Tja dat is altijd koffiedik kijken. Visma start met Kooij en heeft dus misschien minder reden dan de laatste twee jaar om er een oorlog van te maken. Maar ik verwacht toch dat ze dat gewoon zullen doen. Dat sprintgeweld betekent ook dat er een heleboel renners het niet op een sprint hoeven aan laten komen, want dan kunnen er maar vier winnen.
Voor KBK is het vooral heel belangrijk dat de overlap met de UAE Tour is komen te vervallen. Normaal gezien dus veel meer sprinters aan de start dit jaar. Tenzij de windverwachting gunstig is voor de aanvallers zie ik mezelf ik daar dus best drie sprinters te cappen, kans is natuurlijk aanwezig dat het zoals zo vaak de laatste jaren weer een sprint voor plekje 2/3/4/5 wordt maar dan heb je nog steeds betere kansen dan als je gokt op wie er voorop blijft.
ja leuk! Merlier lijkt me toch gewoon een zekerheid hoor. Kijk naar het europees kampioenschap...bij een echte sprint zonder perfecte leadout is Merlier zekerder dan Milan. Betekent niet dat ik Milan laat liggen, maar ben eigenlijk wel overtuigd dat ik Merlier (en Philipsen) mee kan nemen zonder pijn in mijn selectie. Dan is voor de sprintkoersen Milan 2x waarde waarschijnlijk..prima voor zijn prijs, maar dan ook wel een logische prijs.
Mozzato blijft een blinde vlek van de stagair. Ik heb wel een flinke lijst namen na de prijzen die ik meteen doorstreep. Pedersen en Mohoric gaan ook een dikke streep door. Pidcock, Merlier en Wellens zou ik graag willen, maar zijn me ook weer niet zoveel waard. Dat zijn kopmanprijzen. De nr1 eendagsrijder bij PCS kost maar 1,5 miljoen ;).
eens wat betreft Pedersen en Mohoric. Dan liever een kasseivreter voor minder geld (en iets lagere prijs). Misschien staar ik me blind op Merlier, maar dat is toch gewoon een kopman in ten minste twee (en KBK kan een bonus zijn) klassiekers waar hij de laatste jaren consequent heeft gepresteerd. Pidcock ligt lastiger, al las ik net dat de deur naar meer klassiekers openstaat.
Mozzato zeker niet duur, maar las eerder deze winter dat hij vooral op de kleine koersen zou worden gezet om zo punten binnen te slepen. Dus dat is wel iets waar ik alert op moet zijn.
Als Van Aert weer niet top is? Wanneer is hij dan niet top geweest? Van Aert is net iemand die er altijd staat. In zijn laatste 22 voorjaarskoersen 15 keer op het podium. (Ik schrik er wat van als ik het zo opschrijf :D )
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.