Opzich heb je een punt met dat er een verschil zit tussen ruimte qua plekken en qua geld. Ik had het meer over het geld, omdat ik denk dat Visma qua plekken wel goed zit. Kooij, Benoot, Van Baarle, Valter, mogelijk Gloag, mogelijk Kruijswijk en drie redelijk inwisselbare krachten in Vermote, Van der Sande en McLay, hebben allemaal aflopend contract en er lijken geen jongens uit het Dev team te komen voor volgend jaar. Dus bij overschot aan plek, reken ik het blijven van Kelderman voor waarschijnlijk minder salaris als extra plek in budget voor een wat grotere aankoop
Ik zeg ook niet dat we vooruitgang boeken. Zeker Kooij is een pijnlijk verlies, die is in dit peloton bijna onvervangbaar, behalve door Brennan ;)
De mogelijke namen die komen vind ik dan juist weer interessant, al kan de ploeg zich ook weer niet te veel tussenjaren veroorloven als het gaat om reageren op verlies van kopmannen.
Covi zou ik echt een onbegrijpelijke aanwinst vinden. Presteert alleen op pro niveau, nooit op WT niveau.
In Mattio van dev team zie ik ook niet zoveel overigens en ik denk dat je met Huising Graat Nordhagen Cian al veel talenten hebt met vergelijkbare profielen die een stap verder zijn / kunnen zetten in hun carrière
@awestie dat dus. Voldoende renners met marge, maar dat zou betekenen dat jongens als nordhagen en brennan (zelfs behrens en volgend jaar eventueel piganzoli) al de stap naar kopman moeten maken, anders leun je de komende jaren enkel op vingegaard en v aert als afmakers (eventueel een goede laporte)
Covi vind ik ook niet zo'n boeiende versterking (hoewel de uitslagen van een knecht weinig zeggen). Hij begon heel aardig de eerste jaren na zijn overstap naar de profs, oa met ritwinst in de Giro, maar daarna ogenschijnlijk wat uitgeblust. Wellicht mede veroorzaakt doordat zijn programma die eerste jaren weinig uitgebalanceerd was (70 en 78 koersdagen voor een renner van begin twintig lijkt mij wat overdreven).
Desondanks zou je in hem wel een degelijke middenvelder voor WT-rondes kunnen zien. Aangezien ze daar Benoot en Van Baarle lijken te verliezen en er verder niet overdreven veel ervaring zit bij dat type renner in de selectie. Een renner die je zonder problemen toe kunt voegen aan een selectie voor de Giro of Vuelta, die daar voor verschillende kopmannen van waarde kan zijn.
Wat mogen we van Wilco Kelderman verwachten in zijn 18e grote ronde? 'In die zin is deze Giro wel geschikt' | Indeleiderstrui.nl; Dus Wilco gaat zich ook gooien in 't gewoel om een ritzege. Dat is 't plan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.