Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 95 96 97 98
kelderfan
tdola
Campenaerts heeft volgens mij ook in interviews letterlijk gezegd dat ie ook relatief lang bergop me...

Ik hoop dat Jonas kan rekenen op Jorgenson, Kuss en Yates, want die zal hij echt nodig hebben in de strijd met Pogacar. Ook de rol van Wout Van Aert zal in deze belangrijk zijn. En opvallend dat UAE kennelijk met bijna zo'n gelijke opstelling komt met Politt & Novak in de rol van Affini en Campenaerts. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom is dat opvallend?

Nijmos
S. Morgenstern
Hoe Kuss hem altijd rijdt.. Kuss heeft in de Tour de meeste toegevoegde waarde als best klimmende kn...

Is ondersteuning van wout in een jacht op groen/geel/etappes nog een doel van deze keuze? Of saai alles voor jonas?

Rawolf
S. Morgenstern
Hoe Kuss hem altijd rijdt.. Kuss heeft in de Tour de meeste toegevoegde waarde als best klimmende kn...

dat is nu net het hele punt. 

Met Wout die vol in dienst rijd is de selectiebalans beter met een extra klimmer. 

Met Wout die zelf wat mee sprint hier en daar is de selectiebalans beter met Affini

S. Morgenstern

Hier en daar wat meesprinten.. dat is niets. 

Van Aert gaat genoeg ritten hebben waar hij ook voor zijn eigen kans kan gaan. Die eigen kans is nu echter veel te klein in de vlakke ritten, dus daar is zijn toegevoegde waarde groter in dienst van Vingegaard.

Het uitvallen van Laporte, met Affini als meest logische directe vervanging,  veranderd helemaal niets aan dat verhaal. 

kelderfan
S. Morgenstern
Hier en daar wat meesprinten.. dat is niets.  Van Aert gaat genoeg ritten hebben waar hij ook voor z...

Meest logische vervanger gaat ook wat ver. Affini is een man voor de vlakkere ritten en Christoph Laporte kan ook in de heuvels zijn ding doen.  Dat Affini is gemeld door de foodcoach is ook vraagteken, want wordt er met zand gestrooid is dan de vraag.

Met Tulett erbij lijkt mij 't team wat sterker. Maar beter kun je nog Wilco Kelderman invliegen. Want die kan in de heuvels en bergen goed meekomen en doet ook nog zijn werk in de vlakkere ritten.

S. Morgenstern

Tulett zou ook een goede vervanger zijn, maar dan verander je veel meer aan de balans. Affini staat het dichts bij hetgeen Laporte toevoegd aan de selectie. 

Kelderman was in de derde week van de Giro de mindere klimmer van Kruijswijk en Lemmen. Ik zou niet weten waarom hij de selectie zou verdienen. 

kelderfan
S. Morgenstern
Tulett zou ook een goede vervanger zijn, maar dan verander je veel meer aan de balans. Affini staat...

Ja, dat klopt wel, maar Kelderman begon net als Van Aert met een griepje. Van Aert is ook later beter gaan rijden. Ook Wilco begon goed met de tijdrit en de vlucht naar Castelraimondo met een mooie 2e. plaats. Alleen in de laatste week was vooral Kruijswijk goed bezig.

kelderfan

Kelderman wordt tot nu toe ook niet genoemd voor de Tour de Suisse. Vlgs PCS

S. Morgenstern
kelderfan
Ja, dat klopt wel, maar Kelderman begon net als Van Aert met een griepje. Van Aert is ook later bete...

Kelderman is niet later beter gaan rijden. Het feit dat Van Aert in de ronde is gegroeid, spreekt niet voor Kelderman.

Nijmos
S. Morgenstern
Hier en daar wat meesprinten.. dat is niets.  Van Aert gaat genoeg ritten hebben waar hij ook voor z...

Op dit parcours kan wout geel pakken én meedoen voor groen. Waarom is meesprinten dan geen meerwaarde?

S. Morgenstern

Geel in parijs en ritoverwinningen zijn het waard om voor te rijden. Enkele dagen in het geel rijden, of veel energie stoppen in meedoen voor groen niet.

Nijmos
S. Morgenstern
Geel in parijs en ritoverwinningen zijn het waard om voor te rijden. Enkele dagen in het geel rijden...

Wie heeft dat gezegd? Of is dit jouw mening? Voor te rijden (hele dagen) of een sprint trekken in de hoop op een resultaat zijn ook nog wel twee verschillende dingen

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Aangezien ik het zeg, zal het wel mijn mening zijn. Echter sinds 2023 is het geen doel meer geweest van de ploeg en ik kan me niet voorstellen dat dat nu opeens anders zal zijn. Meedoen voor groen is tenslotte iets voor de hele ronde, dat doe je niet door enkel af en toe een sprintje te trekken.

Laatst gewijzigd
Nijmos
S. Morgenstern
Aangezien ik het zeg, zal het wel mijn mening zijn. Echter sinds 2023 is het geen doel meer geweest...

Nee, maar je kunt wel in week 1 meedoen voor geel dragen en groen winnen en dan evalueren of een van beide als doel erin zit.

In 2023 had Van Aert het wk als hoofddoel, en stond Sarah op bevallen, vorig jaar waren er de olympische spelen. Toen sprintte van Aert nog steeds heel regelmatig mee

Yeez

Naast vingegaard jorgenson kuss campenaerts en valter rijden ook hagenes en tulett de dauphine. Ik gok dat tulett de voorbereiding meedraait als reserve voor de tour, mocht 1 van de 8 namen uitvallen.

S. Morgenstern
Nijmos
Nee, maar je kunt wel in week 1 meedoen voor geel dragen en groen winnen en dan evalueren of een van...

Precies, en ik neem aan dat 5de of 9de worden in een vlakke sprint tot de conclusie leidt dat je het daar niet voor moet doen. Zeker niet wanneer je als ploeg mee wil doen voor eindwinst en de renner zelf daarnaast genoeg ritten heeft waar hij wel serieuze kansen heeft. Helemaal met zijn explosiviteit van dit seizoen en de GIro in de benen, zie ik geen aanleiding voor probeersel buiten de dingen waar de focus op moet liggen.

T80JZ

Mee eens. De hele Tour voor groen gaan is heel vermoeiend en met de Giro in de benen en zonder lange periode op hoogte voor de Tour wordt dat te veel.  

Tulett waarschijnlijk ook mee op hoogte als voorbereiding op de Vuelta. Hij rijdt die met Vingegaard, Jorgenson en Kuss en na de Tour is er voor die drie geen ruimte meer voor langer verblijf op hoogte. Tulett zal dat nog wel gaan doen maar hij kan nu mooi met de anderen trainen. 

kelderfan
Yeez
Naast vingegaard jorgenson kuss campenaerts en valter rijden ook hagenes en tulett de dauphine. Ik g...

Zo, dus Hagnes krijgt zijn grote beurt in de Dauhine.

kelderfan
T80JZ
Mee eens. De hele Tour voor groen gaan is heel vermoeiend en met de Giro in de benen en zonder lange...

Dat is zeker vermoeiend. Maar Wouttie staat als gele bij voor niks of wel ik moet niks. Dus het zal er van afhangen hoe onze kanjer Wout Van Aert zich voelt. Want er zijn wel minstens 7 zgn vlakke ritten op 't program van de TdF.

Yeez

@t80jz de Vuelta ploeg gaat altijd in julia/augustus richting tignes op hoogte. 

tdola

Logische selectie dauphine.

@t80jz ik denk dat jorgenson vuelta niet gaat rijden, vingegaard en kuss wel denk ik ja. Tulett idd reserve als er klimmer voor tour mocht uitvallen. 

Vuelta denk vingegaard, kuss, hagenes, tulett.

Dan erbij keuze uit zingle, campenaerts, laporte (als fit), kelderman, kruijswijk. Mgl opties gloag, valter, van baarle, lemmen.

Nijmos
S. Morgenstern
Precies, en ik neem aan dat 5de of 9de worden in een vlakke sprint tot de conclusie leidt dat je het...

Ik vind het geen probeersel, maar juist iets wat de standaard moet zijn voor een renner als Wout. Dat kan een keer niet in verband met andere doelen (wk, os) of blessures (dwars door vlaanderen), maar anders moet Wout lekker koersen zoals in de vuelta.

AWestie

Er is sinds de annulering van Laporte niet nog nieuws geweest toch? Ik zou na zo'n lange afwezigheid niet opteren voor een Vuelta, maar Christophe is wel een speciale.

kelderfan

Logische vervangers voor Hageland zijn Pattinson en Smith. Maar hoe zit 't Behrens, want die is al enige tijd niet in beeld. 

1 2 ... 95 96 97 98

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.