Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 52 53 54 55
kelderfan

Maar bij de heren gaat 't niet zo goed, want ook Kuss niet meer in koers. Kennelijk mocht hij zich sparen of zo.

BraboCycling
kelderfan
Maar bij de heren gaat 't niet zo goed, want ook Kuss niet meer in koers. Kennelijk mocht hij zich s...

Jezus wat ben jij zuur 

BraboCycling

Wow wat een P-R was dit bij de vrouwen! Vos continue in controle en Pauline die een geweldige solo eruit perst. Briljant! 

kelderfan
BraboCycling
Jezus wat ben jij zuur 

Waarom nou weer zuur, omdat Kelderman het alleen met Valter mag oplossen. 

Cen Morawec

Waar is Wilco? Ik zie hem niet meer in Baskië. 

Cen Morawec

Ik heb iets meer van Kuss verwacht. Ook Wilco mocht deze Baskië voor zijn rekening rijden. Ik ben blij met zijn prestatie tot gisteren. Top 10 of mischien ook wel top 5 zat er in. Vandaag gewoon een kut dagje. Ik hoop hij krijgt binnenkort nogal vrije rol of wel kopmanschap.

kelderfan

Shit 't weer was ook echt super slecht in de Pays Vasco.  Het is ook echt matig te noemen, dat Wilco zo wijnig steun krijgt, als hij er goed voorstaat. Dag toptien en oh, ja dat is echt zuur.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kelderman zelf gewoon niet goed genoeg. Vandaag andermaal een uitstekende knecht aan zijn zijde, maar als je zelf vervolgens  benen niet hebt voor een toptien houdt het op.

I Langof

Ik ben nier meer erbij, maar vandaag ecter teleurgesteld. Dit is gewoon te laag voor een van de besten ploegen. In Baskië was er geen van de grote vier. Wilco was in piekorde bei Bora boven Schachmann, maar nu is hij op afstand. Sinds vertrek van Primoz is er wenig passie in deze ploeg. Er is geen iemand die alles gaat geven en vlammen. Veel grootverdieners met salaris in de buurt van een miljoen of boven, maar geen breedte in prestaties behalve Jonas. Er is geen tweede kopman voor de steile klimmetjes. (Jorgenson mischien - wat denken jullie?)

De Ezel van Eindhoven
I Langof
Ik ben nier meer erbij, maar vandaag ecter teleurgesteld. Dit is gewoon te laag voor een van de best...

Je zou inderdaad denken dat ze een beetje proberen goed te zijn voor deze periode, maar als ze straks tijdens de Giro/Tour/ Vuelta juist wel beter zijn dan alle andere knechten, dan snap ik het nog... Dan hebben ze het zo gepland met de ploeg en trainers.

Maar ik weet ook niet wat ze precies verdienen vergeleken bij vergelijkbare renners. En waarschijnlijk willen ze echt wel winnen en geven ze alles wat erin zit, maar zit er wat tegen of zijn anderen gewoon beter. Loop ik ook wel eens tegenaan op het werk.

Cen Morawec

Ik ben met je eens. Na vertrek van Tom Dumoulin was er geen passie. Maar met de toekomstige kopman Cian Uijtdebroeks is er weer passie binnen de ploeg. Zijn salaris is ook niet in de buurt van 1 miljoen. Volgen Belgisch radio heeft hij getekend voor maar 3 miljoen over 4 jaar. 

Wat is voor jij de passie? Ik bin fan en vind ook Wilco een rijder met passie, maar ook hij heeft altijd te veel pech en tegenvallers.

AWestie

Aha, dus alleen passievolle teams winnen. Had ik niet verwacht, dat het leven zo makkelijk was.

skylimit
kelderfan
Shit 't weer was ook echt super slecht in de Pays Vasco.  Het is ook echt matig te noemen, dat Wilco...

Geen steun ? Hij komt samen met Valter binnen op 4,30 minuut. Hij heeft zelf zijn kansen vergooid in de laatste rit. Als hij echt goed was, had hij mee gezeten. Het was vandaag typisch Baskisch weer, en misschien houdt Wilco daar niet van. En inderdaad aan Kuss heeft hij niets gehad, die zat in de vlucht van de dag, maar kon weer eens niet volgen. Kuss is geen Healy.

Enige positieve voor Kelderman hij heeft een koers voor zichzelf kunnen rijden en is eens niet gevallen.

Cycling

Wielrennen in het Baskenland was heel simpel. De sterkste op dit parcours heeft gewonnen. Kelderman had een slechte dag en was ook met superknechten buiten dr top 10 in AK geëindigd. Al met al een teleurstellende van het Baskenland voor VLaB. Hopelijk presteren deze renners in de ardennenklassiekers een stuk beter. Ik heb hier na deze ronde van Baskenland wel mijn vraagtekens bij.

kelderfan
skylimit
Geen steun ? Hij komt samen met Valter binnen op 4,30 minuut. Hij heeft zelf zijn kansen vergooid in...

Dat was genoeg dus voor de kopman. Zo komen wij erwel. De mannen van UAE hebben zich geweerd in 't slechte weer dat wel.

Maar 1 renner in steun, dat is toch echt heel mager.

kelderfan
Cycling
Wielrennen in het Baskenland was heel simpel. De sterkste op dit parcours heeft gewonnen. Kelderman...

Natuurlijk heeft de sterkste gewonnen, maar die kreeg in iedergeval steun en dat was helaas ver te zoeken bij de gele bijtjes. Die Jesper Morkov lijkt mij toch geen versterking.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zou achteraf eerder denken dat Valter deze week wat meer vrijheid had kunnen krijgen, dan dat Kelderman meer knechten had verdiend of met zijn rijden kopmanschap voor andere koersen heeft afgedwongen.

Dat is natuurlijk achteraf gepraat, want met het niveau van de rest van de week had Kelderman hier toptien moeten rijden. Wat dat betreft is er niets mis met de keuze. De oorzaak van het mislukken van het rijden van een klassement moet je echter volledig bij Kelderman zelf zoeken en niet afschuiven op zijn knechten of ploegleider. 

Alsnog geen ramp. Kelderman had hier zijn seizoen (of de week van de ploeg) niet gemaakt met een zesde plek.

kelderfan
S. Morgenstern
Ik zou achteraf eerder denken dat Valter deze week wat meer vrijheid had kunnen krijgen, dan dat Kel...

Ja achteraf. Zij hadden hier ook met de jonge talenten kunnen starten met Nordhagen als kopman en dan met Kruijswijk als begeleider.

S. Morgenstern

Die hebben geen passie joh

kelderfan
S. Morgenstern
Die hebben geen passie joh

Met jouw passie wordt 't nog wat. Maar je hebt een goed punt.

Poeksel

Maar vandaag 1. Van Aert 2. Brennan 3. Van Baarle?

In ieder geval lijkt het bandensysteem goed te werken, gebaseerd op de ervaringen van gisteren: 

https://sporza.be/nl/2025/04/12/-wout-van-aert-zal-zeker-gekeken-hebben-loodste-gravaa-visma-lease-a-bike-mee-naar-de-zege-bij-de-vrouwen~1744475775585/ 

AWestie

Brennan is echt prachtig bezig en Wout was echt drama in Wallers. In Roubaix kan alles gebeuren, maar voorlopig scoort de ploeg onvoldoende in hun koers.

De Ezel van Eindhoven

Van Aert mentaal sterk, terug op plek 3-5 in de race. Respect hoor! Zoveel druk en je terug vechten richting podium / top 5.

Conditie dik in orde tenminste.

De Ezel van Eindhoven
AWestie
Brennan is echt prachtig bezig en Wout was echt drama in Wallers. In Roubaix kan alles gebeuren, maa...

Brennan erg sterk en goed gepositioneerd eerste helft. Helaas op die leeftijd nog niet de inhoud voor 260km vol gas met kasseien.

Belooft veel voor de toekomst, wat een baasje.

AWestie

Dat Wout er onder de streep altijd weer door komt betekent inderdaad dat zijn conditie top is, maar dat hij voortaan wel nog meer afhankelijk is van externe factoren voor het winnen van een klassieker want met dit gestel gaat hij voortaan dan alleen dichte ereplaatsen scoren.

En in grote rondes wordt hij nog gevaarlijker, denk ik.

1 2 ... 52 53 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.