Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 14 ... 34 35
Nijmos
lordnelom
Snap niet dat mensen twijfel over wva of mvdp. WvA is de laatste 4 jaar al zijn klassieke coursen in...

Omdat waar je andere jaren serieuze opties had in het middensegment, omdat op voorhand diverse koersen voor hen zouden zijn, nu iedereen de 7 duursten min laporte er verplicht inklikt. Dan blijft er nog nauwelijks budget over en moet je dus het verschil zien te maken op jongens van 750k. Ik kan mij goed voorstellen dat er mensen zijn die denken meer kans te maken op goud door een radicaal andere tactiek dan door het verschil te maken op al die nauwelijks in te schatten 750 en 500k mannen. 

Daarnaast kan overwegen altijd toch? Geestdood iedereen er blind inklikken maakt het spel niet leuker.

ProScoritoManager
skippah050
Vorig jaar heb ik in de klassiekerspel forum gemeld dat ik een team had zonder wva. Wilde destijds p...

Pedersen lag erbij in DDV, zijn nulscore in de ronde was daar een direct gevolg van. 

sprintgeit

@PSM, dat klopt, maar in E3 werd hij ook 11e (wat zn hoogste klassering daar is) en daar was hij nog zo fit als een hoentje. Zeker in een veld met Pogacar en WvA erbij is Pedersen top 4-8 materiaal en MvdP top 1-3. Bij Pedersen maak ik me ook een klein beetje zorgen om de Jonathan Milan factor in sommige koersen.

Het verschil tussen de 2 is redelijk voorspelbaar, maar Pedersen overal blind als nummer 4 opschrijven in je analyse is wensdenken. Overigens MvdP gaat echt wel 5 koersen rijden hoor. Wat gaat ie anders doen? De GP Jef Scherens? 

Zitvlees

Is het probleem met wel/niet mvdp dat het zomaar kan dat hij last minute besluit bepaalde koersen te schrappen of toe te voegen?

Ik neem hem in principe altijd,vanwege de zekerheid die hij biedt

ProScoritoManager
sprintgeit
@PSM, dat klopt, maar in E3 werd hij ook 11e (wat zn hoogste klassering daar is) en daar was hij nog...

Klopt allemaal wat je zegt, maar laten we geen zaken door elkaar halen. Mijn rekensom waarin ik Pedersen als alternatief aandraag ging over het scenario waarin MvdP maar 3 koersen zou rijden. E3 was daar geen onderdeel van. Ik heb eerder zelf ook al aangegeven dat Pedersen daar op de een of andere manier nooit goed is en daar dus niet als kopman gespeeld kan worden. Als E3 betrokken wordt bij het scenario dan zal MvdP opeens een stuk beter uit de verf komen. Maar dat is natuurlijk per definitie het geval als er meer koersen bij komen voor de renner waarvan je verwacht het dat hij top2 rijdt. 

VincentK

@skippah050 Ik begrijp je betoog en ben het op veel punten met je eens. niet wat betreft Mads Pedersen, want zijn 22e plaats in de RVV vorig jaar kwam misschien ook door een verstoord voorjaar en een te opportunistische tactiek daarna. 
Het eerste kan elke renner overkomen. Blijft natuurlijk zo dat je voor van de grote drie een wissel kan inzetten na een calamiteit en omgekeerd niet.

Ander punt is ook hoe lang de grote drie de grote drie blijven en wanneer anderen aansluiten. Die aansluiting iets eerder zien dan de andere scoritispelers kan goud zijn. Er zijn duidelijk een paar kandidaten, maar of een van hen de sprong maakt dit jaar???

Basementman
VincentK
@skippah050 Ik begrijp je betoog en ben het op veel punten met je eens. niet wat betreft Mads Peders...

De Lie!

Nijmos
ProScoritoManager
Klopt allemaal wat je zegt, maar laten we geen zaken door elkaar halen. Mijn rekensom waarin ik Pede...

Hoezo 'op de een of andere manier'? Volgens mij is het vrij duidelijk waarom.

Nijmos
Basementman
De Lie!

Geloof je er zelf in? Ik wil graag op de bandwagon, maar vond hem vorig jaar wat stagneren juist. Zie ik dat verkeerd?

Thomberg

Ik vind het vooral interessant dat hier veel gesproken wordt over Van der Poel thuislaten maar niemand het over Wout thuislaten heeft. Ik zeg absoluut niet dat je hem thuis moet laten, maar buiten de Omloop zou hij juist ook te vervangen zijn. Makkelijker dan Poel of Pogi. Poel en Pogi zijn buitencategorie in hun koersen en Wout moet dat nog maar aantonen maar rijdt achter hen maximaal voor plek 3. De kans is daarnaast groter dat hij "gevangen" zit omdat een ploeggenoot voorop zit en ook dat hij zelf dichter richting de groep onder hem zit (omdat die een stap gemaakt hebben) dan dat hij zelf dichter bij Poel en Pogi is gekomen (zeker gezien z'n blessures).

Nijmos
Thomberg
Ik vind het vooral interessant dat hier veel gesproken wordt over Van der Poel thuislaten maar niema...

Bij Van Aert is de kans dat hij er spontaan koersen bijneemt ook klein. 

Je kunt het best proberen. Weet alleen dat hij bij 90% van de deelnemers op x3 zal staan in de omloop, kuurne, en ddv. Dat zijn drie moeilijk voorspelbare koersen waar je andere captains al moeilijk genoeg zijn. Dat is het grote verschil met mvdp. 

Van de 4 koersen die hij zeker doet, is het verzinnen wie verder in de top 5 rijden vrij simpel.

Thomberg
Nijmos
Bij Van Aert is de kans dat hij er spontaan koersen bijneemt ook klein.  Je kunt het best proberen....

Ik ben ook (nog) niet per se van plan hem thuis te laten, maar vind het persoonlijk interessanter dan de poel discussie. Ik vind dat er soms te gemakkelijk een afslag wordt genomen. "Poel kan je opvangen met een ander die 5de wordt". Echter is Poel zo duidelijk nummer 1 (of 2 naast Pogi) dat dat wel oneindig veel zekerder is dan dat de man achter hun 5 wordt. Wellicht ook dus van Aert die ik sneller een keer 10 zie worden dan Poel 5. 
De Omloop en DDV maken echter dat van Aert voorlopig ook niet te skippen is. Kuurne reken ik daar niet bij overigens. 

Laatst gewijzigd
John Bon
Thomberg
Ik ben ook (nog) niet per se van plan hem thuis te laten, maar vind het persoonlijk interessanter da...

Dan moet je vooral eens Van Aert zijn trackrecord bekijken. WVa sprint trouwens nog voor een derde plaats of een ereplaats. Iets wat Mathieu niet doet. 

Laatste keer dat WVA niet viel en buiten de top 5 reed: Gent-Wevelgem 2022 (wat een gekke stat btw)

Nu dat gezegd zijnde ik heb me deze voormiddag eens in de donkere hoeken van de koopjes gefocused en er zijn toch wel leuke renners die punten zullen halen te vinden dus ik ben trg 100% in kamp je neemt ze alle 3. 

Laatst gewijzigd
Affiniteit91

Als jullie zouden moeten kiezen:

Benoot / Lazkano

of

Mohoric / Pithie

ikzelf denk dat het plafond van 2e optie hoger ligt (vanwege Pithie) maar ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken. Benoot is natuurlijk wel steady puntenpakker en is (hopelijk) nog actief n april

Basementman
Nijmos
Geloof je er zelf in? Ik wil graag op de bandwagon, maar vond hem vorig jaar wat stagneren juist. Zi...

Hij kampte vorig jaar in voorjaar met een infectie oid, waardoor hij niet zichzelf was. Later het jaar kwam ie er doorheen en zie hem wel aantal top 5 plekken bij elkaar fietsen. Qua type renner is het natuurlijk een echte klassieker renner: sterk, komt heuveltjes over en kan sprinten. Plus er zit een goede kop op: weinig twijfel en gaat vaak volle bak. En voordeel is dat hij veel rijdt, kopman binnen ploeg is en klassiekers zijn hoofddoel zijn.

ProScoritoManager
Basementman
Hij kampte vorig jaar in voorjaar met een infectie oid, waardoor hij niet zichzelf was. Later het ja...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een de Lie believer want hij heeft alle capaciteiten om zichzelf de komende jaren bij de grote meneren van het voorjaar te voegen. Maar het is hem wel al lichtelijk naar de kop gestegen, zoals hij vorig jaar op zijn 21e na afloop aangaf dat hij zich te goed voelde om mee te sprinten voor de laatste podiumplek in de Omloop. Zo'n instelling is nou juist voor scorito funest en zorgt ervoor dat ik hem eigenlijk totaal niet overweeg dit jaar. Immers waar durf je hem te cappen behalve de Brabantse Pijl?

Dee Snider76

Bij Sporza staat bij De Lie BDP op zijn programma en geen E3. Zou dat kloppen? Die zijn toch altijd goed geïnformeerd.

Nijmos
Dee Snider76
Bij Sporza staat bij De Lie BDP op zijn programma en geen E3. Zou dat kloppen? Die zijn toch altijd...

Ja.

VincentK
Affiniteit91
Als jullie zouden moeten kiezen: Benoot / Lazkano of Mohoric / Pithie ikzelf denk dat het plafond va...

Pithie rijdt een strak programma en ik ben toch aan het kijken hoe ik hem voor 1,5 mio -stevige prijs, vnl op verwachtingen- tussen krijg. Momenteel heb ik Benoot / Pithie, maar dat vroeg je niet :)

Erik Verhoef

Ik neig naar scenario 2 miljoen op bank houden en Pidcock/MvdP/Pidcock in te zetten

maar we hebben nog even om te zien wie laatste drieluik gaan rijden

voorlopig:  pog/pidc/benoot/narvaez/gregoire/schachman

Erik Verhoef
VincentK
Pithie rijdt een strak programma en ik ben toch aan het kijken hoe ik hem voor 1,5 mio -stevige prij...

hahaha  dacht ik eerder aan

Basementman
ProScoritoManager
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een de Lie believer want hij heeft alle capaciteiten om zichzelf de...

Omloop en misschien DDV en GW voor cap. Maar neem hem niet zozeer mee om te cappen, meer als hoop op veel (gemiddeld) 5e plekken. Ga ervan uit dat ie heeft geleerd van die hoogmoed van vorig jaar.

Staat er bij mij ook niet als zekerheidje in, maar zie het wel gebeuren dit jaar. Wie geef jij meer kans in die categorie (3,5 tm 2,5 miljoen) behalve Pedersen? Benoot rijdt voor mij teveel als knecht, Milan rijdt de echte sprintkoersen (Schelde en BdP) niet. En wat te denken van Madouas (geen cap potentie) en Mohoric. Die 2 rijden wel veel koersen, vooral Mohoric.

Fietsopa

Wat vinden jullie dat een 500k renner moet halen om een plekje in je team te bemachtigen? Voor mij is dat toch echt wel minimaal 75. 

Met die gedachte zie ik wel wat leuke namen, maar ook niet veel die ik echt als musthave zie. Maar ik moet er nog eens goed doorheen scrollen.

Astarloa
Basementman
Omloop en misschien DDV en GW voor cap. Maar neem hem niet zozeer mee om te cappen, meer als hoop op...

Vind De Lie een behoorlijk dure gok. Als ik voor iedere koers deftige kopmannen wil kunnen selecteren ga ik voor De Lie geen ruimte hebben. Vraag me af welke topper(s) je dan niet kiest en vervolgens nat op gaat. 

VincentK
Astarloa
Vind De Lie een behoorlijk dure gok. Als ik voor iedere koers deftige kopmannen wil kunnen selectere...

Vandaag ook niet erg indrukwekkend. (wordt) een grote jongen, maar 3,5 mio is veel.

1 2 ... 14 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.