
ook Van Baarle leek weer een pak beter te zijn. Is zo slim het gat te laten vallen, om vervolgens (ben het dus niet helemaal met Morgenstern eens) de boel meerdere malen lam te leggen. Enige minpunt is dat hij te ver zit wanneer de groep pedersen wegrijdt, maar een stijgende lijn is zichtbaar.
helaas regeert in de finale de gunfactor en het sentiment. Ploegleiding en zelfs wout zelf willen een sprint, om met hun kopman te winnen. Dit na alles wat hij heeft meegemaakt en de kritiek die hij kreeg (eigen woorden). Waarbij je dus de pijnlijke conclusie kunt trekken dat hij een topsporter en ploeg alle rationaliteit kwijt zijn door geroep van buitenaf en gebeurtenissen uit het verleden. Misschien nog wel het pijnlijkste van vandaag.
over wout zelf: dik in orde, maar de punch en vinnigheid lijkt er jaar na jaar meer en meer af te gaan. Dat de motor draait mag duidelijk zijn
Heb je goed verwoord Yeez. Het van de Aert gunnen, speelde een storende factor om het professioneel af te maken. Van Aert toont zich net als Benoot een kerel, door in de spiegel te kijken. Hij vond zichzelf te egoïstisch en herkende zichzelf niet in deze houding.
Dat maakt topsport zo leuk. Normaal maak je het met 3 tegen 1 glorieus af. Nu ga je met z'n 3en flink de boot in. Sterke Powless is slim en lachende vierde renner.
Verder goed gezegd, maar de laatste zin kan er bij niet in, want hij komt van ver en is nog steeds ja niet de oude, maar hij heeft met zijn ploeg een grote stap voorwaarts gemaakt en daar heeft hij een pluim voor verdiend. Alleen de volgauto had moeten bijsturen.
Dan ben ik zeker te laat ingeschakeld en ingeschakeld heb ik 6 gele bijtjes geteld. Maar van wat ik heb gezien, was Van Baarle zeker goed te noemen, want hij heeft ja met die twee EF-jongens de boel toch goed gecontroleerd. Dat hij nog beter kan is een feit. Maar ja ook Wout moet nog wat scherper.
Goede analyse.
vandaag met een goeie affini en een stijgende lijn van Baarle en Hagenes geeft echt wel hoop voor Roubaix. Daar worden de kaarten op de dag geschud en speelt ook tegenslag zo'n grote rol dat je van Aert gerust bij de rest vd grote 5 daar kan zetten (Pog, Matje, Ganna, en Pedersen).
Ronde van vlaanderen ga je Pogacar en MVDP nooit kunnen kloppen. Daar moet je mannen als Benoot bekant in de vroege vlucht meesturen. Maar zelfs dat word een lastig verhaal als ik ook kijk naar de sterrenensemble waarmee UAE start.
Ik heb vandaag een goede actie gezien van Visma Lab toen ze het op 80-90km de boel uit elkaar trokken al was het wel een beetje tegen "Janneke en Mieke". Alleen Mads Pedersen heeft het nog een aantal keer geprobeerd, maar kreeg deze keer geen ruimte om de sprong te maken. Powless bleek de luis in de pels te zijn, maar met 3 tegen 1 had deze koers gewoon gewonnen moeten worden. Dat is wel een enorme flater, waaruit blijkt dat WVA tactisch niet het meesterbrein is en zichzelf nogal overschatte m.b.t. zijn sprint. Hij had toch kunnen bedenken dat zijn sprints tot op heden weinig overtuigend waren en dat er een andere tactiek nodig zou zijn om tot winst te komen.
Mooi dat hij het boetekleed aantrekt, maar daar koop je niets voor.
Zondag is een andere koers, veel zwaarder en langer. Op basis van vandaag geef ik WVA weinig kans dat hij echt een rol kan spelen in de finale. Hopelijk kan Jorgensson lang mee, maar als Pogacar en VDP hun superbenen hebben dan zal er weinig tegen bestand zijn. Van Aert lijkt mij nog ver verwijderd van zijn normale vorm, laat staan zijn topvorm. Misschien wilt hij ook te graag, maar loopt hij nog tegen lichamelijke limieten aan.
Wat een kostelijk genante anti-climax was dit, na een verder zeer indrukwekkende show. Dat geeft de burger wat moed voor zondag, maar wel met een bijsmaak. Dit hadden ze NOOIT mogen weggeven. En zondag staan er natuurlijk wel wat andere patriotten extra aan de start.
Het wedstrijdje schuld-opzich-nemen na afloop is aandoenlijk. Het is uiteraard een gezamenlijke schuld van ploegleiding en kopman.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.