Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 77 78 79 80 »
T80JZ

De lead-out is waarschijnlijk een van de redenen waarom Kooij de ploeg gaat verlaten en voor een ploeg gaat kiezen waar hij wel in alle wedstrijden een top lead-out kan krijgen. 

Kelderman rijdt deze Giro niet voor het algemeen klassement maar hoopt mee te gaan doen voor etappezeges. Zo bezien is de opgelopen achterstand geen probleem tenzij het door een val komt. . 

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

Wilco Kelderman verliest 2 minuten en 6 seconden. Ik begrijp het niet. Volgens vieleerevue voelt hij zich goed. Wat is er gebeurd?

YogiBear
Cen Morawec
Wilco Kelderman verliest 2 minuten en 6 seconden. Ik begrijp het niet. Volgens vieleerevue voelt hij...

Het maakt helemaal niets uit of hij tijd verliest. Is geen kopman maar knecht en gaat niet voor een klassement.

kelderfan

Geen alec want die zoekt zijn broer op bij bahrain.

S. Morgenstern

Kooij heeft op papier een hele goede leadout mee, maar aangezien Van Aert en Van Baarle sinds vorig seizoen nagenoeg niets meer durven komt eigenlijk alles op de schouders van Affini. Die laatste doet dat nog geweldig, maar desondanks is de foutenmarge voor Kooij (geen ruimte voor momenten van twijfel) zo groter dan hij zou moeten zijn.

Kelderman gaf in een door kelderfan gedeeld artikel aan voor ritoverwinningen mee te willen doen. Zo'n risicovolle rit lijkt mij dan een uitgelezen mogelijkheid om daarvoor  tijd te pakken.

Rawolf
S. Morgenstern
Kooij heeft op papier een hele goede leadout mee, maar aangezien Van Aert en Van Baarle sinds vorig...

Zo goed is die leadout niet. Het is heel veel Power. Maar eigenlijk hebben Affini en wvA teveel dezelfde kwaliteiten. Een Mclay mis je qua behendigheid en vinnigheid. En vBaarle heeft nog nooit echt succesvol leadout gespeeldnvolgensmij. 

Denk ttrouwens dat Kooij wel gewoon een ritje wint hoor. Heeft snelheid zat

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert van voor vorig seizoen was behendig en heeft explosiviteit die Affini niet heeft. Heeft in het verleden mega goede leadout gedaan. Wanneer je daar de power van Affini en voorwerk van een goede Van Baarle voor had kunnen zetten, dan was dit een hele goede leadout geweest. 

skylimit

https://forum.wielerflits.nl/t/1811-team-visma-lease-a-bike-2025/p/502184.

Zoals 2 dagen hier op het forum gemeld dat Wout niet in staat zou zijn de leadout te doen.

Dit is toch wel zorgelijk en er lijkt met Wout meer aan de hand dan herstellende van een virusinfectie.

S. Morgenstern

Waarom lijkt er meer aan de hand?

Jandepandaman

Denk dat je vooral kunt stellen dat hij een fikse terugval heeft in zijn fysiek. Etappe 1 liet hij zien dat de basis echt wel serieus goed is, maar juist deze inspanning backfired nu enorm voor Wout. Hoop dat hij er alsnog doorheen komt.

WoutvoorGoud
Jandepandaman
Denk dat je vooral kunt stellen dat hij een fikse terugval heeft in zijn fysiek. Etappe 1 liet hij z...

Daar dacht Thijs Zonneveld ook aan. Wout is toch flink aan het sukkelen geweest met virusinfectie. Reed in de 1e etappe tot zijn verbazing en dat van het team toch in de grote kopgroep. Moest zich forceren om aan te haken en is toen over de limiet gegaan om Pedersen in de sprint te verslaan. Kwam zichzelf daarna flink tegen.

WoutvoorGoud

Alec Segaert kan een riant contract tekenen bij Bahrain Victorious volgens HLN. 

T80JZ
Laatst gewijzigd
T80JZ

Op papier heeft Kooij inderdaad een goede leadout, maar dat Van Aert en Van Baarle veel minder durven en kunnen was de afgelopen maanden al zichtbaar en de ploeg is niet in staat dat op te vangen met andere renners. Voor Kooij betekent het dat hij geen goede leadout heeft en dat is niet voor het eerst.  

kelderfan

Wout Van Aert werd ook steeds geblokt, als hij probeerde aan te sluiten bij zijn ploegmaats.

En ik riep al in de 1e. rit, dat die Movistarrenner hem probeerde af te houden, met als resultaat dat Wout nog moest switchen naar de andere zijde van Mads en dan kom je te laat. Dat gebeurde ook al een keer met Roglic door een Bahrainrenner.

Maar Wout moet eigenlijk eerder het wiel van Kooij kiezen, want wat al eerder is opgemerkt, dat de gele bijtjes niet gegroeppeerd rijden in de finale. Maar wat ik nog erger vind, dat Kelderman op achterstand is gereden, want 2 man bij de toptien lijkt mij beter. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert en Van Baarle raken de rest natuurlijk niet kwijt omdat ze niet willen, of omdat niemand ze heeft verteld dat ze meer gegroepeerd moeten rijden.

Kelderman wil een rit winnen, rijden voor een zevende plek in het klassement voegt voor hem totaal niets meer toe en voor de ploeg is dat ook niet iets om voor te rijden.

kelderfan
S. Morgenstern
Van Aert en Van Baarle raken de rest natuurlijk niet kwijt omdat ze niet willen, of omdat niemand ze...

Ik heb hun toch duidelijk gezegd. Jongens jullie moeten gegroepeerd rijden.😀 Gelukkig luisteren zij niet naar mij, maar ik begrijp nu, dat zij niet willen om onduidelijke redenen. Kelderman is niet belangrijk voor 't klassement; dus laat lopen en ga waterdragen. Dat brak Wout zuur op, want niemand liet hem doorgaan met die bidons. Daar zaten gele bijtjes in en niemand wilde gestoken worden.

kelderfan

Trouwens die plaaggeest van Roglic. Dat is toch Fred Wright en kennelijk nog zonder contract. Is dat geen mannetje om te halen voor Brennan, want die zet een mannetje opzij, indien nodig.

Leuk is dat 't een oud ploegmakker van Thomas Gloag is.

1 2 ... 77 78 79 80 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.