Ben benieuwd naar jullie kijk hierop:
Ik denk dat Mathieu de grootste kanshebber is om te winnen. Echter heeft hij met Philipsen natuurlijk iemand die de voorkeur kan krijgen (zie vorig jaar).
Pogacar maakt minder kans om te winnen (althans ik zie Matje echt iets hoger) maar is wel de enige echte kopman.
Binnen deze logica moet ik toch altijd Pogacar 3x captain maken en Matje 2.5/2x?
Ik begin opeens te twijfelen....
Ganna is een slechte daler. Die wil nog wel eens een wiel laten lopen. Hij kan er wel aan blijven haken en dan een alles of niets poging doen op het laatste vlakke gedeelte. Hij is daar niet de eerste die ze terug gaan halen
Ik zou niet twijfelen. Denk dat Pogacar zeker de "meest veilige" optie is als 1e captain. Je weet dat die altijd in die voorste groep zal zitten en zal sprinten voor een ere plekje (zie ook zijn 3e, 4e en 5e plek in voorgaande edities).
Vorig jaar was MvdP ook wel totaal uitgenast doordat hij echt iedereen en z'n moeder terug ging halen. Gezien de specifieke voorbereiding richting MSR vraag ik me af of dat dit jaar weer het scenario gaat zijn.
Daarnaast, wat als Milan in de groep Philipsen bovenkomt? Dan is het ook de vraag welke odds je liever hebt: Matje vs Mads vs Ganna OF Philipsen vs Milan VS Kooij. Wellicht nog steeds beter om gesloten te houden, maar het is niet zo evident als vorig jaar.
Het punt zekerheid vs hoogste piek blijft staan hoor, maar ik denk dat er wel minder scenario's zijn waarin Matje zich opoffert dan vorig jaar.
Kopman 1&2 zijn wel duidelijk voor mij. De twee aliens. Met Pogi op 1 vanwege absolute kopman. De laatste kopmanplek, dat is waar ik een stevige keuze te maken heb. Ik heb 3 serieuze kandidaten voor die plek en dan heb ik Milan al laten afvallen. De laatste gegadigden zijn Pidcock, Pedersen en Philipsen. Zoals al besproken is JP misschien wel de meest veilige optie Scoritotechnisch, maar ik geloof oprecht in een vrij zekere top5 plek voor Pidcock vanwege zijn getoonde vorm. Omdat ook Mathieu een stukje sterker oogt dan vorig jaar acht ik de kans groter dat hij nu wel doorrijdt met een Pogi/Pidcock/Ganna en durft te gokken op zijn eigen sprint. En dan liet Pedersen ook nog wonderklimbenen zien in PN, maar ik durf hem denk toch niet te cappen vanwege de mogelijkheid dat Milan wel de Poggio overleeft.
Ik vind het zelf ook geen waarschijnlijk scenario (anders had ik Milan zelf wel overwogen als kopman), maar als je zit te kijken naar opties die elkaar zo weinig lijken te ontlopen zijn het wel zaken waar je rekening mee gaat houden.
ik heb exact hetzelfde dilemma als jij. ik ga voor pogi, mvdp en pidcock in die volgorde. pogi duidelijk sterk en zal er 100% zeker voor gaan zoals altijd, dus zonder pech altijd in de eerste groep. mvdp heeft duidelijk naar dit doel toegewerkt, heuvelop de uitdaging opgezocht in de afgelopen weken en ook specifiek wat sprintjes uitgezocht. ik swap hooguit een renner naar phillipsen als er flinke tegenwind staat in de finale. pidcock net zoals matje flink toegewerkt naar deze race en lijkt sterk genoeg momenteel om mee te eindigen in de eerste groep. in tegenstelling tot veel andere gegadigden is pidcock de absolute nummer 1 in zijn ploeg en zal hij het dus ook moeten doen. een overweging van mij om pidcock dit jaar mee te nemen (naast de balans in mijn team), was ook echt omdat die nu voor q365 rijdt.. die hebben punten nodig en ik vermoedt dat die gevraagt is om óók door te rijden wanneer die weet dat een podium er niet meer inzet. gunstig mbt scorito dus.
alla.. een hoop invulling door mijzelf, maar je moet jezelf ergens zien te overtuigen
geheid dat het gaat waaien in de finale en dan mag ik een nieuwe strategie bedenken.. haha
Fretin die overigens met serieus fysiek ongemak rondrijdt, gevallen in een koers volgende week. Operatie na het voorjaar, of misschien einde seizoen. Ook vanwege de strijd met Astana kunnen ze Fretin niet missen.
Maakt hem MI wel iets onzekerder als kopman voor een BDP of SP. Vooral bij SP wordt het krap
Pogi wil deze koers zo graag winnen dat ik niet denk dat er een scenario is waarbij ze op 2 paarden gaan wedden. Ze gaan de koers zo hard mogelijk maken en iedereen van UAE rijdt zich helemaal leeg, zodat Pogi op de poggio weg kan rijden. Lijkt mij niet dat een Narvaez, Wellens of Mcnulty er dan nog bij zitten op de top, laat staan energie over hebben om weg te kunnen rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.