Kuurne valt tegen de deadline wel relatief goed te beredeneren obv (voorlopige) startlijst en weersverwachting. Zonder die kennis neig ik naar de sprinters, maar regen en/of wind uit het oosten/zuidoosten zou alles veranderen, en voor mij ook aanleiding zijn om met een paar plekjes in de definitieve selectie te schuiven.
Ben dan wel benieuwd wie jij als tweede kopman neemt. Buiten Pogacar en Pidcock zie ik nog niemand die ik blind zou klikken (al zal er vast nog wel eea bijkomen).
De wissels zijn inderdaad wel eens belangrijker geweest, maar enerzijds wil je nog steeds wel al een paar namen hebben die in de Brabantse Pijl te verwachten zijn (2 van je 3 wissels moeten spenderen aan heuvelrenners die daar starten is meestal funest voor de echte Ardennen) en anderzijds vind ik het, juist omdat je de wissels minder hard nodig hebt, dit jaar interessanter om het zo te plannen dat je maar 2 keer 'moet' wisselen en één wissel vrijhoudt om een vóór de E3 wegvallende dure kasseienrenner te kunnen schrappen.
Tot slot zit ik ook nog te spelen met een variant waar ik start met Pidcock, hem na Sanremo wissel voor Merlier en vervolgens na Roubaix Pidcock terug inbreng.
Hirschi verwacht ik vooral in Ardennen deel wat van, misschien naast Evenepoel en Cockpit erin wisselen. Maar zo zijn er nog een aantal die voor die derde wissel in aanmerking komen: Skjelmose, Van Gils, Kusnefroi.
Iemand die weet waarom Politt zijn programma nog niet bekend is? Wat een voorjaar reed hij vorig jaar...
Senechal natuurlijk!😉😉
Ik denk eigenlijk dat het niet zo uit maakt welke 500kers je meeneemt. Het gewicht zit hem in de mannen die je dóór die 500kers mee kan nemen en ook daar zul je moeten schiften. Een van mijn concept teams heeft bijvoorbeeld geen Pedersen, Milan, De Lie en Laporte (+nog wat anderen). Niet omdat ik het geen opties vind, maar omdat ze zelfs met een handvol aan 500kers niet passen.
Er zullen er toch wel een paar met mannen van de prijs van Laporte in hun team zitten. Maar natuurlijk, het logische om te doen is:
Pogacar, wva, mvdp, philipsen, pidcock, merlier en dan zien waar je nog een kopman nodig hebt en waar je nog geld voor hebt. Dan blijft er een miljoen of 5 voor redelijk grote namen die nog wat vrijer in te vullen zijn, al ligt milan of kooij dan voor de hand. De grote vraag wordt denk ik hoe je je van deze 'standaardaanpak' kunt onderscheiden. Anders dan door er het juiste grut naast te zetten.
Sterke twijfel of ik wel de 'grote drie' ga meenemen vanaf het begin. WvA is dan eigenlijk altijd mijn derde captain, gaat hij dan veel meer punten halen dan Pedersen op die plek?
WvA is denk ik onmisbaar het eerste weekend, dus daarmee beginnen en wisselen voor MvdP voor Remo is nu het plan, daardoor naast 6/7 duurste ook nog plek voor meerdere toppers net eronder. Enige pijnpunt is dan nu nog DDV.
Wie heeft argumenten dat dit een totaal idoot plan is?
Is nog maar de vraag of WvA onmisbaar is voor KBK. Als het uitdraait op een sprint is de kans groot dat Kooij en nog bij zit en ik neem aan dat ze dan die kaart gaan trekken. Overigens kan in andere wedstrijden zich een vergelijkbare situatie voordoen met van der Poel en Philipsen (zoals vorig jaar in MSR)
Hoe denken jullie over de duurdere teamgenoten van Pogi zoals Wellens, Narvaez en Politt? Individueel gezien zijn ze stuk voor stuk erg interessant en de welhaast gegarandeerde sloot aan teampunten maakt ze nog net een tikkeltje interessanter. Maar juist doordat ze overal met óf Pogi óf met elkaar aan de start staan zie ik weinig tot geen kopman potentieel voor ze en dan zijn ze opeens wel behoorlijk aan de prijs. Zo heb ik via een kleine besparing elders in mijn team Pidcock erin gepuzzeld voor Wellens en dat lost in één klap heel veel kopmankoppijn op én geeft me een extra wissel die ik anders aan Pidcock moest spenderen na Roubaix!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.