Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 13 ... 36 37
Vergane Glorie
Nijmos
Wat je zegt: veel punten, weinig kopmanpotentieel.

Denk zelf dat je hen meer in een mix moet nemen van navaez en 2x 500, of meer in de breedte met 1.5 ..waar denk je de meeste punten te halen. 
los van valpartijen kan je berekenen wat pogi hen al oplevert (RVV,AGR,LBL,WP...daar normaliter sowieso top 3), maak er 80 van. Al vind ik wel dat uae en visma renners hebben die als knecht ook altijd zelf voor de punten gaan...het is niet zoals bij het team van MVP dat ze (uitgezonderd PR vorig jaar) zelf doorrijden na het werk...dus ik zie echt niet Wellens afzwaaien in RVV om niet zelf nog een top 10 te rijden)

Basementman

Team zonder Van der Poel lijkt inderdaad geen optie, lees dat hij DDV en GW er misschien ook nog bijpakt. Bij 6 koersen kun je hem natuurlijk niet missen. Dus Pidcock en Politt dr uit. Nu mooi team, alleen wat weinig knechten van Pogi. Zijn echter ook weinig die veel met hem rijden, of die programma's zijn nog niet bekend

KV
Basementman
Team zonder Van der Poel lijkt inderdaad geen optie, lees dat hij DDV en GW er misschien ook nog bij...

Zullen er waarschijnlijk 5 worden aangezien Groves heeft aangekondigd kopman te zijn in DDV. 

Basementman

Tot zoverre dus ook de classificatie van GW als sprinterskoers met Poel en Pogi

ProScoritoManager
Basementman
Team zonder Van der Poel lijkt inderdaad geen optie, lees dat hij DDV en GW er misschien ook nog bij...

Daar staat dan weer tegenover het artikel op idl van gister, waarin hij aangeeft dat alleen de monumenten definitief op zijn programma staan. Daarmee dus ook een bommetje onder zijn deelname aan e3 leggend, die eerst als zeker zijnde werd gepresenteerd. Maakt nogal uit of ie 3 of 5 koersen rijdt. 

Bode80

Stel dat er 3 zijn. Hoeveel punten (incl kopmanbonus) verwacht je dan van hem?

En van het alternatief?

Canyon72

Als het slechts 3 is neem ik hem niet mee

Pim Todcock

Ik zit nu te overwegen om de dure 7 te nemen, maar Mat pas na TA. Dan kan ik rente trekken op 2 miljoen en als er iets tegenvalt met één van de 7 een "paniekwissel" zonder taktiek aan te passen.

Bode80

Wie haal je er uit dan voor Mattie?

Pim Todcock
Bode80
Wie haal je er uit dan voor Mattie?

Als alles zoals verwacht is, Pidcock eruit en evt later weer erin voor Merlier.

ProScoritoManager
Bode80
Stel dat er 3 zijn. Hoeveel punten (incl kopmanbonus) verwacht je dan van hem? En van het alternatie...

MSR: Tweede kopman na Pogi. Punten: Tussen de 100 en de 250 (P1 - P11). Alternatieven als Pedersen/Matthews/Bettiol/Pidcock/Mohoric verwacht ik in dezelfde puntenrange, waarbij je MvdP een hogere kans richting de bovengrens mag toedichten, maar dat wordt wel erg complex kwantificeren.

De Ronde: Tweede kopman na Pogi. Punten: 225 (P2). Alternatief Pedersen (P4) 140 punten + nog 40 punten extra omdat derde kopman Wout (P3) tweede kopman wordt. Totale verlies: 45 punten.

Roubaix: Eerste kopman. Punten: 300 (P1). Alternatief Wout 270 punten (P2) ipv 225 (tweede kopman). Philipsen (P3) van kopman drie naar twee pakt dan 40 punten extra en zeg dat Pedersen vijfde wordt als derde kopman voor 128. Totale verlies: 87 punten.

Totale verlies over de 3 koersen: 132 punten. Pedersen komt in alle koersen als alternatief naar voren, dus je houdt 2,5 miljoen budget over om die 132 punten goed te maken, dat moet toch te doen zijn. Wat heet, Pedersen zelf rijdt 3 koersen extra, nota bene met kopmanpotentieel.

Ik geef gelijk toe dat de rekensom wel heel sterk leunt op de betrouwbaarheid die Pedersen de afgelopen voorjaren heeft laten zien. Zijn huidige vorm lijkt wel ver verwijderd van waar hij vorig jaar op dit moment stond, plus de concurrentie binnen zijn ploeg is stevig toegenomen. Allemaal variabelen om rekening mee te houden.

DennisdeMenniss
nasibal
Voorlopig 7x 500k hier. Wie biedt er meer? 

Donders.. ik dacht met 5 al goed te zitten😂

nasibal
ProScoritoManager
MSR: Tweede kopman na Pogi. Punten: Tussen de 100 en de 250 (P1 - P11). Alternatieven als Pedersen/M...

Ik zou je stukje over de vorm van Pedersen even editten 😉😉

Gouden timing wel.. 

John Bon

Eerlijk ik zit momenteel in de "ik laat MVDP thuis" kamp niet omdat i kdenk dat het de best scorende optie is maar gewoon omdat het leuker is :D Net zoals 70% dezelfde 6 toppers hebben is toch maar saai. 

En als het lukt kan je lekker superior doen. :D 
Maakt de grote koersen trouwens ook wat spannender aangezien ik geen voorkeur heb tssn Pogi,MVDP and WVA wie de koers wint

DennisdeMenniss
ProScoritoManager
MSR: Tweede kopman na Pogi. Punten: Tussen de 100 en de 250 (P1 - P11). Alternatieven als Pedersen/M...

Je rekensommetje klopt wel aardig. Twijfel zelf ook om Matje wel of niet mee te nemen. Wat me een beetje tegenhoud om hem eruit te klikken is de zekerheid van punten die hij je bezorgt. Matje zal niet snel door het ijs zakken in tegenstelling tot een Pedersen/DeLie of willekeurige andere subtopper. Uiteindelijk kun je voor het bedrag van Matje 2 subtoppers erin klikken maar wordt het wel 3-4x een gokje of je 2e/3e kopman top 10 gaat rijden.  

Jeroen Vanroose
Ragnar Lolbroek
Ben vooral benieuwd of Ganna een uitgebreider programma gaat rijden nu Pidcock daar weg is. Of krijg...

Bob Jungels heeft wel nog interessant programma.

Mogen we van hem iets verwachten?

ProScoritoManager
DennisdeMenniss
Je rekensommetje klopt wel aardig. Twijfel zelf ook om Matje wel of niet mee te nemen. Wat me een be...

Ik deel je zorgen hoor en daar komt ook weer de gevleugelde Scorito wijsheid 'punten kosten munten' om de hoek kijken. Ik vind zelf echter dat Pedersen juist voor zo'n net niet wereldtopper als MvdP/Pogi/Wout nou net wél erg consistent de ereplekken achter hen binnenhengelt. Met een ander alternatief zou ik zo'n berekening ook niet aandurven.
Moet wel bij gezegd dat dit alleen over het scenario gaat dat MvdP maar 3 koersen zou rijden, waarvan eentje ook nog eens MSR betreft, waar zijn kopmanfactor wat verwatert. Als E3 en GW erbij komen is het ronduit onverantwoord om hem thuis te laten. 

ProScoritoManager
nasibal
Ik zou je stukje over de vorm van Pedersen even editten 😉😉 Gouden timing wel.. 

Synoniem aan mijn Scorito-experience. Wekenlang denk je tot in de puntjes alles uitgedacht te hebben en niks aan het toeval over gelaten te hebben en nog voor de eerste koers gereden is word je alweer ingehaald door de realiteit..

Nijmos

Ik ben er niet zeker van of Van der Poel het ideale team gaat halen.. maar nog minder zeker dat Pedersen de ideale vervanger blijkt.

erick

Waarom rijdt een klassebak als Pidcock geen RVV en PR?

Nijmos
erick
Waarom rijdt een klassebak als Pidcock geen RVV en PR?  

Vermoedelijk omdat hij naast het blok omloop strade msr ook een blok ardennenklassiekers én giro zal doen. Omloop tot en met giro doortrekken is te gortig.

Pim Todcock

Mohoric, M vd Berg, Pedersen, Skujins. Er moet toch iemand als eerste over de finish rollen.

ProScoritoManager
Nijmos
Ik ben er niet zeker van of Van der Poel het ideale team gaat halen.. maar nog minder zeker dat Pede...

Dat eerste zal vast wel toch? Budget speelt een minder grote rol als je achteraf kan uitkiezen welke 750k mannen je waar moet cappen. 

lordnelom

Snap niet dat mensen twijfel over wva of mvdp. WvA is de laatste 4 jaar al zijn klassieke coursen in de top 20 geëindigd (buiten zijn val vorig jaar in DDV) en 50% in de top 3. Tja en mvdp ook meer dan 50% top 3 in al zijn coursen 

skippah050
Nijmos
Ik ben er niet zeker van of Van der Poel het ideale team gaat halen.. maar nog minder zeker dat Pede...

Vorig jaar heb ik in de klassiekerspel forum gemeld dat ik een team had zonder wva. 
Wilde destijds proberen hoe dat uit zou vallen met het idee dat jumbo wellicht teveel kanshebbers had en wva niet overal de beste zou zijn met een jorgenson, tratnik en laporte in het team.
Al vanaf het openingsweekend lag ik enorm achter qua punten, uiteindelijk heb ik door een bredere kern wel 94,7% kunnen halen. Maar het geeft wel aan dat een top klassering er niet in zit zonder de echte grote kleppers.
Zodra Mvdp 4 of meer rijdt zou ik hem altijd kiezen of evt zelfs erin wisselen om in de koersen die hij wel rijdt maar captain te maken aangezien hij wel echt garant staat voor top klasseringen. Een pedersen werd bijv ineens 22ste afgelopen jaar in rvv, dat was anders je c2 of c3.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.