Ik ben iig blij met AGR erbij. Ik was even bang voor 3 races in totaal voor Marc. De rest van de races is toch weinig te halen, op wat puntjes met Trentin of Alaphilippe na dan. Maar daar heb ik ook weinig vertrouwen in.
Als ik alle andere reacties lees: het is om het even..in die zin: eetvelt, Bilbao, gregoire, pidcock, madouas, Wellens,Vacek, Skuijns zullen normaliter de top 10 halen...dus je kan er heel lang over denken maar je weet het gewoon niet. Skuijns kan de sterkste zijn, maar als Vacek in een groepje daarvoor zit, dan zit hij gevangen.
om dit te voorkomen, kies ik voor absolute kopmannen, maar denk nog dat het verschil niet groot gaat zijn.
hier dus pidcock op 2 (heeft toch het meest bewezen) en ga of voor "zekerheid" met Bilbao (die zal nooit proberen Poga te volgen en dus stabiel naar de top 5 rijden) of voor van Eetvelt gaan die wel gaat proberen te volgen met een groter risico dat hij ontploft...maar wel een juichrenner..ik kies morgenochtend wat het beste voelt
Pidcock en Carapaz hebben al ambitie uitgesproken om te winnen morgen. Dat siert ze, ook al is het een kleine kans die ze hebben. Die kleine kans wordt misschien iets groter als alle ploegen samenwerken om Pogacar te isoleren en vervolgens moe te fietsen, en vooral niet te snel de bakens verleggen naar het binnenhalen van een mooie zesde plaats en wat UCI-puntjes.
Zit morgen vrij ruim met 12 man
Pogacar, Pidcock, Gregoire, v Eetvelt, Mohoric, Madouas, Zana, Bilbao, Teuns, Blackmore, T v Dijke, F Vermeersch
Hoop een inhaalslag te maken want de eerste 2 ritten hebben pijn gedaan, nu op 35% vooral door tegenvallende v Aert, Mohoric, Pidcock en Narvaez.
Zit eigenlijk overal voor m'n gevoel vrij ruim in de renners (rond de 10) bij de koersendie nog komen alleen;
BdP (5), GW (7), SP (2!) en BP (5) zijn karig bezet dus er zal nog gewisseld moeten worden
Hebben jullie het zo veel ruimer in de komende koersen?
Succes morgen!
Misschien volgend jaar niet te blind staren op het aantal deelnames en vooral zorgen voor goede kopmannen. 2 man aan dd start in scheldeprijs kan niet. 12 man in strade lijkt me gewoon veel te veel.
Zelf morgen maar 5 rijders, maar wel allemaal top 5 potentieel (Pogi, Pidcock, Wellens, Madouas en Mohoric).
Zit verder veelal op 7-12, maar mij schort op dit moment aan rijders voor SP / BP (3) en WP (5). Maar dat zal wel voor meer mensen zo zijn.
volgens mij was wat ik aangaf niet helemaal letterlijk bedoeld. Als er top 20 had gestaan was de boodschap nog steeds hetzelfde namelijk dat onder Pogacar er heel veel zijn die tweede maar ook lager (18e ofzo) kunnen worden. Daar is echt geen pijl op te trekken, maar ik denk wel dat de genoemde renners allemaal 2e kunnen worden.
Dan moet je een captain kiezen en dan moet je m.i. gaan voor degene die én absolute kopman is én waar jij veel vertrouwen in hebt. Zo is mijn dubio over van Eetvelt en Bilbao niet uit te rekenen en moet je "gokken", dit doe je op gevoel en welke argumenten morgenochtend zwaarder wegen.
dan rest alleen nog het genieten van de strijd op plek 2 morgen.:)
Vreemd genoeg niet geselecteerd op deelnames. Vandaar de grote verschillen. Geprobeerd een redelijke balans te zoeken qua kwaliteiten.
Qua echte kopmannen mis ik alleen Merlier, (in deze fase) die gaat er in na MSR. Wat voor een kopmannen heb jij voor die slecht bezette koersen die ik benoem? Of zijn in jouw ogen Kooij of een De Lie kopmanmateriaal?
Ik heb qua echte klasbakken verder alleen v Gils en REV niet maar daarvan is nog de vraag wat en of ze rijden. Een Wellens, Benoot die ik niet heb gaat me pt kosten al vraag ik me af of Vermeersch echt zo veel minder pt gaat halen dan Wellens
Merlier erbij scheelt al voor sp. Je moet juist wel selecteren op deelnames natuurlijk, maar niet op het aantal, maar op de kwaliteit ervan. Was een beetje een aanname van mij dat je vooral naar het aantal had gekeken, op basis van je post en bijbehorende renners. Ik vind Kooij en de Lie voor sommige koersen zeker kopmanmateriaal. Voor Sp heb ik philipsen merlier meeus fretin en kristoff.
Dit ben ik ook met je eens.
ik zou echt niet weten waarom als je Pidcock in je team hebt, je hem niet als tweede captain neemt.
ben trouwens zelf voor Bilbao gegaan. Wedstrijd is weer zwaarder en hij kent simpelweg zijn kwaliteiten beter dan Van Eetvelt. Dus zou me niet verbazen als hij pas aan de finish in beeld komt (hopelijk op een keurige derde plek!;))
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.