Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 87 88 89 90
kelderfan

Maar even wat anders. Wat betreft de dames zeg, waarneer komt 't team met die Megan Arens.

Yeez

Puur kijkend naar het klassement lijkt het tussen Del Toro, Yates, Ayuso en Carapaz te gaan. Derest staat verder en oogt toch (misschien op bernal na) niet veel beter dan deze 4. Al komen de echte bergetappes nu pas en kan het na dinsdag (laat staan zaterdag) alweer helemaal anders zijn. 

YogiBear

Ik hoop dat vandaag energie sparen en slim rijden was van een aantal renners. Mocht je tegen eind van de week, op welke manier dan ook, toch in een situatie terecht komen dat je Yates vol moet ondersteunen voor geel, heb je nl wel een belachelijk sterk UAE tegenover je.

kelderfan
YogiBear
Ik hoop dat vandaag energie sparen en slim rijden was van een aantal renners. Mocht je tegen eind va...

Zo zie je maar weer, dat een sterke ondersteuning belangrijk is. Kelderman heeft yates lang bijgestaan, maar helaas niet tot 't einde. Gelukkig heeft de tactiek zich uitbetaald met Bart lemmen.

S. Morgenstern

Van Baarle heeft Yates lang bijgestaan. Daarna betwijfel ik of Yates nog iets heeft gezien van Kelderman, die achterin aan het elastiek hing vanaf de Grappa.

kelderfan

Nou ja lang. Yates was ook lang alleen. Maar 't zal met de tactiek te maken hebben, want dinsdag volgt een bergrit en dan is kelderman nodig toch.

S. Morgenstern

Vanaf het moment dat Van Baarle moest laten lopen zat Yates inderdaad alleen vooraan in het treintje van UAE. Kelderman was gewoon niet goed genoeg om iets te betekenen, dat had niets met tactiek te maken, laat staan sparen voor dinsdag een dag voor een rustdag. 

AWestie

Wat moet Simons tactiek worden? Rustig wachten en alleen op UAE focussen en volgen om uiteindelijk een keer weg te rijden? Moet hij een alliantie vormen met andere teams om UAE vroegtijdig te breken? Of is er een ideale rit voor een klassieke Visma-hinderlaag?

Ik denk eerlijk gezegd dat optie 1 het meest wijs is. UAE is zo sterk bergop dat ze ook voor Simons concurrentie kunnen zorgen. De enige twee waar hij rekening mee moet houden heeft hij gewoon te wachten op een zwak moment dat sowieso komt in deze belachelijk zware laatste week. Dat hoeft niet afgedwongen te worden zoals gisteren.

Al hoop ik natuurlijk op meer vuurwerk en een dood of de gladiolenaanval van Yates, maar die zijn deze Giro allemaal ingerekend.

Yeez

Het is vooral te hopen dat de ploeg sterk genoeg is om er zelf een stevige koers van te maken. Dat lijkt mij een belangrijke voorwaarde om in iedergeval Del Toro te testen, al sluit ik niet uit dat je daar met EF en Ineos een goede bondgenoot bij hebt.

S. Morgenstern

Gisteren was Yates niet mee toen Ineos (en in minder mate EF) er een stevige koers van maakten. Ik denk niet dat zijn grootste kans op het eindpodium daar zit, maar eerder bij defensief rijden. Wellicht verschuiven de verhoudingen nog in de derde week, en betaald de hoogtestage zich daar het best uit, maar voorlopig zie ik geen renner die anderen onder druk gaat zetten in de bergen.

Laatst gewijzigd
ComebackWout

Ineos en ook renners als Carapaz en Gee, zullen nog flink gaan aanvallen om UAE te testen. Maar ook omdat ze top 3 nog in het vizier hebben. Ayuso is niet in goede doen en Roglic kunnen ze definitief uitschakelen (als Roglic niet uit de Giro stapt). 

Dus moet de ploeg energie sparen en het werk aan anderen overlaten. Ook Simon Yates moet zuinig rijden en op het juiste moment toeslaan als er een kans voordoet.

Misschien komen er nog waaier kansen en zouden ze daar oorlog kunnen maken met Wout en Edoardo?

josi

Yates moet voorlopig gewoon (proberen te) volgen. Bernal en Carapaz zullen de aanval kiezen en UAE zal die aanvallen proberen te controleren. Verder moet TVL proberen altijd een mannetje mee te hebben in de ontsnapping, zodat er iemand is die Yates eventueel kan helpen in de finale.

kelderfan
Yeez
Het is vooral te hopen dat de ploeg sterk genoeg is om er zelf een stevige koers van te maken. Dat l...

Eens, je kunt je gewoon naar de slachtbank laten leiden door 't sterke UAE-team of beter wat jij zegt Del Toro testen evt. met Ineos en EF.

Carapaz en ook Bernal maken een goede indruk. Die gaan ervoor in derde week, dan is 't zaak je karretje aan te haken. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Voorlopig staat Yates tweede door zich door UAE naar de slachtbank te laten leiden, achter een renner die voor het eerst rijdend voor een klassement een derde week van een grote ronde in gaat.

kelderfan
kelderfan
S. Morgenstern
Voorlopig staat Yates tweede door zich door UAE naar de slachtbank te laten leiden, achter een renne...

Ja dat legt Steven beter uit dan jij. Hij zegt, dat Bart Lemmen, Wilco Kelderman en hijzelf een goed niveau hebben om Simon Yates bij te staan in de derde week. Dat Simon nu 2e. staat is mooi meegenomen. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waar geeft hij aan dat ze dat op een andere manier willen doen dan ze nu hebben gedaan? 

Ik lees iets over plannen maken om hem op het eindpodium te krijgen. Dat lijkt mij met de verhoudingen die we tot nu toe hebben gezien een mooi doel (en met wat er vooraf verwacht werd helemaal). Dat hij er tot nu toe zo goed voor staat is een gevolg van degelijkheid in het volgen van de UAE trein (en eergisteren een goede positionering doordat de ploeg voor Kooij reed), niet doordat hij bergop kon overtuigen met een goede klimploeg om zich heen.

Wellicht slaat dat nog om in de laatste week en kunnen ze zelf iets forceren. Slaat echter nergens op om nu te doen alsof defensief koersen een slechte tactiek is, terwijl dat hem juist in deze positie heeft gebracht.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Waar geeft hij aan dat ze dat op een andere manier willen doen dan ze nu hebben gedaan?  Ik lees iet...

Ja, natuurlijk was 't geen doel op zich, maar gezien 't rijden van Simon Yates wordt 't een ander verhaal, want in de door jou aangehaalde rit, waarbij de kaart Kooij werd gekozen, wat eigenlijk zonde was, want zij hadden beter voor de kaart Van Aert gekozen, want die had wel een goede kans gehad om Asgreen bij te halen. 

Yeez

@morgenstern mee eens hoor, maar tegelijkertijd is het juist wel overtuigend dat Yates hier staat, juist omdat er nog amper echt klimwerk is geweest en vooral veel explosieve etappes (zoals de gravelrit), of aankomsten waar het sprinten tussen de ak mannen was. Op deze momenten heeft hij ook geen enkel moment van zwakte getoond. In de gravelrit bij de beteren, in de tijdrit idem en nergens echt tijd verloren (buiten de explosieve aankomst in rit 7). Dat zou een enorm positief teken moeten zijn richting het werk wat nu komt (de echte bergen, zijn terrein). Is conservatief rijden voor een podium dan niet wat voorzichtig als je een zeldzame kans op eindwinst hebt?

kelderfan

Kruijswijk zegt, dat zij tot deze rustdag zouden wachten om dan 't plan voor de derde week uit te vouwen.

Dus volgens jou blijven wij rustig in 't wiel zitten tot dat je moet laten lopen. Dat lijkt mij echt een goeie tactiek ploegleider Morgenstern.

S. Morgenstern

Wat wordt nu een ander verhaal? Waarom zou de gebruikte tactiek vanaf nu niet meer goed zijn? Ik zie geen uitleg staan na 'want'.

Wie had er achter Asgreen aan moeten rijden, wanneer ze Van Aert hadden uitgespeeld? Denk jij dat Kooij het dicht had gekregen? En wat hij dat met de tactiek rond Yates te maken?

Rawolf

Yates rijd wat mij betreft de perfecte Giro. Veel onzichtbaar. Eerste week was hij bergop duidelijk minder als nu. Piekt goed naar 3e week waar het uiteindelijk staat te gebeuren. Qua girofavorieten is hij ondertussen mijn top 3 ingefietst.

1. del Toro
  2. Ayuso
  3. Simon Yates

S. Morgenstern
Yeez
@morgenstern mee eens hoor, maar tegelijkertijd is het juist wel overtuigend dat Yates hier staat, j...

Ik zie de bergen niet als zijn terrein, althans niet als het terrein waar hij relatief beter zou zijn dan zijn concurrenten. Ik heb namelijk niets gezien waaruit ik op maak dat hij bij de beste drie klimmers zit, ook al moet het zwaarste werk nog komen zijn er al indicatieve klimmen geweest (waaronder gisteren). Ik zie dus nog geen aanleiding om aanvallend te koersen.

S. Morgenstern
kelderfan
Kruijswijk zegt, dat zij tot deze rustdag zouden wachten om dan 't plan voor de derde week uit te vo...

Hij staat tweede achter iemand zonder ervaring in de derde week door te volgen. Waarom is dat een slechte tactiek?

Landeirovic

Ik verwacht Yates in de top 5. Tot nu toe vind ik hem bergop niet zo indrukwekkend. Hij staat 2e doordat hij zaterdag in de goeie split zat en doordat hij de laatste tijdrit in "redelijk goede" weersomstandigheden heeft kunnen rijden. Ook is hij nog geen enkele keer gevallen. Maar zoals gisteren bij elke aanval waar Bernal, Del Toro, Carapaz en Gee zaten dan zat hij altijd achteraan de groep. Ik zie nog een paar renners hem voorbij steken

1 2 ... 87 88 89 90

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.