Stapje voor stapje klinkt goed. Een grote ronde winnen een mooi doel aan de horizon. Zijn echter nog wel héél veel stapje voor hij daar serieus aan mag denken. Beetje reëel blijven. Eerst maar eens niveau tonen in dienst van anderen, dan kan hij daarna stapjes zetten om weer zelf uitslagen te rijden.
Het is vrij normaal dat wielrenners na ziekte, niet echt in goede vorm koersen. Bepaalde renners hebben nog zoveel klasse dat ze de eerste koersen nog aardig op niveau meekomen. Maar daarna toch zichzelf tegenkomen. Je zag dat ook bij Evenepoel, die de draad oppakte na lange tijd uit de roulatie te zijn geweest. Won meteen op karakter en reed Amstel Gold Race om de overwnning. Daarna was de energie op.
Dus dat Wout nu niet top kan presteren is heel normaal. De eerste dagen reed hij boven verwachting, maar was bepaald niet super. Nu verstandig gereden en zichzelf niet geforceerd.
We moeten geduldig blijven met Wout. Kan nog mooie dingen laten zien, als hij er doorheen komt. Je moet superfit aan een grote ronde tegenwoordig starten, anders doe je niet echt mee.
Denk niet dat Wout dinsdag de sprintvoorbereiding kan doen, hij heeft de benen niet. Duwen en wringen is ook niet zijn ding momenteel in de laatste kilometers. Het zal van Affini dienen te komen en dan is het ook de vraag hoe het met de vorm van Kooij gesteld is, die rijdt ook nog niet bepaald lekker.
Ook artikelen in Wielerflits en In de Leiderstrui hebben het over overgang van Timo Kielich naar Visma/Lab al opvolger voor Benoot. Bij opvolger van Benoot, heb ik wel wat vraagtekens. Ik ken Timo Kielich niet zo goed als wielrenner. Maar opvolger Benoot?
18e in Vlaanderen. Dan kun je wel meer dan enkel knechten in vlakke klassiekers.
Daarnaast zou ik 'opvolger van..' nooit te serieus nemen. De hele selectie moet goed in elkaar zitten, daarvoor hoeft het niet zo te zijn dat iedere vertrekkers één op één wordt vervangen door een vergelijkbare renner.
Wanneer je kijkt naar de selectie voor het Vlaamse voorjaar, dan hebben ze daar volgend jaar vier kopmannen (lijkt mij meer dan voldoende), met daarachter met het vertrek van Benoot enkel nog onbewezen talenten in Hagenes en Behrens. Kielich zou daar een interessante toevoeging aan kunnen zijn. Redelijk explosief ook zo lijkt het en ondanks zijn leeftijd pas bezig aan zijn tweede volle seizoen op de weg, dus zou ook nog kunnen verbeteren.
Ik denk dat Kielich een hele goeie knecht is voor Visma in het Vlaamse werk. Heeft laten zien dat hij het hele voorjaar zijn kopmannen goed kan positioneren en heeft dan ook nog de explosititeit om een aanval van een kopman te lanceren. Precies het soort renner dat Visma het afgelopen jaar misde.
Vertrek van Van Baarle is jammer, want je hoopt altijd dat Nederlanders het goed doen bij Visma, maar het leel afgelopen 3 jaar telkens niks in het voorjaar en als hij dan nog kopman wilt zijn in het voorjaar is de enige conclusie om uit elkaar te gaan. Wel jammer aangezien Van Baarle altijd een hele nuttige kracht is in grote rondes, maar wel logisch.
Wel interessant om te zien ook dat Kielich eigenlijk precies de tegenovergestelde kwaliteiten heeft als Van Baarle als knecht in het voorjaar ook al denk ik niet dat het een een-op-een vervanger is.
Met Kooij, Benoot, Van Baarle out (en Valter maar die is minder dean die anderen) en Kelderman op een lager contract tegenover Kielich, Covi en Piganzoli in lijkt het met dat er nog wel geld over is voor een grote klapper ben benieuwd. Zelf hoop ik nog altijd op Vauquelin.
De voorjaarskern voor volgend jaar is nu: Van Aert, Laporte, Brennan, Campenaerts, Behrens, Kielich, Hagenes en Affini + miss Zingle, afhankelijk van zijn schema en Jorgenson, weet niet wat zijn plan is als hij bijv Giro doet. Ik zou zeggen dat daar nof wel een naam van het niveau Kielich bij kan tenzij Behrens en Hagenes nog grote stappen zetten dit jaar
Kleine toevoeging nog: nog een sprinter halen zou ik geen overbodige luxe zijn. Ik zie Brennan als iets meer dan een pure sprinter en die heeft denk ik ook njet de absolute topsnelheid en er zijn ell jaar genoeg races waar je eigenlijk niet meedoet als je geen sprinter hebt. Misschien een gast van rond de 24 die niet perse naar een grote ronde hoeft?? Zou niet perse nu een naam weten zelf
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.