Ja maar hij heeft vooraf laten weten, dat hij 't ging proberen in de vroege vlucht, maar als dat niet goed uitpakte, zou hij Kelderman bijstaan. En in die hoedanigheid heb ik hem niet gezien. Dus is 't toch duidelijk, dat hij nog niet toppie is. Maar wat niet is kan nog komen. #Hopelijk dat wel.
Hij kwam toch in de vlucht terecht? Mocht dat niet zijn gelukt had hij voor Kelderman gewerkt (zoals hij hem gisteren na de lekke band bij stond). Verwachten dat iemand uit een vlucht die vlak voor de slotklim wordt teruggepakt, ook nog even de kopman vooraan afzet is niet heel reëel.
Hij zat hier in de zwaarste rit tot nu toe nog in een peloton van krap dertig renners. Dat toont voor zijn type renner duidelijk dat hij goed in vorm is.
Parijs-Nice was eerder ook gewoon een goede koers in dienst van Jorgenson (en Vingegaard). Ik zou niet weten wat hij had moeten tonen om wel te kunnen zeggen dat hij goed in vorm is.
Is dat zo? Ik kan genoeg renners bedenken die daar zouden kunnen starten. Zelfs als Tulett en Zingle daar daadwerkelijk weg zouden vallen hou je nog genoeg opties over:
Van Aert, Benoot, Valter, Zingle, Tulett, Van Baarle, Hagenes, Vingegaard, Kelderman, Kuss, Gloag, Huising, Nordhagen, Graat, Van Belle, Behrens, Van der Sande en Vermote.
Genoeg om in Amstel een mooie ploeg te maken rond Van Aert. In de andere twee klassiekers starten ze waarschijnlijk zonder kanshebber (of Vingegaard zou in goede vorm aan de start moeten staan).
Waalse Pijl en Romandie is prima te combineren. Huising staat bijvoorbeeld ook in beide koersen aan de start. Maar zelfs wanneer je die twee eraf haalt heb je nog genoeg opties over.
Lemmen is op hoogtestage met Yates en Kruijswijk.
Van Aert is geen fan van een natte Parijs-Roubaix en dat was al het geval voor zijn valpartijen in 2024. Dus het is te hopen dat het meevalt met de regen en dat het niet teveel effect heeft op de kasseien.
Hij is in goede doen, zijn topvorm groeit maar zonder de val in de Vuelta had hij er nog beter voor gestaan.
Gaat hij het GRAVAA-systeem gebruiken is de grote vraag. Om te winnen heeft hij het nodig denk ik maar durft hij het aan?
Wat hij ook nodig heeft om te winnen is een keer geen pech en dat alles meezit. Het is hem gegund.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.