Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 9 ... 37 38
Nijmos
RedDevil
Hij staat er voorlopig op voor de Omloop, KBK, Sanremo, DDV, RVV, Roubaix, Brabantse Pijl en de Amst...

Waar vind jij dit programma van Groves?

JCG
Nijmos
Waar vind jij dit programma van Groves?

https://sporza.be/nl/2025/02/13/dit-is-het-programma-van-kaden-groves-in-de-klassiekers-2025~1739444725950/

Nijmos
JCG
https://sporza.be/nl/2025/02/13/dit-is-het-programma-van-kaden-groves-in-de-klassiekers-2025~1739444...

Dank je! Ik ben het wel met reddevil eens dat die zijn punten wel gaat halen (ook behoorlijke kansen op teampunten in bijv msr ronde en roubaix), maar de vraag is wel of je hem het waard vindt tov een extra 500k man en een investering in je toppers. Vorig jaar was het een grote deceptie in de klassiekers die Groves.

Pim Todcock
tol100
Ik zie in Pedersen een "goedkope van Aert" in zeker als die veel koersen gaat rijden als vorig jaar...

Ik denk dat Pedersen niet veel meer gaat presteren dan de afgelopen jaren. Ik zie er geen reden voor iig. Daarnaast is nu Milan de sprinter in de ploeg en zo zijn er meer die een grotere rol verdienen. En dan is de concurrentie ook nog eens wat zwaarder dan vorig jaar.

Nijmos
Pim Todcock
Ik denk dat Pedersen niet veel meer gaat presteren dan de afgelopen jaren. Ik zie er geen reden voor...

Maar zonder Pedersen rijst wel meteen de vraag: wie zijn dan je 'veilige' kopmannen in san remo (naast pogacar en mathieu), gent wevelgem, dwars door vlaanderen, en roubaix (naast wout en mathieu). E3 en de Ronde heb je dat probleem niet.

tol100
Pim Todcock
Ik denk dat Pedersen niet veel meer gaat presteren dan de afgelopen jaren. Ik zie er geen reden voor...

Ik denk dat Pedersen onderschat wordt. Ben mee eens 3.5 mil is veel geld voor iemand waar je ongeveer 3 keer als 2 of 3de kopman kan zetten. Maar Pedersen heeft Vdp erop gelegd in Gent wevelgem. 2 jaar geleden in schotland was hij de enige die de grote 3 kon volgen.  Ik denk dat Pedersen éen van de verassingen wordt een goede gok voor 3.5 mil

oli4g

Pedersen is voor mij te duur. In de wedstrijden waar Milan start, durf ik hem geen kopman maken. In de wedstrijden waar Milan niet start heb je al 3 kopmannen. Enkel P-R is nog een blinde vlek. Al kan je daar ook argumenteren dat Philipsen een betere kopman is. En ja, ik denk dat Milan kan aanhaken over de Poggio.

Laatst gewijzigd
Nijmos
oli4g
Pedersen is voor mij te duur. In de wedstrijden waar Milan start, durf ik hem geen kopman maken. In...

Milan aanhaken bij wie? Bij Pogacar? Of bij de Pedersens van deze wereld die mógelijk terugkeren in de afdaling?

oli4g
Nijmos
Milan aanhaken bij wie? Bij Pogacar? Of bij de Pedersens van deze wereld die mógelijk terugkeren in...

Veel hangt van de wind af natuurlijk. Maar Pedersen kan perfect eenzelfde rol vertolken voor Milan als MVDP voor Philipsen vorig jaar.

KV

Voor zijn prijs zou ik toch willen dat Milan BDP en/of SP zou doen. Vermoedelijk zal het geen van beiden worden.

ProScoritoManager
Pim Todcock

Ik volg niet helemaal waarom het relevant is dat Milan de sprinter van de ploeg is? Pedersen heeft de afgelopen seizoenen bijzonder consistent en betrouwbaar gepresteerd in de klassiekers en zelden was dat vanuit een rol als sprinter. Kuurne, Brugge en de Scheldeprijs rijdt hij toch niet, dus daar mag Milan idd lekker de sprinter uithangen (oke, Schelde is niet zeker, maar hij gaat niet naar de Ronde en zal in Roubaix geen kopman zijn, dus ik hoop dat Schelde nog op zijn programma komt). Dat mensen zichzelf aanpraten dat Milan wel even met de allerbesten de Poggio overkomt klinkt meer als wensdenken dan als een logisch beredeneerde aanname obv zijn prestaties de afgelopen seizoenen.

Ik speel nu met het idee om Pidcock mee te nemen als kopman voor de Omloop en Strade, daarna te wisselen voor Pedersen zodat die in zo'n beetje al zijn koersen mee kan als derde kopman, om na Roubaix die wissel weer om te keren en met Pidcock weer een kopman voor de laatste vier koersen te hebben. Geeft door het hele spel heen makkelijke kopmankeuzes, kost alleen wel 2 wissels en met de derde wissel waarschijnlijk voor Remco gereserveerd blijft er weinig flexibiliteit over...

Laatst gewijzigd
Nijmos
ProScoritoManager
Ik volg niet helemaal waarom het relevant is dat Milan de sprinter van de ploeg is? Pedersen heeft d...

Het is relevant omdat Pedersen zijn prijs gerechtvaardigd wordt doordat hij een betrouwbare kopman is in allerlei koersen, maar zeker in bijvoorbeeld milaan san remo en gent wevelgem, omdat hij zowel met de besten mee omhoog kan áls meesprint wanneer het samenkomt. Dat laatste valt weg met Milan erbij. Een voorbeeld is dat Mathieu vorig jaar in Milaan San Remo geen mooie uitslag rijdt omdat niet hij maar Philipsen sprint als het samenkomt. Dat is ook de reden dat Van Aert een fijnere captain is zonder Kooij (omloop) dan met Kooij (kuurne). Niemand denkt dat Milan klimt op het niveau van Pedersen, maar wel dat er scenario's zijn waarin ze er samen bijzitten en Pedersen zich wegcijfert voor Milan. Dan is het vervelend als je Pedersen als captain hebt.

Vergane Glorie

Ik snap dat Narvaez een echt knecht is, maar toch opvallend dat ie "slechts" 2.5 miljoen is. Potentie genoeg...5x30 voor pogi zijn al binnen😂😂😂

Nijmos
Vergane Glorie
Ik snap dat Narvaez een echt knecht is, maar toch opvallend dat ie "slechts" 2.5 miljoen is. Potenti...

De 3x dat pogi 'zeker' is van 30 punten liggen wel na het logische wisselpunt. In de ronde is hij daarnaast favoriet, maar in m-sr zeker niet. Wel in e3 ook goede kansen dus ik ben het met je eens dat 150 teampunten realiseerbaar is. Moet hij nog steeds een hoop eigen punten halen om het waar te maken natuurlijk. En dat in koersen waarin hij voor een belangrijk deel knecht zal zijn.

Vergane Glorie
Nijmos
De 3x dat pogi 'zeker' is van 30 punten liggen wel na het logische wisselpunt. In de ronde is hij da...

nee, volledig eens hoor. Hij heeft het ook nooit echt laten zien in het voorjaar (althans aan de finish), maar het is wel een klasbak...als je als enige Poga van 2024 kan verslaan.....maar goed, blijft een aanslag voor je budget voor een "knecht". Had hem zelf even hoog als Wellens geplaatst, omdat hij in principe meer zal rijden (wellens natuurlijk veel meer bewezen)

John Bon

Als ik zo luister bij mijn Scoritovrienden en hier ben ik dan de enige die het gevoel heeft dat door budget meeste alle toppers in hun ploeg gaan flikkeren waardoor ze nt genoeg nadenken over het feit dat je overal 3 kopmannen moet hebben en weinig bent met helft van je koersen 6toppers en de andere helft 1. 

John Bon
Vergane Glorie
Ik snap dat Narvaez een echt knecht is, maar toch opvallend dat ie "slechts" 2.5 miljoen is. Potenti...

Das 1 van die high ceiling low floor keuzes. Kan zomaar niks worden kan zomaar 2 koersen gaan winnen. 

Vergane Glorie
Nijmos
De 3x dat pogi 'zeker' is van 30 punten liggen wel na het logische wisselpunt. In de ronde is hij da...

weet even niet of hij SB rijdt, maar daar rijdt Pogi toch de laatste 100 km alleen..genoeg tijd om zelf ook iets moois te doen...al hoop ik veel meer dat we dit jaar een veel leuker voorjaar krijgen. Eigenlijk waren Omloop en AGR de leukste klassiekers vanwege de vele wisselingen en de spanning tot op de finish

Tuurlijk GW was een vette sprint, maar toch

oli4g
John Bon
Als ik zo luister bij mijn Scoritovrienden en hier ben ik dan de enige die het gevoel heeft dat door...

Ik moet bekennen dat ik de eerste edities ook zo speelde, enkel vorig jaar focuste ik eerst op de kopmannen en dat gaf een veel beter resultaat. Het is soms wel wat moeilijker - 3 kopmannen voor SB vind ik al een uitdaging bijvoorbeeld momenteel.

Malathion
Nijmos

Wat zeg je hier nou? Dat je Pogacar erín gaat wisselen?

ProScoritoManager
Nijmos
Het is relevant omdat Pedersen zijn prijs gerechtvaardigd wordt doordat hij een betrouwbare kopman i...

Ik snap het idee van je redenatie, maar ik ben niet van plan Pedersen z'n kopmanschap in MSR op de tocht te zetten omdat ie een sprinter mee heeft die de laatste 3 jaar 115e, 128e en 69e is geworden. 
Milan z'n trackrecord in de klassiekers in ogenschouw nemend vind ik het echt veel te voorbarig om zijn aanwezigheid als doorslaggevende factor mee te wegen voor Pedersens inzetbaarheid als kopman. 

Laatst gewijzigd
Nijmos
Vergane Glorie
weet even niet of hij SB rijdt, maar daar rijdt Pogi toch de laatste 100 km alleen..genoeg tijd om z...

Hij rijdt strade kennelijk niet he.

Nijmos
Malathion
Wat zeg je hier nou? Dat je Pogacar erín gaat wisselen?

Nee, maar Narvaez zou je er eventueel wel in kunnen wisselen.

Nijmos
ProScoritoManager
Ik snap het idee van je redenatie, maar ik ben niet van plan Pedersen z'n kopmanschap in MSR op de t...

Tja.. dat kan. Dat is een waardering van de kwaliteiten van Milan. Maar die kwaliteiten zijn wel relevant voor het kopmanschap van Pedersen.

Zou overigens niet voor het eerst zijn dat een sprinter het ene jaar de cipressa niet overleeft en het andere jaar wint op de via.

KV
Nijmos
Nee, maar Narvaez zou je er eventueel wel in kunnen wisselen.

Zou niet zo logisch zijn als openingsweekend zowat de enige kansen zijn zonder Pogi. 
Denk trouwens dat hij Strade ook wel zal rijden (was 6de enkele jaren geleden), enkel Pogi staat er nog maar op momenteel. 

1 2 ... 9 ... 37 38

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.