Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 8 ... 36 37
nasibal
Sjasfriet
Eerst en vooral "hallo allemaal". Na een lange winter eindelijk terug kunnen puzzelen :) @noad: wie...

Hallo! :) 

JCG

Wat verwachten we van KBK dit jaar? Vroeger een absolute sprintklassieker, de afgelopen twee jaren toch naar de aanvallers. Dit jaar een hoop sprintgeweld aan de start met Philipsen, Merlier, Milan, Kooij en Groenewegen...

oli4g

Als je ziet welke sprinters er nu aan de start staan, twijfel ik zelfs om WVA kopman te maken in KBK.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Tja dat is altijd koffiedik kijken. Visma start met Kooij en heeft dus misschien minder reden dan de laatste twee jaar om er een oorlog van te maken. Maar ik verwacht toch dat ze dat gewoon zullen doen. Dat sprintgeweld betekent ook dat er een heleboel renners het niet op een sprint hoeven aan laten komen, want dan kunnen er maar vier winnen.

ditisdavid

Voor KBK is het vooral heel belangrijk dat de overlap met de UAE Tour is komen te vervallen. Normaal gezien dus veel meer sprinters aan de start dit jaar. Tenzij de windverwachting gunstig is voor de aanvallers zie ik mezelf ik daar dus best drie sprinters te cappen, kans is natuurlijk aanwezig dat het zoals zo vaak de laatste jaren weer een sprint voor plekje 2/3/4/5 wordt maar dan heb je nog steeds betere kansen dan als je gokt op wie er voorop blijft.

Nijmos

Cap vooral Wout van Aert niet inderdaad.

John Bon

Bovendien als het daar echt vollenbak koers is dan kunnen mannen als Milan en Philipsen nog altijd zomaar mee sprinten voor de winst in een groepje van 6. 

tol100

Wie van de 2 

Merlier of Milan

Merlier tot nog toe beter programma

Maar milan 1.5 mil goedkoper

JCG
tol100
Wie van de 2  Merlier of Milan   Merlier tot nog toe beter programma Maar milan 1.5 mil goedkoper  

Ik zou kijken waar je ze gaat cappen/waar je nog een cap zoekt en op basis daarvan de keuze maken. Kijk vooral ook even of Pedersen niet toevallig aan de start staat.

tol100
JCG
Ik zou kijken waar je ze gaat cappen/waar je nog een cap zoekt en op basis daarvan de keuze maken. K...

Ja de vraag is wil je 5 mil neerleggen voor 2 nummer 2 caps of gokken dat Milan de sprinkoersen rijden. Want schat Milan beter in op de heuvels dan Merlier

JCG
tol100
Ja de vraag is wil je 5 mil neerleggen voor 2 nummer 2 caps of gokken dat Milan de sprinkoersen rijd...

Klopt. Milan heeft een prima programma, 100% klik t.o.v. Merlier als hij de Schelde nog erbij pakt

dr klaas

Heerlijk om al die namen en miljoentjes weer te zien.  Veel puzzle en discussieplezier ja!

Vergane Glorie

ja leuk! Merlier lijkt me toch gewoon een zekerheid hoor. Kijk naar het europees kampioenschap...bij een echte sprint zonder perfecte leadout is Merlier zekerder dan Milan. Betekent niet dat ik Milan laat liggen, maar ben eigenlijk wel overtuigd dat ik Merlier (en Philipsen) mee kan nemen zonder pijn in mijn selectie. Dan is voor de sprintkoersen Milan 2x waarde waarschijnlijk..prima voor zijn prijs, maar dan ook wel een logische prijs.

Pim Todcock

Mozzato blijft een blinde vlek van de stagair. Ik heb wel een flinke lijst namen na de prijzen die ik meteen doorstreep. Pedersen en Mohoric gaan ook een dikke streep door. Pidcock, Merlier en Wellens zou ik graag willen, maar zijn me ook weer niet zoveel waard. Dat zijn kopmanprijzen. De nr1 eendagsrijder bij PCS kost maar 1,5 miljoen ;).

RedDevil
Pim Todcock
Mozzato blijft een blinde vlek van de stagair. Ik heb wel een flinke lijst namen na de prijzen die i...

En Groves ook, als je zijn voorlopige programma ziet...

Nijmos

Mozzato is toch prima geprijsd? Die had vorig jaar geluk dat Demare elke keer iets tegenkwam waardoor hij ook in die sprintkoersen scoorde

Vergane Glorie
Pim Todcock
Mozzato blijft een blinde vlek van de stagair. Ik heb wel een flinke lijst namen na de prijzen die i...

eens wat betreft Pedersen en Mohoric. Dan liever een kasseivreter voor minder geld (en iets lagere prijs). Misschien staar ik me blind op Merlier, maar dat is toch gewoon een kopman in ten minste twee (en KBK kan een bonus zijn) klassiekers waar hij de laatste jaren consequent heeft gepresteerd. Pidcock ligt lastiger, al las ik net dat de deur naar meer klassiekers openstaat. 

Mozzato zeker niet duur, maar las eerder deze winter dat hij vooral op de kleine koersen zou worden gezet om zo punten binnen te slepen. Dus dat is wel iets waar ik alert op moet zijn. 

tol100

Ik zie in Pedersen een "goedkope van Aert" in zeker als die veel koersen gaat rijden als vorig jaar toen die best veel reed maar toen helaas uitviel en denk dat een goede Pedersen even  goed kan zijn als Van Aert als die weer niet top is.

KV
RedDevil
En Groves ook, als je zijn voorlopige programma ziet...

Want jij ziet Groves scoren in al die koersen waar ook Vdp en Philipsen meedoen?

John Bon
tol100
Ik zie in Pedersen een "goedkope van Aert" in zeker als die veel koersen gaat rijden als vorig jaar...

Als Van Aert weer niet top is? Wanneer is hij dan niet top geweest? Van Aert is net iemand die er altijd staat. In zijn laatste 22 voorjaarskoersen 15 keer op het podium. (Ik schrik er wat van als ik het zo opschrijf :D )

tol100
John Bon
Als Van Aert weer niet top is? Wanneer is hij dan niet top geweest? Van Aert is net iemand die er al...

Als je het zo weer bekijkt. Maar heb gwn altijd het gevoel dat er meer in zit.

KV
tol100
Ik zie in Pedersen een "goedkope van Aert" in zeker als die veel koersen gaat rijden als vorig jaar...

Openingsweekend (en vooral dan OHN) wordt wel lastig zonder WVA. Ik zit ook nog niet echt op de De Lie-trein voor die prijs, dus dan lijken er niet zoveel kopmanzekerheden te bestaan.

RedDevil
KV
Want jij ziet Groves scoren in al die koersen waar ook Vdp en Philipsen meedoen?

Hij staat er voorlopig op voor de Omloop, KBK, Sanremo, DDV, RVV, Roubaix, Brabantse Pijl en de Amstel. Dus ja, ik zie hem zijn punten wel waard zijn voor dat ene miljoentje.

JCG
KV
Openingsweekend (en vooral dan OHN) wordt wel lastig zonder WVA. Ik zit ook nog niet echt op de De L...

Voor de 'De Lie-trein' koop ik ook geen kaartje. Dan ga ik eerder voor onze Franse vriend die een sloot aan klassiekers rijdt in de naam van Laporte

tol100
KV
Openingsweekend (en vooral dan OHN) wordt wel lastig zonder WVA. Ik zit ook nog niet echt op de De L...

Helemaal mee eens de Lie is denk ik nog niet sterk genoeg + het maakt hem niet uit om 20 ste of 5 de te eindigen

1 2 ... 8 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.