Hoi, mentaal zal zeker goed klinken, maar ik bedoel toch als renner in de Vlaamse klassiekers.
Kijk dat Van Aert in de Giro zonder Benoot rijdt, is toch aan de ploegleiding. Maar in de TdF rijden zij weer met elkaar.
Van Aert heeft beter uitslagen in Amstel, won al eens. De explosievere Zingle zou ik ook geschikter vinden om als speerpunt uit te spelen (reeds toptien geweest) daar en Brennan op termijn.
Zo'n specifieke muur aankomst als de Waalse Pijl: Vingegaard, Tulett, Yates en volgend jaar wellicht Piganzoli. Hebben allemaal meer kans om mee te doen voor het podium. Dezelfde renners, aangevuld met Jorgenson voor Luik.
Het zijn geen koersen waar ze op focussen, dus ontstaat er ruimte voor een alleskunners als Benoot om eens voor zichzelf te rijden. Dat maakt hem echter niet de beste renner voor die koersen, laat staan onvervangbaar.
Ja daarom is Wout kopman, maar Zingle mag 't laten zien in de komende koersen rondom Duinkerken.
Tulett is voorlopig nog de mindere van Benoot in de AGR en de Waalse klassiekers.
Vingegaard rijdt die koersen niet, want die richt zich op de GT's.
Tulett was dit jaar al beter in Luik en heeft meer kans op een dikke uitslag in de Waalse Pijl. Ik verwacht dat daar volgend jaar nog wel een stapje bij kan als hij zich volledig voor kan bereiden op die week. Vingegaard (en de ploeg) focussen inderdaad op andere doelen. Daardoor is Benoot degene die uitslagen rijdt in die week, maar dat maakt hem niet de beste renner voor die koersen.
Benoot is een allrounder, met een hoop ervaring. Ook een goede vriend van Wout van Aert. Zal best goede uitslagen halen. Maar zal zelden voor overwinning rijden. Zal geen goedkope renner zijn en wil je Benoot behouden zal je flink moeten investeren. Want hij heeft een riante aanbieding van Decathlon.
Daarom is het goed voor te stellen dat Visma/Lab besluit voor een goede ondersteunende renner te gaan of een talentvolle wielrenner aan te trekken of aanvulling uit opleidingsploeg (Bv. Pietro Mattio).
Nog een talent in het opleidingstraject van Visma/Lab is Ashlin Barry. Een veelwinnaar, die een zeer goede tijdrit in de benen heeft. Maar vooral een goede voor de klassiekers. Is vrij allround en verbaast ook regelmatig in lichtere bergetappes.
Barry wordt qua talent, net zo hoog ingeschat als Matthew Brennan. Zal volgend jaar voor Development Team van Visma rijden. Er is zelfs even gedacht om hem zelfs meteen voor het Worldteam te laten debuteren. Weet niet of ze dit nog steeds overwegen.
Waardeloze ondersteuning in de sprint helaas. Op 20 km namen ze de verkeerde kant op een rotonde, daarna verspreid en nooit meer bij elkaar gekomen.
Wout niet goed genoeg want Pedersen zat lange tijd net zo slecht gepositioneerd en die was ineens van voren. Dat had Van Aert ook moeten doen en lukte niet.
Zorgelijk dat Wout in de finale nergens te bekennen is. Dat was toch zijn rol voor de Giro? En daarnaast voor eigen kans gaan, in zwaardere etappes. Met deze vorm wordt dat ook lastig voor Wout.
Wederom rijd de ploeg niet echt goed als team. Worden er mijn inziens ook tactisch fouten gemaakt. Waarom doet Olaf mee met tussensprint, die hij ook wint, terwijl hij energie had kunnen sparen voor de sprint die allesbepalend is voor succes van het team?
Daarnaast zag ik Wout achter het peloton rijden, om allerlei bidons mee te nemen voor het team. Waarom laat je Wout dit doen, als hij een luxe lead out voor Olaf zou moeten verzorgen?
Wilco Kelderman komt ook nog eens als 164e binnen en verliest 2 minuten en 6 seconden. Simon Yates en Bart Lemmen komen wel in dezelfde tijd binnen als Casper van Uden. De verrassende en verdiende winnaar van de etappe. Feest bij Picnic Post NL en goede opsteker voor het Nederlandse wielrennen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.