Spijtig? Waarom zou je een week voor de volgende race een wissel doorvoeren..? in de tussentijd kan zoveel veranderen, je nieuwe renner zou bijvoorbeeld kunnen vallen, of je te wisselen renner voegt ineens koers toe..
MI een wijze les voor volgend jaar, wissels moet je goed overdenken, maar ook het moment dat je doorvoert..
Saillant detail in deze is wel dat na BDP pas duidelijk wordt of Pidcock naar de GIRO kan.. Eigenlijk voor mensen met nu al Pidcock en Merlier het best mogelijke moment. Beter was nog een dag eerder, en een dag na BDP.
Pogy heeft die tijd niet om iemand anders vooruit te sturen. Als hij de koers heel hard wil maken heeft hij Wellens en Narvaez op de Poggio nodig en een Del Toro, Politt op de Cipressa, waarbij Novak en Laengen de vlucht daarvoor moeten controleren. Ik zou denken dat Pogy net een mannetje voor tussen de Cipressa en Poggio te kort komt.. tenzij Del Toro mega sterk gaat zijn.
Narvaez en Wellens gaan gewoon een kneiterharde lead-out doen. Pogy wil zelf winnen, en gaat zeker geen tijd verdoen met het wachten of iemand op Narvaez reageert, kostbare klimtijd gaat verloren, ervan uitgaande dat Narvaez op stijgende meters dan moet aanvallen.
Zit hier met excact hetzelfde. Maar de laatste etappe van Pedersen wordt hij aan alle kanten omhoog weggefietst, ja weliswaar een stuk stijler dan de Poggio maar toch. Ik ga voor Pid..
Op een klim die 2x steiler is dan de Poggio door Jorgenson, Gall en Sheffield die ook allen favoriet zijn voor MSR.. In mijn ogen een hele rare conclusie die je hier trekt.. Maar ja, ik zou Pedersen ook niet cappen, aangezien hij een De Lie HEAVY is, je weet precies wat je krijgt.
Met de vorm die die heeft en de belofte die die is zou ik m wel in ieder geval even overwegen als ik m had.. maar nu van Gils ook start zou ik er vanaf zien. Ik neem aan dat die een luxe knecht wordt
Start Van Gils daadwerkelijk? Ik heb het idee dat de organisator (en daarmee procyclingstats) de verouderde provisional startlist online heeft gegooid. Valgren staat er nu bijvoorbeeld ook weer op en die is toch echt redelijk zwaar geblesseerd geraakt in de Tirreno.
EDIT: hetzelfde geldt voor Azparran, Durbridge en Neilands.
Ik weet niet hoe slecht weer moet zijn om te kwalificeren als slecht weer, maar finale van Ronde van Vlaanderen vorig jaar had toch ook vrij matig weer en Matthews werd gewoon 3e (en werd later teruggezet naar plek 11)
"Mads Pedersen proved last weekend that is much more than just a rider from the flat. Long considered one of the more well rounded sprinters in the peloton, Pedersen climbed amongst some of the best in the world and didn't look out of place during Paris-Nice 2025, getting a Green Jersey as a reward for his considerable efforts.
Former Saxo Bank rider and former Danish national coach Anders Lund was watching his compatriot's efforts for Eurosport and was left incredibly impressed. "It's new terrain. It's a new level. It's a new step," Lund describes Pedersen's showcasing of his climbing legs to Eurosport. "He has flirted a bit with the mountain legs before, but this is the most significant thing he has ever done in the mountains."
uhhh
Ik heb ook gewoon Pedersen in mn team. Was de laatste etappe aan het kijken en vondt hem gewoon niet sterk bergop ook al was dat 2x zo steil als de Poggio. Denk gewoon dat er 3 a 5 man weg blazen daar en hij niet mee kan. Dus kies ik voor een andere 3e cap. Weet niet waarom je je aangevallen voeldt ofzo met je uhhh dus dat!
Tis nog geen zaterdag maar ieder voor zich en suc6
Ben serieus verbaasd dat jij hem niet zo sterk bergop vond.. die laatste klim was 9% gemiddeld, en daar rijdt hij tussen alleen maar klassementsmannen, terwijl hij de hele dag al in de aanval reed om die groene trui te winnen. Toen hij die had gewonnen na de een na laatste klim was de motivatie wel veel minder.
dat je hem niet capt, helemaal ok, maar dat je vindt dat hij bergop niet sterk leek, dan vraag ik mij serieus af of we dezelfde wedstrijd hebben gezien.
je moet lekker zelf weten wat je doet, natuurlijk, maar je weet exact wat je krijgt met Mads
We hebben dezelfde wedstrijd gezien en een ieder mag zijn mening geven neem ik aan. Doe wat je ermee wil doen. Met een 53% gekozen pick hoop ik natuurlijk ook dat hij minmaal top 5 rijdt. Maar als hij in groep 2 met al die top sprinters binnenkomt zie ik het zwaar in.
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel.
Zoals ik het zag zijn er 3 a 5 in MSR veel explosiever bergop en rijden weg op de Poggio.
Dat hij tussen al die GC mannen goed omhoog kwam zeker, chapeau!
En bedankt voor de taalles. U ook suc6.
Die kans was zeer aanwezig, net zoals dat je vooraf weet dat Mohoric Strade rijdt, hem erin klikt voor o.a. die race en hem kort voor tijd de huid vol scheld ;)
Voor degene die de laatste 20km van de afsluitende etappe in Parijs-Nice hebben gezien, klopt, Pedersen is klimmend niet in vorm. Je kunt hem het beste wisselen voor Girmay. Aangezien er wat kouder weer aankomt de komende weken een perfecte vervanger voor Pedersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.