Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 12 ... 36 37
ditisdavid
Zitvlees
Wat hier tegenin te brengen valt, is dat vd Poel wel een zekerdere kopman is dan je kopman opties in...

Kuurne valt tegen de deadline wel relatief goed te beredeneren obv (voorlopige) startlijst en weersverwachting. Zonder die kennis neig ik naar de sprinters, maar regen en/of wind uit het oosten/zuidoosten zou alles veranderen, en voor mij ook aanleiding zijn om met een paar plekjes in de definitieve selectie te schuiven.

ditisdavid
Pim Todcock
Ik denk dat ik voor Strade gewoon mijn verlies neem met Aranburu of Laporte als derde man. Pogacar p...

Ben dan wel benieuwd wie jij als tweede kopman neemt. Buiten Pogacar en Pidcock zie ik nog niemand die ik blind zou klikken (al zal er vast nog wel eea bijkomen).

De wissels zijn inderdaad wel eens belangrijker geweest, maar enerzijds wil je nog steeds wel al een paar namen hebben die in de Brabantse Pijl te verwachten zijn (2 van je 3 wissels moeten spenderen aan heuvelrenners die daar starten is meestal funest voor de echte Ardennen) en anderzijds vind ik het, juist omdat je de wissels minder hard nodig hebt, dit jaar interessanter om het zo te plannen dat je maar 2 keer 'moet' wisselen en één wissel vrijhoudt om een vóór de E3 wegvallende dure kasseienrenner te kunnen schrappen.

Tot slot zit ik ook nog te spelen met een variant waar ik start met Pidcock, hem na Sanremo wissel voor Merlier en vervolgens na Roubaix Pidcock terug inbreng.

Laatst gewijzigd
Pim Todcock
ditisdavid
Ben dan wel benieuwd wie jij als tweede kopman neemt. Buiten Pogacar en Pidcock zie ik nog niemand d...

Ik heb Hirschi. Dat is uiteraard wel een flinke gok aangezien hij in de grotere wedstrijden vooral in dienst van Pogi reed vorig jaar, dus moeilijk in te schatten wat hij kan.

Basementman

Hirschi verwacht ik vooral in Ardennen deel wat van, misschien naast Evenepoel en Cockpit erin wisselen. Maar zo zijn er nog een aantal die voor die derde wissel in aanmerking komen: Skjelmose, Van Gils, Kusnefroi.

Iemand die weet waarom Politt zijn programma nog niet bekend is? Wat een voorjaar reed hij vorig jaar...

nasibal

Voorlopig 7x 500k hier. Wie biedt er meer? 

Basementman

Ik zit op 5, wil er meer maar zie bij die categorie door het bos de bomen niet meer. Weet dat het jouw stylo niet is om namen te delen Nasi, maar doe maar paar 500k pareltjes. Berckmoes weet ik al

nasibal

Senechal natuurlijk!😉😉

Ik denk eigenlijk dat het niet zo uit maakt welke 500kers je meeneemt. Het gewicht zit hem in de mannen die je dóór die 500kers mee kan nemen en ook daar zul je moeten schiften. Een van mijn concept teams heeft bijvoorbeeld geen Pedersen, Milan, De Lie en Laporte (+nog wat anderen). Niet omdat ik het geen opties vind, maar omdat ze zelfs met een handvol aan 500kers niet passen. 

Basementman

Van der Poel eruit halen en je kunt meer van dat soort mannen mee. Dan moet VDP er niet nog een koers bijdoen natuurlijk. Ik heb 8 van de 10 duurste mannen nu, met inmiddels 6 500K en dus geen VDP. Aardig tevreden

nasibal

Van der Poel er uit halen en je kan beter je inschrijfgeld aan een biertje in de kroeg besteden. 

Basementman

Bier is vergif volgens influencers 

nasibal
Basementman

Influencers zijn...

... laat ik mezelf die ban hier maar besparen.

Nijmos
nasibal
Senechal natuurlijk!😉😉   Ik denk eigenlijk dat het niet zo uit maakt welke 500kers je meeneemt. He...

Ik ook niet.. maar ik denk wél dat er enkele 750k/1m mannen beslissend kunnen zijn. Vooral als derde sprinter of derde man voor SB. 

John Bon

bon ik zit aan 4 500k'ers en nu is het de ploeg effe parkeren en kijken welke renners er nog bij komen in verschillende koersen. (vooral Strade dan. )

Laatst gewijzigd
John Bon
nasibal
Senechal natuurlijk!😉😉   Ik denk eigenlijk dat het niet zo uit maakt welke 500kers je meeneemt. He...

Ik denk dat een ploeg zonder Pedersen, De Lie, Milan, Laporte en andere van die prijs eigenlijk het gene is dat de meeste momenteel aan het doen zijn tbh.

Ragnar Lolbroek
Basementman

Ik ben geen influencer. De Karmelieten liggen hier klaar in de koelkast. 😎

Ik heb dan weer wel de 7 duurste renners, 4 750-ers en 3 van 500 k. 😅

Laatst gewijzigd
John Bon
Ragnar Lolbroek
Ik ben geen influencer. De Karmelieten liggen hier klaar in de koelkast. 😎 Ik heb dan weer wel de 7...

Topsmaak heb jij. Mijn absolute goto biertje. 100 keer meer smaak in dan in Duvel imo

Ragnar Lolbroek

Beginnen we een bier topic? 😋

Nijmos
John Bon
Ik denk dat een ploeg zonder Pedersen, De Lie, Milan, Laporte en andere van die prijs eigenlijk het...

Er zullen er toch wel een paar met mannen van de prijs van Laporte in hun team zitten. Maar natuurlijk, het logische om te doen is:

Pogacar, wva, mvdp, philipsen, pidcock, merlier en dan zien waar je nog een kopman nodig hebt en waar je nog geld voor hebt. Dan blijft er een miljoen of 5 voor redelijk grote namen die nog wat vrijer in te vullen zijn, al ligt milan of kooij dan voor de hand. De grote vraag wordt denk ik hoe je je van deze 'standaardaanpak' kunt onderscheiden. Anders dan door er het juiste grut naast te zetten.

John Bon
Nijmos
Er zullen er toch wel een paar met mannen van de prijs van Laporte in hun team zitten. Maar natuurli...

Dus.... geen WVDP.... 😋😁

Nijmos
John Bon
Dus.... geen WVDP.... 😋😁

Wout van de Pogacar?

Ik zou die wel meenemen.

Cold Palmer

Sterke twijfel of ik wel de 'grote drie' ga meenemen vanaf het begin. WvA is dan eigenlijk altijd mijn derde captain, gaat hij dan veel meer punten halen dan Pedersen op die plek?

WvA is denk ik onmisbaar het eerste weekend, dus daarmee beginnen en wisselen voor MvdP voor Remo is nu het plan, daardoor naast 6/7 duurste ook nog plek voor meerdere toppers net eronder. Enige pijnpunt is dan nu nog DDV.

Wie heeft argumenten dat dit een totaal idoot plan is? 

Hay
Cold Palmer
Sterke twijfel of ik wel de 'grote drie' ga meenemen vanaf het begin. WvA is dan eigenlijk altijd mi...

Is nog maar de vraag of WvA onmisbaar is voor KBK. Als het uitdraait op een sprint is de kans groot dat Kooij en nog bij zit en ik neem aan dat ze dan die kaart gaan trekken. Overigens kan in andere wedstrijden zich een vergelijkbare situatie voordoen met van der Poel en Philipsen (zoals vorig jaar in MSR)

ProScoritoManager

Hoe denken jullie over de duurdere teamgenoten van Pogi zoals Wellens, Narvaez en Politt? Individueel gezien zijn ze stuk voor stuk erg interessant en de welhaast gegarandeerde sloot aan teampunten maakt ze nog net een tikkeltje interessanter. Maar juist doordat ze overal met óf Pogi óf met elkaar aan de start staan zie ik weinig tot geen kopman potentieel voor ze en dan zijn ze opeens wel behoorlijk aan de prijs. Zo heb ik via een kleine besparing elders in mijn team Pidcock erin gepuzzeld voor Wellens en dat lost in één klap heel veel kopmankoppijn op én geeft me een extra wissel die ik anders aan Pidcock moest spenderen na Roubaix!

Nijmos
Hay
Is nog maar de vraag of WvA onmisbaar is voor KBK. Als het uitdraait op een sprint is de kans groot...

Dan nog is de vraag of wva als leadout niet voor je alternatieve x3 cap gaat eindigen.

Nijmos
ProScoritoManager
Hoe denken jullie over de duurdere teamgenoten van Pogi zoals Wellens, Narvaez en Politt? Individuee...

Wat je zegt: veel punten, weinig kopmanpotentieel.

1 2 ... 12 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.