Ik vind het Klassiekerspel met 15 koersen prima. Niets meer aan veranderen.
Millan zojuist flink gevallen. Leek last te hebben van zijn been of heup. Hij zit op de fiets, maar voor vandaag is het klaar en afwachten of hij morgen nog kan opstappen. Voor MSR gaat het in ieder geval geen 3e Cap worden.
Het is zowiezo raar dat ze een apart kopje maken voor PT (Pro Teams?), maar dat ze dan Uno-X, Israel premier Tech, Lotto,Q36.5 en Tudor wel een eigen pagina hebben gegeven. Polti kan je niemand van kiezen, maar die hadden ook enkel de Strade uit het spel op hun kalender, dus dat snap ik nog wel. Hetzelfde met Caja-Rural die enkel de Brabantse Pijl rijden. Kern Pharma heeft de Scheldeprijs en Brabantse Pijl. Vini Fantini me Conti heeft dan 3 koersen, Strade, San-remo en de Scheldeprijs.
Milan, Consonni en Skujiņš hebben geen serieuze blessures overgehouden aan hun crash. Optie tot 3e cap is nog steeds mogelijk denk ik, al is hij mijn reserve cap. Heb de nr 1 3 en 4 van vorig jaar nu staan.
De Lie keert volgende week dus terug in koers, maar zal na Nokere Koerse en de GP Denain dus niet aan de start verschijnen van La Primavera. “Arnaud voelt zich niet 100% klaar voor Milaan-San Remo en heeft dus besloten om zich te richten op Nokere en Denain, als twee cruciale wedstrijden richting de resterende voorjaarsklassiekers”, meldt zijn ploeg Lotto op X.
Met Nokere Koerse en de GP Denain in de benen, hoopt De Lie straks wel goed voor de dag te komen in de belangrijkste weken van het Vlaamse voorjaar, met de E3 Saxo Classic (22 maart), Gent-Wevelgem (24 maart), Dwars door Vlaanderen (27 maart), Ronde van Vlaanderen (31 maart) en Parijs-Roubaix (7 april).
Laatste jaren gesukkel met Arnaud De Lie. Daarom nooit overwogen. Ik denk dat ook BDP eraf gaat, wellicht voor een Van der Paar of Elia werken.
Ik wil gewoon niet wielrennen kijken op die manier. Dat is misschien struisvogelpolitiek maar ik kan niet genieten van koers als ik me druk zou maken om buitengewoon goed presterende teams.
UAE, Visma, vorig jaar was Decathlon AG2R opeens ook erg goed.
Ik hoop dat het allemaal schoon is.
Ik geef ze het voordeel van de twijfel.
We praten hier over jongens die altijd al wel een flinke dosis talent hadden. Astana is de afgelopen jaren wel echt een rommeltje geweest en/of volledig op Cav gericht. De focus (en aanpak) is daar compleet veranderd en er zit nu ook veel chinees geld achter. Het schijnt dat dat chinese materiaal ondanks relatief onbekend op de westerse markt wel echt kwalitatief goed is. Vorig jaar zagen we de Decathlon jongens met hun nieuwe materiaal en frisse wind door de ploeg ook in een keer uit hun schulp kruipen, waarom zou dat bij Astana niet kunnen? Ze hebben nu ook extra motivatie nu er hard voor de puntjes gewerkt moet worden.
Wat in mijn ogen ook richting het voordeel van de twijfel wijst is dat er een aantal jongens van die ploeg gewoon nog lekker ouderwets dramatisch presteren.
Daar ga ik niet zo maar in mee, Astana heeft namelijk een duidelijk motief om alles op alles te zetten. Ze staan in de degradatiezone en verliezen hun WT-licentie wanneer ze dit jaar te weinig punten scoren.
Wanneer je als team weet dat je geen grote ronde gaat winnen met het materiaal dat je hebt, dan blijven de wat kleinere rondes over waar je 100% voor moet gaan. Liefst met zoveel mogelijk renners in de top 10, domweg om punten te harken.
Volgens mij moeten we vooral gewoon lekker genieten van het wielrennen. En eerlijk is eerlijk, ik vond het nog vele male leuker om te zien toen die gasten ongenadig hard slag om slinger tegen die bergen op vlogen.
Precies dat, ze zijn broodrenners geworden. Zo snel mogelijk zoveel mogelijk punten halen in wedstrijden die ze specifiek liggen. Schijnbaar hebben ze een analist die berekent waar Astana ws de meeste punten kan halen, en dan wringen ze zich nu al uit voor die punten. champoussin is gewoon een goede renner, zeker op kortere steile dingen.
dus raar? Nee, vind het niet raar. Ze gaan voor elke 10 punten, verschil tussen p2 en p3 vandaag
Zwaar overtrokken reactie MI.
Paar van die ploeg rijden wel goed, rest rijdt geen deuk in een pakje boter. Die gasten rijden met vier kleinere wedstrijden en zijn in die wedstrijden bij de beste 15, vervolgens komen ze met 1 (vaak Scaroni) vooruit en rijden dan podium. Tegenstand in die wedstrijden was niet van WT niuveau.
Als jij dit al 'de geloofwaardigheid' van sport vindt aantasten.... Je doet net alsof Scaroni, Champoussin en consorten alles winnen. In de WT heeft ie dit jaar nog niet gewonnen, zijn kleinere 1.1 wedstrijden. Ik denk dat het vooral te maken heeft met pieken van de vorm.
Ik zou eens kijken wat Champoussin qua beste uitslagen reed, en of die op deze aankomst een beetje lijken. Als je dat had gedaan, had je dit ws niet gezegd.
Je neemt jezelf het hele jaar voor om hem niet te nemen in Scorito. "Wat er ook gebeurd" schrijf je er voor de zekerheid nog bij in je Iphone notities. Vrienden die erover beginnen wens je veel succes. Stoer zeg je zelfs dat je liever over gloeiendhete lego blokjes loopt in een boratkini dan dat je hem gratis in je team klikt.
Maar dan is het 01-03-2025 en heeft hij zich op een of andere manier toch wederom je team in weten te fietsen. Op dat moment bekruipt je een twijfelend gevoel. Na de deadline veranderd dit typisch in een angstig gevoel. Het duurt vaak niet langer dan het openingsweekend tot je vervolgens een intens rouwproces doormaakt.
Je bent er wéér ingetuind. #Metoo
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.