Ik denk, dat Wout door alle malaise vorig seizoen van heel verweg is gekomen en nog steeds niet 100% is; maar dat hij 't moet afleggen tegen Remco Evenepoel is wel opmerkelijk, want die heeft na lang blessureleed eindelijk de weg omhoog heeft gevonden.
Je zag bij die kasseienbeklimming, dat Remco bij de laatste keer geen mm. hoefde prijs te geven en daar kon je al zien, dat Wout het niet cadeau zou krijgen.
Hier beweert Heijboer wat anders over de training. En dat het al voor het tweede jaar wordt gedaan.
"Dat klopt en dat is iets waar we specifiek aan hebben gewerkt", vertelt Heijboer. "We hebben in zijn trainingen veranderingen doorgevoerd om zijn uithoudingsvermogen te verbeteren."
"Daardoor hebben we minder aan zijn explosiviteit kunnen werken, maar zou hij wel sterker moeten zijn als we al ver boven de tweehonderd kilomeer koers zitten. Dat hebben we trouwens vorig jaar ook gedaan, alleen konden we het toen niet laten zien door die val in Dwars door Vlaanderen."
Van Aert: 'Alleen de sprint komt er dit voorjaar nog niet uit en dat is wel jammer. Daar heb ik nu al twee koersen mee verloren, dus dat steekt wel een beetje tegen. Daar zal ik richting de Giro wel extra aan moeten werken, om die oude benen te vinden in de sprint. Daar heb ik op dit moment ook geen verklaring voor en dus kijken we daar met de ploeg zeker naar', besluit hij.
Er spelen meer factoren een rol dan alleen de training. Het herstel van de valpartijen en dan met name de laatste in de Vuelta. Nog niet zo lang geleden verklaarde Wout dat hij in zijn rechterbeen minder kracht had dan in zijn linkerbeen.
'Anderen krijgen meer respijt'; is dit de beste Van Aert?-vraag leidt tot rake antwoorden bij Visma | Lease a Bike | Indeleiderstrui.nl; Van Dongen zegt 't hier goed, dat "sommige mensen vergeten wat hij vorig jaar heeft meegemaakt: anderen waren eerder afgehaakt of krijgen veel meer respijt."
Wout Van Aert heeft zeker nog een stap te gaan om er weer te staan. Hopelijk wordt 't leuk om te zien met Van Aert, Benoot, Tulett en Valter.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.