Nee klopt ik volg die redenering inderdaad nu ik er zo over nadenk :). Ik hou niet genoeg het kopman potentieel in het hoofd.
Enkel ben jij zeker dat Pedersen goedkoper is dan Pidcock? Daar ben ik niet van overtuigd
@John: Qua prijs had ik het over de afgelopen jaren, maar verwacht wel weer een dergelijke prijsstelling voor beide heren.
@Nijmos: Met die twijfels zit ik momenteel ook. Lidl-Trek reed vorig jaar al als een zodanig sterk collectief rond dat ze zomaar eens Wolfpack tactieken kunnen gaan toepassen. Leuk voor het team, minder leuk voor Scorito. En dan zijn ze dit jaar enkel nog sterker geworden met Milan en Vacek die afgelopen jaar toch wel een extra stap gezet lijken te hebben en SKA die er nog bij is gekomen.
Tijd weer voor een nieuw Scorito wielerseizoen. Heb getwijfeld of ik door zou gaan met Scorito na de recente wijzigingen in de abonnementen en de verloren wielerindex (ik speel alleen maar wielerspellen). Maar het puzzelplezier kon ik niet weerstaan.
Ik ben blij dat na al die jaren eindelijk EF is geschrapt. Buiten het feit dat geen enkele wielerliefhebber dit als een voorjaarsklassieker beschouwd, was de startlijst vooraf te onvoorspelbaar en/of was er een wissel vereist. Toen we nog geen wissels hadden, was dit nattevingerwerk en hopen dat Kristoff weer zou opdraven. Mooi dat Scorito naar zijn achterban heeft geluisterd.
Grappig om te zien dat ieder jaar weer de discussie opkomt over de kopmannen en de opzet van het spel. Ik vind het klassiekerspel zelf minder interessant dan de grote rondes, gezien de onvoorspelbaarheid. Uitslagen in klassiekers zijn lastiger te voorspellen dan uitslagen in grote rondes. Daarom hecht ik veel waarde aan het tactischer maken van de keuzes in dit spel. De wissels hebben al veel bijgedragen. Ik denk ook dat het schrappen van EF veel zal bijdragen. Wat mij betreft is de volgende stap het afzwakken van de kopmannenstructuur.
Nog wel een puntje van kritiek aan Scorito dat ik kwijt moet. Begin eens met een fatsoenlijke website te bouwen in plaats van alle Tendex-heisa. Naar een mobieltje staren op de computer is bizar voor de prijzen die we gaan betalen. Een fatsoenlijke desktopervaring zou toch geen luxe moeten zijn in 2025?
Dat is meer dan de 2/3 die eerst werden aangekondigd. Daarbij komen GW en DDV er misschien nog bij. Dat doet me toch weer twijfelen. Pogi was vorig jaar ook de moeite waard met drie ritjes.
Ah, ja ergens ging ik al uit van deze vier in mijn hoofd.
Is bij Roubaix dan de captain 3x en verder....captain x2.5, waarbij MSR nog twijfelachtig is of zijn status, zie vorig jaar. Hangt Philipsen er nog aan, zal die weer gaan werken....al vermoed ik dat Poga niet nog een jaar zijn team zo slecht voor de dag laat komen in MSR dat Matje de enige is die uberhaupt Poga zou kunnen volgen op de poggio...enfin, gaat in ieder geval even een team met en een team zonder MVP worden (naast de berekening wat het kan opleveren als je matje pas vanaf E3 neemt..
https://sporza.be/nl/2025/02/12/dit-is-het-programma-van-matej-mohoric-in-de-klassiekers-2025~1739361656942/
Onderaan kan je doorklikken
Poeh, wordt toch opzoek naar pareltjes, ik vind het budget best krap als ik zo eens even snel wat erin probeer te klikken. Denk dat POG, MVDP & WVA toch wat veel van het goede is, of je moet inleveren op je sprintkopmannen Philipsen/Pedersen/Kooij, maarja die heb je nou eenmaal ook nodig...
Ik vind het budget juist veel te ruim.. mijn eerste klikrondje heb ik de grote 3 + de grote 3 sprinters en kan dan volgens mij nog een heel aardig team er in klikken.. (niet gekeken naar programma's vooralsnog). Pogi had van mij wel een miljoentje of 3-4 hoger mogen zijn. Moet dan wel 3 x 500k renners er in klikken, maar dan nog. Denk dat er veel teams zullen zijn met dezelfde toppers.
Ik had vorig jaar zwaar ingezet op de sprinters maar die ginger er dan allemaal bij liggen en kregen we een gekke uitslag.
Snel even door de 750K en 500K gelopen en toch best wel wat potentieel gezien voor pareltjes. Er meteen al 2 ingeklikt ook die er nt meer uit gaan.
Edit: leuk om te zien dat de klassieke "budget is te krap" vs "budget is te ruim" gesprekken beginnen.
Al verbaasd het me ook dat Pogi nt wat duurder is vs de rest maar goed dat zal waarschijnlijk uit het idee zijn "iedereen neemt hem toch dus het maakt niet uit"
Eerst en vooral "hallo allemaal".
Na een lange winter eindelijk terug kunnen puzzelen :)
@noad: wie kies je dan verder buiten de grote 3 + sprinters, want ik kwam na een eerste klikrondje op 3500000 met nog 7 renners te gaan. 7*500k lijkt me dan iets teveel van t goeie :p
Ik vind t eerlijk gezegd wel een moeilijke puzzel om te leggen. (Op t eerste zicht).
Gisteren kwam t spel van Sporza online en daar vond ik t budget te ruim. Mss kan er wat worden uitgewisseld tussen beide spellen ;)
Zo, dat staat. Niks meer aan doen (zal niet lukken). Heb de duurste vier, een uit de categorie 4 miljoen, een van 3,5, vier van 0,5, vier van 1 en een zestal 1,5-2,5 miljoen.
Veel heuvelrenners zijn inderdaad voordelig geprijsd, te mooi om lang te laten liggen. Het maakt het aantrekkelijk om de wissels eerder in te zetten. Goed bedacht van Scorito.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.