Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 53 54 55 56
S. Morgenstern
Rawolf
ik zeg juist 'in het verweer koersen' als een negatief iets. Voor het bos zat wout prima dat was het...

Klinkt als een goed plan! Wellicht ook iets wat ze vooraf hadden besproken. Aangezien Van Aert juist toen bij een valpartij betrokken was en van achteruit terug aan het opschuiven was (en je daarbij knechten hebt gebruikt), achteraf echter geen haalbaar plan.

Hoe dan ook niet iets wat 'een verkeerde selectie' onderschrijft. Ze hadden er namelijk juist de renners voor gehad met Hagenes, Affini en Behrens.

Yeez

Nog even over Brennan... Ik vind het niet gek dat op 40 km het licht uit gaat. Die heeft de hele koers zichzelf van voren gehouden, talloze gaatjes dichtgereden (brengt een hele groep terug na het bos op de groep mvdp), overal de verantwoordelijkheid in de achtervolging gepakt en tevens heel veel kopwerk voor wout gedaan… en dat als 19 jarige.... geef hem een beschermde status volgend jaar en hij gaat meedoen. Potentiële winnaar die dit jaar al top 10 kon rijden.

Grootste klassiekertalent sinds?

Cycling

Ik zag een waslijst van renners met blessures opgelopen in deze editie van Parijs-Roubaix. Wel benieuwd of Hagenes en Behrens ook blessures aan hun valpartij(en) hebben overgehouden. Is daar iets van bekend?

Laatst gewijzigd
Yeez

Is Hagenes wel gevallen? Of was dat lek? De eerste keer achtervolgen was namelijk geen enkele schade te zien. Toen hij de 2e keer uit het peloton verdween is daar nooit info over doorgekomen dan wel beeld van geweest

Cycling

@Yeez volgens mij heb ik tijdens de uitzending gelezen dat Hagenes gevallen is. Als dat niet het geval is, is dat alleen maar goed nieuws 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Behrens heeft uitgereden na die valpartij met die renner voor hem die gestrekt ging. Verwacht niet dat hij daar iets aan over heeft gehouden.

Yeez

@morgenstern behrens is nog een keer gevallen. Kwam met een kapotte schouder en elleboog over de meet, wat niet na die 1e val zichtbaar was. Dat leek gelukkig ook mee te vallen

S. Morgenstern

Oh dat had ik niet meegekregen. 

kelderfan

Quote:WF;"Niermann ziet ook dat het niveau ‘enorm hoog’ ligt. “Op dit moment zijn er een aantal mannen gewoon beter dan wij”, aldus de Duitser, die nog meegaf dat de ploeg het tegenvallende voorjaar zal evalueren. “We gaan erover nadenken hoe we het in de toekomst beter gaan doen.”

Lijkt mij een goede conclusie. De Vlaamse kern is onder de maat gebleven. Zeker gezien 't beoogde. Met de opbouw naar de RVV en P-R is er iets niet goed gegaan en dat verbloem niet met de piepjonge Brennan, die om te leren mee is genomen en 't goed heeft gedaan. Om die meteen een vrije rol te geven is weer een beetje vroeg om te stellen. 

Ik heb een aantal ploegen gezien, die hebben meegedaan op alle fronten en dat kun je niet van TVL zeggen.

En wat Wout betreft heeft De Cauwer een punt. Bij Wout ontbreekt de pure snelheid op de ogenblikken, dat er een versnelling wordt geplaatst en daar mag de trainer iets over zeggen.

Laatst gewijzigd
Cycling

@Kelderfan welke ploegen hebben volgens jou dan meegedaan op alle fronten? Er zijn gewoon 2 renners, en misschien als 3e Pedersen, die er boven uitsteken. Een ploeg die op alle fronten meedoet heb ik niet gezien in deze klassieke periode 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik vind het nogal overdreven om te stellen dat er zoveel ploegen zijn die in de breedte beter hebben gepresenteerd of bedoel je iets anders met 'op alle fronten hebben meegedaan'?

Volgens mij zitten gisteren Alpecin, Lidl, UAE en Visma na het Bos allemaal met twee man in de finale. Waarbij er uiteraard verwezen kan worden naar het wegvallen van Stuyven, Milan en Wellens, maar hetzelfde kun je dan zeggen voor de afwezigheid van Laporte en Kooij die je in zo'n finale mag verwachten. 

Vorige week was Visma in de breedte het sterkste blok in de finale, zowel in Vlaanderen als in Dwars door Vlaanderen. Daarvoor valt de kopman (Kooij) twee keer letterlijk weg en rijden ze één teleurstellende koers (E3).

Ik weet niet hoe verwend je bent geworden de afgelopen jaren, maar wanneer er meer dan een hand vol ploegen zijn die miljoenen investeringen in hun selectie voor het Vlaamse voorjaar (Red Bull en Ineos kun je bij die andere vier zetten wat dat betreft), dan kun je zonder kopman van het niveau van Van der Poel en Pogacar niet verwachten dat je op alle fronten mee strijdt.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Cycling
@Kelderfan welke ploegen hebben volgens jou dan meegedaan op alle fronten? Er zijn gewoon 2 renners,...

Ik heb duidelijk Trek, Alpecin met 6 man en UAE gezien, dat Wout is kunnen terugkeren is al een wonder. Dat Van Der Poel en Pogacar er nu bovenuit steken is een feit, maar mee doen is toch 't minste wat je van een topploeg van verwachten en dat ziet de ploegleiding ook zo.

S. Morgenstern
kelderfan
Ik heb duidelijk Trek, Alpecin met 6 man en UAE gezien, dat Wout is kunnen terugkeren is al een wond...

Besef je dat het 'wonder' van het terug komen van Van Aert ook krachten kost bij de knechten? En is het je opgevallen dat Van Aert desondanks met hulp van Vermote en (andermaal) Affini helemaal vooraan start aan de finale? En hoe zou meedoen eruit hebben gezien?

Laatst gewijzigd
Dave87

Al iets bekend over de rentree van Vingegaard? Hoop dat hij voor de Dauphine nog wel in actie komt.

kelderfan
S. Morgenstern
Besef je dat het 'wonder' van het terug komen van Van Aert ook krachten kost bij de knechten? En is...

Ja leuk dat wonderkind boven komt drijven. Natuurlijk heeft dat krachten gekost, maar dat geldt ook voor die andere ploegen met Alpecin voorop, die hun kopman hebben afgezet op 't juiste moment en dat ontbrak er nogal aan bij 't topteam TVL. Er moet wat gebeuren, want te veel renners hebben 't niet. Dat zie je niet alleen in de P-R maar in de Pays Vasco. Dan mag je als team toch achter je oren krabben.

Wat mij betreft missen zij die trainer, die met Roglic is meegegaan, want die kon Wout wel klaarmaken voor zijn doelen. De RVV 4e. en P-R 4e. is 't niet.

S. Morgenstern
kelderfan
Ja leuk dat wonderkind boven komt drijven. Natuurlijk heeft dat krachten gekost, maar dat geldt ook...

Van Aert zat op het juiste moment vooraan. Ondanks een valpartij, ondanks problemen met positioneren. Waarom zouden de knechten van Van Aert daar geen credits voor verdienen, terwijl die van Alpecin met een kopman die meester is in het positioneren ze wel krijgen?

De klassieker kern van Red Bull vloog inderdaad over de kasseien de laatste weken.

Laatst gewijzigd
WoutvoorGoud

Jarenlang was Ineos wielerploeg toonaangevend op het gebied van Rondewerk, maar ook in klassiekers. Maar de concurrentie stond niet stil. Betere faciliteiten en trainingsmethodes. De concurrentie werd steeds sterker. En overvleugelde Ineos.

Zo iets dergelijks zie ik ook bij Visma/Lab. Jarenlang hadden ze een ijzersterke formatie voor de klassiekers. Overklasten vaak de concurrentie. Met een heel sterke Wout van Aert. Ook in het rondewerk, werd Visma Lab toonaangevend. Met Roglic en later Vingegaard.

Tadej Pogacar ging steeds serieuzer het wielrennen benaderen, na 2 x de Tour de France te hebben verloren. Maar werd ook een meer dan serieuze kandidaat om klassiekers te winnen. Mathieu van der Poel nam het wielrennen ook steeds serieuzer en werd een van de beste klassieker renners ter wereld. Ook Remco Evenepoel en Mads Pedersen werden toppers voor klassiekers.

Zonder dat je er erg in hebt, is de concurrentie veel sterker geworden. En kom je er te laat achter dat je eigen renners tekort schieten ten opzichte van de concurrentie. In de selectie van Visma/Lab zitten teveel renners met te weining killersinstinct of de drive om te winnen. Vooral als renners als Kooij, Laporte, Vingegaard door blessures of ziekte wegvallen, zie je dat de selectie tekort schiet.

Maar er zijn wel renners waar behoorlijke muziek in zit voor de toekomst. Zoals Olaf Kooij, Matthew Brennan, Niklas Behrens, Ashley Barry en wellicht ook Ben Tulett. Om niet nog meer kwaliteit te verliezen, is contract verlenging met Olaf Kooij een hoge prioriteit. Op Vingegaard en Jorgensen kan je ook bouwen. Van Aert blijft natuurlijk een belangrijke renner voor Visma/Lab. Maar misschien in een wat andere rol?

Door selecteren lijkt me wel verstandig. De ploeg kan echt wel echte versterking gebruiken. Wil het zijn toonaangevende positie in het peleton niet definitief verliezen.

S. Morgenstern

Wanneer Kooij, Laporte en Vingegaard wegvallen dan merk je dat inderdaad. Ik denk dat de oplossing er voornamelijk in zit, om in te zien dat dat een gegeven is en niet een probleem wat ze op moeten lossen.

Doorselecteren, met een duidelijke verschuiving naar verjonging, heeft overigens afgelopen winter(s) reeds plaatsgevonden. Het gegeven dat je door een selectie met een hele grote groep jonge renners en zonder brede kern tussen de 25 en 30 jaar, weer in een andere periode bent aanbeland, is er ook weer één om in te zien en rekening mee te houden. 

kelderfan
WoutvoorGoud
Jarenlang was Ineos wielerploeg toonaangevend op het gebied van Rondewerk, maar ook in klassiekers....

Helemaal eens. Stilstaan is achteruitgaan en dat is precies wat er nu gebeurt. Dus ja zoeken naar versterking en niet alleen naar verjonging, want dat zegt @S.Morgenstern goed. Door de grote groep talentvolle jongeren is de tussenliggende groep er in iedergeval niet op vooruitgegaan en dat speelt ook mee. Hopelijk kan Kooij de volgende stap maken door ook de Vlaamse klassiekers goed te verteren en dan komt de TdF ook dichterbij.

skylimit
kelderfan
Helemaal eens. Stilstaan is achteruitgaan en dat is precies wat er nu gebeurt. Dus ja zoeken naar ve...

Als Kooij nog een stap kan/wil maken dan zal hij minder vaak het asfalt van dichtbij moeten bekijken. Elke valpartij met breuken etc. werpt je weer terug in de ontwikkeling. Kooij's contract is aflopend ? Dus het is niet zeker dat hij Visma zal blijven en/of Visma genegen is hem te behouden.

AWestie
skylimit
Als Kooij nog een stap kan/wil maken dan zal hij minder vaak het asfalt van dichtbij moeten bekijken...

Volgens mij valt Kooij echt niet opvallend veel, zeker niet als je het ook vergelijkt met zijn directe concurrenten. En Olav heeft al die gasten het afgelopen jaar wel eens verslagen, voor die laatste stap heeft hij een overwinningenstreak of puntentrui in een grote ronde nodig of meedingen om het seizoensrecord qua overwinningen.

En TVL heeft echt al heel vaak aangegeven dat ze hem graag houden, waar heb je dat dan gemist?

Laatst gewijzigd
tdola

Balen dat naast campenaerts nu ook zingle wegvalt voor komende wedstrijden...

Cycling

https://sporza.be/nl/2025/04/14/-nu-ben-ik-echt-moe-een-schets-van-het-debuut-in-de-hel-van-matthew-brennan-met-peptalk-van-van-aert~1744656772756/

Fantastisch interview met Brennan voor en na Roubaix 

AWestie

Jim van den Berg heeft ook een mening

En in contrast met veel van die Belgische praatpalen hier op WF die nog nooit iemand getraind hebben heb ik Jim hoog zitten. Mag de AK ambitie van Wout stilletjes weer op tafel komen? 😉

mitchel_91

Mocht Kooij niet verlengen, Kruijswijk die stopt, contracten van Kelderman en van Baarle lopen af. Het lijkt me dat deze renners redelijk goed verdienen. Is het dan niet serieus een optie om eens bij Mads Pedersen te polsen? Zal wellicht nog meer verdienen dan deze bij elkaar. Maar met het missen van de TDF en de opkomst van Milan, wellicht een poging waard. 

Misschien niet realistisch, maar is wel de pion waar je zeker van bent dat je sterker gaat worden en zodoende als blok wellicht iets aan de dominantie kan doen van de 2. 

Benoot loopt ook af, maar zal verlengd moeten/gaan worden lijkt me. 

1 2 ... 53 54 55 56

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.