MSR heb je normaal gezien wel 4 of 5 opties. BDP is al vervelender maar met Merlier en Milan is dit wel te overzien en is het scoritotechnisch misschien nog geen slechte zaak tov zij die 1 van beiden niet hebben. Scheldeprijs zou grootste probleem zijn maar tegen dan wel terug in orde.
Zorgt er wel voor dat ik de Pid-Poel wissel met grote zekerheid nu wel al ga doorvoeren.
Ik doelde meer op een aderlating voor het aantal punten van JP. Dat zijn capplek wel goed op te vangen is klopt.
Ook grappig overigens dat dit voor mij juist weer meer reden heeft gegeven om niet specifiek de pid-poel wissel te doen nu. Er breekt nu echt een scala aan opties open, zeker met 2 mil op de bank en het feit dat als je Pid laat staan je een heuvelwissel minder 'nodig' hebt.
edit: Misschien moet ik dit formuleren als 'nog eens extra overwegen of ik de Pid Poel wissel nu wel moet doen'. Het kan altijd dat ik hem alsnog wel doe natuurlijk. Het is sowieso geen slechte wissel nu.
Hmja. Pid laten staan om een heuvelwissel minder te moeten doen klinkt niet slecht. Maar dan moet je wel een (andere) kasseiwissel doen vind ik, anders verdrink je in je heuvelmannen. Maar ik zie geen andere capwaardige kasseiwissel momenteel, tenzij je zou overwegen een Ganna ofzo in te brengen voor een 500k man maar wanneer ga je die cappen...
Volgens mij kan je helemaal niet verdrinken in heuvelmannen. Dat zijn gewoon 3 koersen waarin dikke punten te halen zijn. Ik denk dat je nu in de meeste kasseienkoersen al minimaal netzoveel starters hebt als in de heuvels, waarschijnlijk zelfs meer. Waarom zou je daar dan niet van verdrinken spreken en in de heuvels wel?
Ik wil wisselen voor caps. Als je Pid en Pog laat staan heb je al 2 heuvelcaps (en mogelijks heb je zelfs nog een capwaardige heuvelman al in je team). Dan in feite maar 1 heuvelwissel meer nodig. Ik vind het gewoon zonde om wissels te doen (kassei of heuvel) voor mannen die je toch niet zal cappen.
Dat begrijp ik. Wisselen voor non caps is zonde. Als er echter verder geen grote pech gevallen zijn ga je daar alleen niet aan ontkomen. Of je moet een hele specifieke cap voor WP of BP er nog in wisselen straks.
Hij levert nu toch ook weinig voordeel op tov de pid-merlier wissel. In beide gevallen geldt dat je nu ook gewoon voor philipsen merlier/vd poel kan gaan en pidcock in het team kan houden. In beide gevallen heb je daarna nog een miljoen over (kun je mooi stuyven eruit halen en De Lie erin zetten voor hij begint te leveren)
Is er iemand die wil reflecteren op dit plan... Ik zie met De Lie in mijn team en met alle resultaten tot nu toe ben ik hem liever kwijt dan rijk (of zal hij dan toch nog komen??). Sowieso wilde ik hem na het openingsweekend al wieberen, maar dat zou te veel emotie zijn. Met de val van Philipsen overweeg ik om De Lie te wisselen voor Pedersen. Geeft me een extra kopman voor MSR. Dit kost dan eventueel wel een kopman bij BDP met De Lie, maar in zijn huidige vorm zou ik het eigenlijk toch niet aandurven om hem daar te cappen. Verder verwacht ik dat Pedersen in de koersen die hij rijdt meer punten gaat pakken dan De Lie, of zit ik daar helemaal mis? Verschil in programma is dat Pedersen MSR rijdt en De Lie BDP en Brabantse Pijl, maar ik verwacht er eigenlijk niet meer zoveel van...
Of was de uitslag van vandaag met De Lie op plaats 69 scorebordjournalistiek?
Ben benieuwd!
Toen ik 'Ik zit met de Lie in mijn team' las dacht ik dat er een plan tot gedwongen opname ging volgen :')
Je kan De Lie voor Pedersen wisselen, maar besef dan wel dat je daarmee per definitie capituleert op iedereen die sowieso al Pedersen ipv De Lie had. Die winnen dan allemaal in één klap een wissel op je. Als je nu met De Lie zit zou ik twee dingen doen:
- Heel hard huilen en reflecteren op je keuzeproces
- Heel hard hopen dat De Lie nog wat puntjes pakt zodat het verschil tussen hem en een alternatief straks onder aan de streep kleiner is dan dat die wissel die je anders verliest waard is.
Als je echt niets meer van de Lie verwacht, dan is de wissel misschien de beste optie. Maar linksom of rechtsom zul je moeten incasseren. Buillen branden blaren zitten zegmaar.
Niet eens met de redenatie van Nasibal.
Als je wisselt, maakt het niet uit of je inlevert t.o.v. anderen, het gaat erom dat je zelf zoveel mogelijk punten haalt. Met het kiezen van De Lie (helemaal niet gek) heb je een veldslagje verloren en met een wissel probeer je de schade te beperken. Misschien valt het later in het spel een keer wel goed. Geen reden dus om maar te hopen dat de Lie punten pakt omdat het anders "toch verloren is".
Of je moet wisselen hangt ook af van de rest van je selectie. Als je Pedersen een aantal keer kunt inzetten als kopman (een betere dan die je nu hebt staan) zou ik er zeker voor gaan en bijvoorbeeld een heuvelwissel inleveren.
Enige wat onverstandig is, is paniekwissels. Maar als je wilt reflecteren lijkt het risico daarop mij niet groot :-)
Hahahahaha wat een schitterende reflectie. Dit had ik in mijn beste scenario niet gedroomd en zorgt ondanks de pure ellende toch nog voor een glimlach op mijn gezicht. Niets doen is ook zowat, maar aan de andere kant is er één ding erger dan De Lie in je team: De Lie wisselen en dan zien dat hij ineens de pannen van het dak rijdt.
Ik had niet echt geplande wissels en heb ook voor verdere koersen best al aardige kopmannen staan, dus op zich valt de pijn mee, tenzij er nog meer tegenvallers zijn en ik daardoor uiteindelijk een wissel tekort kom. Met twee resterende wissels kan ik nog wat toppers inbrengen voor de Waalse koersen, maar ook die wissels zijn geen garantie op succes. Vorig jaar bracht ik Skjelmose en nog iemand en die hebben net zoveel tranen opgeleverd als De Lie nu. Kan aan mijn wisselbeleid liggen, maar ik bedoel maar. En zolang Pogacar op de fiets blijft zitten is er altijd al één kopman voor de Waalse koersen.
Ik sta overigens wel steeds op 89% dus er is nog van alles mogelijk... Winst zal het dan wel niet meer worden, maar ik verwacht ook met De Lie niet dat ik voor de winst mee doe, dus de vraag is dan wat me meer oplevert. De Lie houden en 3 latere wissels of Pedersen brengen en 2 andere wissels. Overigens terwijl ik dat bericht typ begint mijn zoontje van 4 maand ineens hard te huilen in zijn slaap (doet ie normaal nooit), dus wellicht een voorteken!
Fijne avond!
Dank, terwijl ik mijn bericht maakte reageerde jij ook. Strekking van mijn bericht komt in de buurt met wat jij aangeeft. Ik verwacht met mijn selectie en huidige kopmannen in totaliteit meer punten te halen met een wissel op dit moment dan 3 wissels op een later moment.
Voor de heuvels heb ik al een aantal potentiële kopmannen en dan is ook maar de vraag of dat dan degene zijn die het gaan doen, wat mij betreft genoeg kanshebbers in die koersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.