Nee zag ik ook zojuist..,maar goed. Verder puzzelen en eerst maar voor elke koers drie captains en dan kijken wat er overblijft.
ik ben we blij dat een zeker talent van Lotto gewoon 500.000 kost, logisch gezien zijn geschiedenis...maar dat hoopte ik al.:)
Wat denken jullie van kopmanpotentieel van Groves in BP? Volgens dit artikel lijkt het ook wel een uitgemaakte zaak dat MVDP DDV niet rijdt.
https://sporza.be/nl/2025/02/13/tourdebuut-en-copieus-voorjaarsmenu-kaden-groves-staat-voor-groots-2025-en-pikt-er-1-klassieker-uit-zonder-mathieu-en-jasper~1739439471293/
Groves zeker interessant, al zou het mooier zijn als hij in één van de sprintklassiekers erbij is.
Als je kijkt naar BP, dan moet je wel meenemen dat er dit jaar wel echt een ander startveld staat. Voorlopig Pidcock, De lie, visma (zingle?), evenepoel...dan kan Groves nogsteeds de sprint natuurlijk winnen, maar er doen echt veel meer kleppers mee (althans voorlopig). Dan voor 250.000 minder heb je kristoff (die wel sprinter zal worden van dienst denk ik) of voor hetzelfde geld Welsford/Thijssen (afhankelijk van zijn definitieve programma) die je kan gebruiken in de sprntkoersen.
Waarom staat er een kruis bij MSR bij Hirschi? Tudor staat bij PCS gewoon op de lijst.
Penhoët had ik al op mn B-lijst staan. Het verbaast me dat hij 500k is, hoewel hij nog nooit een punt gepakt heeft. Die neem ik graag als puntenpakker. Twee keer top 14 moet toch te doen zijn. Wie weet komt er nog een derde rit bij.
Ik durf de De Lie trein niet te verlaten, terwijl ik hem nergens cap :/. Dat lijkt nu de grootste beslissing te gaan worden.
Mooi dat we weer los kunnen tot aan eind zomer. Gezien de budgetten en dat iedereen hier het belang van het hebben van kopmannen inmiddels wel doorheeft, gaan veel teams qua toppers op elkaar lijken. Interessant idee van ProScoritoManager om Pidcock/Pedersen/Pidcock te wisselen.
Wat dan belangrijk wordt: welke voordelige mannen voor het najaar kies je, gezien je verder waarschijnlijk alleen Evenepoel (indien fit) er nog in kunt wisselen? En als je alle kopmannen wilt hebben: welke 500k pareltjes neem je mee? Ik moet nu namelijk 4 500k renners meenemen. Weinig voorbij zien komen tot nu toe op het Forum, types als Berckmoes. Wie o wie heeft in deze categorie nog inspiratie?
Leuk de weerspiegeling (p.8) over de Omloop. Ben er zelf niet zo zeker van dat het een massasprint gaat worden, ondanks het sprintgeweld op de startlijst. Op 10km van de finish moeten ze de muur van Geraardsbergen en de Bosberg beklimmen. Korte klimmetjes, maar wel met kasseien en smal. Ideaal om voor een tijdrijder met snelle benen om daar te vertrekken. Zou Van Aert zeker niet afschrijven...
berckmoes gaat bij mij wel mee...verder zoek ik nog even rustig naar een kleine sprinter (2x tot 15) en een heuvelmannetje. Zodra ik echt goed naar 500.000 heb gekeken, kom ik hierop terug.
Mijn nieuwste hersenspinsel is om Laporte ipv Pidcock mee te nemen en Pedersen vanaf het begin. Door zijn karige programma laat ik MvdP dan thuis. Ik denk dat Pogi, Wout, Laporte en Pedersen in alle koersen die ik niet in een sprint zie eindigen genoeg kopmanopties geven. Enkel in Strade pak je met dit alternatief echt je verlies, omdat Pidcock daar een veel betere cap is dan Laporte. Ook E3 geeft nog wat kopzorgen omdat dat dat op de een of andere manier een koers is die Pedersen niet lijkt te liggen en Laporte niet bepaald consistent scoort daar plus uberhaupt niet de kopman binnen zijn team is. In Milaan San Remo is Laporte (itt vdP en Pidcock) ook niet heel erg kopmanwaardig, maar voor die koers zie ik genoeg goedkope opties die je zelfs enkel voor die derde kopmanplek zou kunnen meenemen (Bettiol, Matthews, Mohoric).
Na Roubaix dan uiteraard Pidcock erin voor Laporte. Hét grote voordeel van deze alternatieve strategie is dat je voor de heuvelkoersen een extra wissel overhoudt, waardoor je met Pogi, Pidcock + 2 wissels overal met genoeg kopmanopties aan de start moet kunnen komen te staan voor de laatste 4 koersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.