Visma is Real Madrid niet. Laat Lidl lekker ook een sterk blok worden. Waarom zou je Pedersen in de weg laten rijden van Wout, Laporte en straks ook Brennan? Als je dan een grote jongen wilt halen, zie ik veel meer in een echte topsprinter (gaat Wout niet meer worden) of in iemand die eindelijk eens in de ardennen kan scoren.
In de Rode Lantaarn van vorige week zegt Steven eigenlijk halfjes dat Mads gewoon bij Lidl-Trek blijft. De Rode Lantaarn - S42E12: Special: Steven de Jongh en zijn Lidl Trek zijn klaar om de wereldtop aan te vallen
Nou ik zou liever Kruijswijk langer laten blijven in de rol van Vermote, maar dan bij de jonge garde. Wat @S.Morgenstern al goed aangaf, dat je 't middenkader niet moet uithollen met al die jonge talenten.
Ook Kelderman is nog steeds van grote waarde, wat ik niet kan zeggen van Dylan van Baarle, die 't niet heeft of niet meer. Ook die Thomas Gloag mag nog een stap zetten, want na een redelijk begin, heeft hij zich niet meer laten zien.
Waarom is Vermote gehaald. Ja om de gaatjes op te vullen en dan voornamelijk bij 't Vlaamse werk en dat pakt goed uit.
Zo'n rol kan Kruijswijk, die nog langer wil blijven, ook vervullen maar dan ja bij de jonge garde, die voornamelijk uit klimmers bestaat.
Er wordt tegenwoordig veel gevallen met als grootste slachtoffers Wout Van Aert en Jonas Vingegaard, die er alles aan doen om weer top te worden. Dus met het invullen van opengevallen plekken is er echt geen probleem.
Ik constateer enkel dat de leeftijdscategorie waarin vaak de meeste renners zitten die resultaat rijden (middenkader) is uitgedund. Ik zeg niet dat dat niet zou moeten. Ik vind het zelf juist een interessante ontwikkeling.
Kruijswijk wordt in juni 38, zijn rol lijkt mij wel uitgespeeld als wielrenner. Ik zie hem zeker de jonge garde niet begleiden. Als wegkapitein daar heeft hij volgens mij de capaciteiten niet voor en om kilometers op kop te sleuren daar is zijn motor niet groot genoeg voor. Zijn pure klimmerskwaliteiten botten ook verder af. Dus met Kruijswijk door gaan, lijkt mij vrij zinloos. Ik zie eerder Campenaerts in die rol.
Er wordt gesproken over een hoog niveau in de 3de week. Ik zie hem geen belangrijke rol meer spelen. En wat is dan een hoog niveau als dat geen top-10 meer is ? Hij moet dan gaan knechten voor Simon Yates?
Kruijswijk wordt een maand na de Giro 38! Natuurlijk start hij daar als knecht, alsof er iemand is die serieus nog een klassement van hem zelf verwacht.
Tulett en Nordhagen noemen voor de kassei klassiekers. Kruijswijk beoordelen als toptien kandidaat. Lekker out of the box zullen we maar zeggen.
@skylimit een hoog niveau kan op welke manier dan ook. Daar hoeft geen specifieke rol aan vast te hangen natuurlijk. Normaal zal dat als knecht voor Yates zijn (of voor Van Aert), maar als 1 vd 2 kopmannen niet thuisgeeft zal dat ongetwijfeld meer vrijheid geven. Ik zie niet in wat daar zo ingewikkeld aan is
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.