Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 11 ... 160 161
ProScoritoManager

In het kader van kopmannen voor Strade en MSR is het trouwens erg zonde dat zowel Mohoric als van Gils ze niet allebei rijden. Daardoor vind ik ze eigenlijk niet interessant genoeg om te overwegen momenteel. Weet iemand of deze programma's definitief zijn? En vooral ook waarom vraag ik me af. Maken in beide koersen goede kans op een mooie uitslag.

Edit @arviidd hieronder: Mocht je (deels) op mij reageren, ik schreef het een beetje moeilijk op, maar bedoel dus dat van Gils MSR niet rijdt en Mohoric Strade niet. Volgens de programma's zoals ze op dit moment bekend zijn iig.

Laatst gewijzigd
arviidd

Waar komt het vandaan dat van Gils en Pogacar geen Strade rijden? Is het zandstooien al begonnen? 

Jasperdewaal11

Ik zag volgens mij Evenepoel ook al als mogelijke wissel voorbij komen maar die haalt het heuveldrieluik toch niet ivm zijn crash eerder?

tol100

Denk persoonlijk dat sprinters dit jaar minder belangrijk zijn dan vorige jaren. Dat heeft te maken dat de koers wss veel zwaarder wordt gemaakt door uae kijk bijvoorbeeld naar msr Denk je echt dat pogi de zelfde tactiek als vorig jaar aanhoudt hij zei zelf al dat het veel zwaarder moet. En hoe zwaarder de koers wordt hoe minder sprinter kansen. Denk dat ik alleen phillipsen meeneem van de grote 3 en hopen dat de 1 mil sprinters het goed doen in de sprintkoersen

John Bon
Jasperdewaal11
Ik zag volgens mij Evenepoel ook al als mogelijke wissel voorbij komen maar die haalt het heuveldrie...

Ik denk dat momenteel ervan uitgaande is dat hij in orde zal zijn. (niet vergeten toppers als Remvo, Mvdp, pogi,Wout ect... komen altijd sneller terug dan gewone stervelingen) maar klopt dat het er momenteel niet top uitziet. 

Ragnar Lolbroek
Jasperdewaal11
Ik zag volgens mij Evenepoel ook al als mogelijke wissel voorbij komen maar die haalt het heuveldrie...

Om die reden was ik al met een schuin oog naar Schachmann aan het loeren. Zou hij het goed kunnen doen nu hij terug op het oude nest zit?

Jasperdewaal11
Ragnar Lolbroek
Om die reden was ik al met een schuin oog naar Schachmann aan het loeren. Zou hij het goed kunnen do...

Die staat zeker op mijn lijstje ;)

John Bon
Jasperdewaal11
Die staat zeker op mijn lijstje ;)

Ik denk dat die op veel lijstjes staat :D Toch even Algarve bekijken volgende week 😅

Titivoeckler
ProScoritoManager
Mijn nieuwste hersenspinsel is om Laporte ipv Pidcock mee te nemen en Pedersen vanaf het begin. Door...

Het Klassiekerspel is een kopmannenspel, behoudens pech kun je het je eigenlijk niet veroorloven MvdP te laten liggen.

Basementman

Ik vind het thuis laten van VDP nog niet zo'n gek idee met deze beargumentering. 4 koersen is namelijk wel wat karig, aangezien San Remo vaak een loterij is tussen de 10 besten in koers, en Philipsen daar ook weer bij kan zitten. Als je Pedersen verder als vervanger neemt kan het goed uitpakken (hij rijdt 6 koersen ipv wat Scorito aangeeft). Vaak zit Pedersen niet ver van VDP, dus zeker kopman waardig bij de 4 koersen die ze samen rijden, die liggen Pedersen normaliter ook allemaal goed.

Plus het toevoegen van Laporte die 9 rijdt... En ik zou dan ook nog Benoot erbij kunnen nemen (rijdt ook 9, plus mogelijk 3e captain na Pogi en Evenepoel in 2e deel). 

tol100

Ja maar zo dachten we allemaal vorig jaar ook over pogi

John Bon
Basementman
Ik vind het thuis laten van VDP nog niet zo'n gek idee met deze beargumentering. 4 koersen is nameli...

Eerlijk ik laat me ook vaak gaan in denkwijzes zoals deze maar uiteindelijk is dit in 95% van de kere in de categorie "overdenken" te plaatsen. Ik deed dat al elk jaar (ooit eens WVA thuisgelaten en daar heb ik nu nog nachtmerries van) deze keer heb ik mezelf plechtig doen beloven klik de top 3 erin en daarna zie je wat er over blijft

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Titivoeckler
Het Klassiekerspel is een kopmannenspel, behoudens pech kun je het je eigenlijk niet veroorloven Mvd...

Het is een kopmannenspel inderdaad. Maar wel voor 15 koersen en niet voor enkel de 4 (ga zelf eigenlijk uit van 5, Gent-Wevelgem er nog bij) die MvdP rijdt. Als de monumenten nou dubbele punten op zouden leveren oid dan kun je wat mij betreft idd niet om hem heen. De rest van mijn post ging over het opvangen van een eventueel thuis laten van MvdP, reageer dan liever waarom je het daar niet mee eens bent zodat een inhoudelijke discussie op gang kan komen. Het zou zoveel budgettaire speelruimte opleveren dat ik durf te stellen dat je andere moeilijk in te vullen (qua kopmannen) koersen zoals Strade en Omloop zoveel beter voorbereid kunt aanvliegen dat je het gemis aan punten van MvdP z'n koersen daarmee kan opvangen. Bijkomend voordeel is dat je zonder twijfel Philipsen, Merlier en Kooij/Milan erin klikt en die mannen hebben toch ook in 3-4 koersen een even hoog kopmanpotentieel als MvdP in zijn koersen heeft.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Juist omdát het een kopmannenspel is, valt het te overwegen om Van der Poel deze keer thuis te laten. Pogacar ontkom je uiteraard niet aan, je hebt in ieder geval één van Philipsen en Merlier nodig voor de sprints, zonder Pidcock kom je in de knel in Strade en vooral de Brabantse Pijl. Van Aert én Van der Poel daarbovenop kan wel, maar dan blijft er heel weinig over voor je andere plekjes (waar je toch ook nog wel eea aan kopmannen uit moet vissen) en Van Aert valt vaker kopman te maken. Dan kom je al gauw uit op een keuze als Van der Poel + Teuns tegen Pidcock + Pedersen, en dan weet ik niet of je qua kopmannen nou beter zit met optie 1...

ditisdavid

Pogacar haalt vorig jaar trouwens ook alleen het ideale team omdat de helft van de dure kleppers  met blessures wegvielen en Van Gils voor 1 miljoen de beste heuvelrenner was, daardoor speelde geld achteraf bekeken amper een rol.

Zitvlees
arviidd
Waar komt het vandaan dat van Gils en Pogacar geen Strade rijden? Is het zandstooien al begonnen?   

ik snap de lol van het zandstrooien niet zo, zeker niet met bewust onwaarheden verspreiden. Kan iemand dat uitleggen?

Zitvlees
ditisdavid
Juist omdát het een kopmannenspel is, valt het te overwegen om Van der Poel deze keer thuis te laten...

Wat hier tegenin te brengen valt, is dat vd Poel wel een zekerdere kopman is dan je kopman opties in een wedstrijd als Kuurne (wordt het een sprint of niet?) of Brabantse pijl (wie starten er?). 

Ik tel ook maar 2 zekere sprintkoersen, BDP en Scheldeprijs. Kuurne en zeker GW is toch maar afwachten. 

Ecko
tol100
Als je het zo weer bekijkt. Maar heb gwn altijd het gevoel dat er meer in zit.

Aan gevoel hebben we niks. Het gaat om de feiten! 

John Bon
Zitvlees
Wat hier tegenin te brengen valt, is dat vd Poel wel een zekerdere kopman is dan je kopman opties in...

En zelfs sprints die zekere srprints zijn, zijn een risico. Kijk maar eens terug naar de spurt van Brugge-depanne vorig jaar. 

Maar we kunnen er ons ziek op discuseren en voor beide tactieken  valt iets te zeggen. 

Door te kiezen voor de grote 3 heb je veel zekerheid in de koersen waar ze aan de starten staan en reken je op goedkopere renners om daarna extra punten te rapen in andere koersen. 

Kies je om een topper eruit te halen neem je risico in koersen waar die topper aan de start staat maar bouw je wat meer zekerheid in de andere koersen.  

Laatst gewijzigd
Pim Todcock
ditisdavid
Juist omdát het een kopmannenspel is, valt het te overwegen om Van der Poel deze keer thuis te laten...

Ik denk dat ik voor Strade gewoon mijn verlies neem met Aranburu of Laporte als derde man. Pogacar pakt toch al wat punten weg en maakt de koers harder dan ooit. Ga je dan nu al dik investeren in Pidcock of kun je die beter erin wisselen als Laporte en MvdP uitgefietst zijn? Dan is het netto 4 miljoen voor 3 races, waarvan 1 als 2e kopman, en een wissel besparen.

Maar de wissels zijn op voorhand toch onbelangrijker dan ooit, zonder EF en met Pog al in de ploeg. Dan hoef je alleen nog REV en Pidcock te halen en heb je de kopmannen rond.

Jasperdewaal11
Pim Todcock
Ik denk dat ik voor Strade gewoon mijn verlies neem met Aranburu of Laporte als derde man. Pogacar p...

als REV het haalt 

Pim Todcock
Jasperdewaal11
als REV het haalt 

Dat is waar, maar daar hoef ik pas 18 april definitief over te beslissen.

John Bon
Pim Todcock
Ik denk dat ik voor Strade gewoon mijn verlies neem met Aranburu of Laporte als derde man. Pogacar p...

Pidcock zou ik ook niet uitvlakken voor omloop/Milaansanremo
Omloop laatste 3 jaar 18de 5de en 8ste
Milaan-Sanremo 11de vorig jaar.

Geen uitslagen om van omver te vallen maar neem toch leuk extra punten mee. 

Benieuwd trouwens wat het weg uit Ineos effect zal zijn. 

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Ben vooral benieuwd of Ganna een uitgebreider programma gaat rijden nu Pidcock daar weg is. Of krijgen we gewoon meer Sheffield e.d.

Fietsopa
tol100
Denk persoonlijk dat sprinters dit jaar minder belangrijk zijn dan vorige jaren. Dat heeft te maken...

Ik moet het ook nog maar zien, vorig jaar verpestte UAE eigenlijk hun hele plan voor MSR door bij de aanloop van de Cipressa niet op kop te zitten. Ik denk dat als ze nog een paar procent harder gaan, er toch veel af zullen haken.

Over Pidcock, als het net wat anders loopt wint hij vorig jaar gewoon MSR.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 11 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.