Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 119 ... 147 148
Fietsopa
VincentK
Niet eens met de redenatie van Nasibal. Als je wisselt, maakt het niet uit of je inlevert t.o.v. and...

Nasibal speelt om het spel te winnen, en dan klopt zijn uitleg. Voor een gouden bekertje, of voor het verslaan van je vrienden kan een wissel best goed uitpakken.

Nijmos

Nasibal heeft natuurlijk gelijk dat je een wissel achter komt te lopen, maar dat hoeft niet catastrofaal te zijn. Er zijn maar beperkt aantal logische wissels. Daar kan er eentje van tegenvallen. Daarnaast betekende Pedersen al in je team hebben concessies elders. Hetzij geen pidcock, hetzij geen merlier of geen van der poel. Er zullen weinig teams zijn met precies hetzelfde team maar dan pedersen ipv de lie. Dus je komt een wissel achter, maar je hebt ook een pedersen in topvorm die veel team met Mathieu missen. Zeker als nu Philipsen wat minder aantrekkelijk wordt als captain in san remo en in roubaix, is daar opeens een 3e captainplekje vrij. Dat kun je mooi aan Mads geven. Uiteindelijk kan dat ook goed uitpakken, mits van de tegenstand natuurlijk niet álles een hit is. Het spel winnen zal inderdaad niet meer lukken als je gestart bent met de lie.

appien jan

Ik denk dat de Lie wisselen voor Girmay ook nog geen gek idee is. Die kun je ook nog cappen in BdP

Laatst gewijzigd
nasibal

Een wissel is ook niet per definitie slecht inderdaad. Vandaar dat ik aangaf dat het nog steeds een optie is als je niets meer van De Lie verwacht. 

Ik denk alleen dat je bij zo'n keuze gewoon goed bewust moet zijn van het totaal plaatje. Je verlies met De Lie tov Pedersen is op het moment van schrijven 0. De Lie heeft nog niet gescoord, Pedersen nog niet gereden. 

In theorie kan het dus nog alle kanten op. Wie weet presteert De Lie idd helemaal niet meer, wie weet rijdt Pedersen zich zaterdag te pletter. Je weet het niet. Het enige wat je weet is dat je nu nog niets verloren hebt, maar vermoedelijk(!) wel gaat doen. 

Dat vermoedelijke verlies zet je bij het wisselen om in een "zeker" verlies: Het verlies van die wissel zonder dat je er tov de Pedersen teams iets voor terugkrijgt.

Nu kan het zoals gezegd straks prima de juiste zet blijken om dat te incasseren, maar alleen als het verschil tussen Pedersen en De Lie straks groot genoeg is.

Ook als je puur naar je eigen puntenmaximalisatie kijkt gaat dit in zekere zin op. Stel even heel praktisch:

Je wisselt nu De Lie voor Pedersen. Daardoor kan je bijvoorbeeld pedersen niet meer in brengen. Het verschil tussen De Lie en Pedersen is uiteindelijk 200 punten. Gils pakt 200 punten in de heuvels. Dan heb je dus per saldo niets gewonnen. Zodra Gils meer dan 200 punten pakt of het verschil tussen De Lie en Pedersen is kleiner, dan is je wissel onder aan de  streep nadelig.

Die 200 is natuurlijk een getal dat ik zo uit even uit mn kont trek, daar kan je elk willekeurig aantal voor invullen dat je beter vind passen. 

Laatst gewijzigd
VincentK
Fietsopa
Nasibal speelt om het spel te winnen, en dan klopt zijn uitleg. Voor een gouden bekertje, of voor he...

Dat ben ik met je eens.

Mijn doel is een bekertje en liefst een van een mooie kleur. Ik speel als een oude(re)  man en niet zonder reden. Als je iedereen wil inpakken moet het ontzettend meezitten. De kans dat dat gebeurt is erg klein, maar iedereen moet voor zichzelf bepalen hoe hij of zij (geen idee of een nasibal mannelijk of vrouwelijk is. In het Frans -Google translate- is het la Boule de nasi, maar die la slaat natuurlijk alleen op "Boule". Ingewikkeld allemaal  ;-)) speelt. Als alles meezit heb je de mooiste prijs te pakken en ik kan het ook waarderen dat spelers er voor gaan.

VincentK

Zelf wil ik elk geval een wissel voor REV overhouden. Verder zie ik wel  hoe het loopt.

Laatst gewijzigd
VincentK
nasibal
Een wissel is ook niet per definitie slecht inderdaad. Vandaar dat ik aangaf dat het nog steeds een...

We zijn het ook zeker niet helemaal oneens. Een wissel blijft zonder glazenbol altijd een gok. 

dr klaas
VincentK
We zijn het ook zeker niet helemaal oneens. Een wissel blijft zonder glazenbol altijd een gok. 

Een kasseiman wisselen voor een heuvelman is geen gok,  of iemand met een ernstige valpartij wisselen. De Lie nu wisselen is wel een gok, ik had na strade vorige jaar van gils in mijn team gegokt. Geen spijt van, succes over een maand weet je het.

Fieljepper
dr klaas
Een kasseiman wisselen voor een heuvelman is geen gok,  of iemand met een ernstige valpartij wissele...

Uiteindelijk blijft elke wissel een gok omdat je niet weet of de nieuwe renner de punten gaat scoren. Kassei -> heuvel en valpartij scenario's zijn wel een stuk veiliger als startpunt om te pakken.

De belangrijke vraag is nu; hoeveel punten denk je dat de Lie nog gaat pakken. Als je denkt dat die geen enkele meer gaat zijn dan is het praktisch een valpartij-scenario. Dan kan je maar beter nu al de wissel pakken en de kans maximaliseren dat de nieuwe renner daadwerkelijk punten gaat pakken. Beter dit dan wachten op een daadwerkelijke valpartij waardoor je een of twee koersen mist waar de vervanger punten kan pakken.

Maar dit is alleen zinnig als je echt niets meer verwacht van de Lie... en daar zit natuurlijk de gok.

Nijmos
nasibal
Een wissel is ook niet per definitie slecht inderdaad. Vandaar dat ik aangaf dat het nog steeds een...

Klopt. Ik vind het idee van 200 punten die een wissel moet opleveren een goede maatstaf..dat lijkt me wat een extra heuvelaar die een voltreffer blijkt maar je niet capt me ongeveer waard. Ik denk dat er overigens wel steeds minder zekerheid komt op die 200 punten. Buiten pidcock en pogacar kwamen op voorhand van gils benoot skjelmose en evenepoel daarvoor in aanmerking wat mij betreft met redelijke zekerheid op minstens 150 punten. Pidcock en pogacar zijn waarschijnlijk al in je team. Een derde zul je er ook vsn in je team werken. Maar met de ziekte van van gils, de val van skjelmose en de comeback van evenepoel is die extra meerwaarde van de extra ardennenwissel onzeker.

Ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat de verwachte waarde van Mads hoger is. Mads haalde vorig jaar ruim 300 punten en dat was met een val in DDV en een kamikaze in de rvv. Goed, nu is Milan er dus misschien kost dat hem een keer een uitslag. Dit is zonder cappen, maar als Philipsen wegvalt wordt de meerwaarde van Pedersen als captain ook duidelijk.

Voor mij is dus de vraag: verwacht je nog iets van De Lie dat neerkomt op 100 punten of meer of niet.

Disclaimer: hierbij laat ik andere wisselopties buiten beschouwing. De Lie voor Pedersen én de dubbele pidcockwissel geeft een andere situatie, omdat je dan geen enkele ardennenwissel meer houdt

De Tourminator

Wie zou nu een betere 3e Cap zijn voor zaterdag nu Philipsen is gevallen. Pidcock, Pedersen, Milan of iemand anders. Of gaat Philipsen het zaterdag toch goed doen en blijft hij een goede 3e Cap?

Pom titcock
De Tourminator
Wie zou nu een betere 3e Cap zijn voor zaterdag nu Philipsen is gevallen. Pidcock, Pedersen, Milan o...

Poel en Pogi zullen te veel op elkaar gefocust zijn. Zaterdag:
1. Mads

2. Pipo Ganna
3. Pom Titcock

dr klaas

Mads (regen), Pogi 1 of 2, Philipsen als hij fit genoeg is op 3 ?  Poel gaat nu niet op hem wachten natuurlijk, dus speel ook Pidcock. Ik verwacht VDP Pogi Mads Pidcock en Ganna die wegrijden en blijven en dan misschiem nog 1 of 2 die een werelddag hebben.   

Laatst gewijzigd
Houtenees

Waarom capt niemand van der Poel? 

Astarloa
Houtenees

Omdat ze hem niet hebben denk ik. Als Philipsen niet fit genoeg is wordt het voor mij: Poel, Pogacar, Pedersen

oli4g
Houtenees

Er zijn er veel die vdp thuisgelaten hebben wegens zijn beperkt aantal koersen. Ik heb hem wel meegenomen en zet hem als 1e cap omdat hij mijn verschilmaker is.

Houtenees
Astarloa
Omdat ze hem niet hebben denk ik. Als Philipsen niet fit genoeg is wordt het voor mij: Poel, Pogacar...

Ik zit ook op deze trein. 

Al is 3e cap Pidcock ook een optie. 

dr klaas
oli4g
Er zijn er veel die vdp thuisgelaten hebben wegens zijn beperkt aantal koersen. Ik heb hem wel meege...

Valpartij JP komt niet slecht uit voor de VDP kiezers, als VDP ergens niet ging scoren zou het in MSR zijn vanwege een goede Philipsen.

Astarloa

Waarschijnlijk zijn de mensen die Van der Poel niet hebben ook de mensen die De Lie wel hebben. 

nasibal
Astarloa
Waarschijnlijk zijn de mensen die Van der Poel niet hebben ook de mensen die De Lie wel hebben. 

Nee zeker niet. De Lie krijg je zelfs op een golf van eenhoornstront nog niet in mn team gegleden. 

Houtenees
nasibal
Nee zeker niet. De Lie krijg je zelfs op een golf van eenhoornstront nog niet in mn team gegleden. 

Ik meen me te herinneren dat jij 2 mil op je scorito hebt staan voor vdPoel of Pedersen (of een andere wissel). Ben je er al uit wat het gaat worden?

NOAD1912

Als Pedersen meedoet in grote ronden selecteer ik hem altijd, net als vorig jaar in mijn Klassiekerspeldebuut. Dit is het eerste wielerspel waarbij ik hem niet selecteer en tegelijk is het mijn nr. 1 grootste actuele FOMO, ook gezien zijn vorm. Het gaat helemaal kriebelen nu Phillipsen, en daarmee mijn derde kopman, onzeker is. De pest is, een wissel past niet, geen van de 3,5m+ mannen wil ik al kwijt en 2 wissels begin ik nog niet aan. Dan houdt het op en wordt het of Pidcock of JP als de voortekenen gunstiger worden. 

Laatst gewijzigd
dr klaas
nasibal

Misschien wel als je je een delierium zuipt ?

oli4g

2 uur geleden werd er een officiële waarschuwing gemeld door Meteoalaram voor de Ligurische kust. Het wordt zeer slecht weer met véél regen en onweer. Rugwind lijkt ook meer en meer zeker.

link

Laatst gewijzigd
nasibal
Houtenees
Ik meen me te herinneren dat jij 2 mil op je scorito hebt staan voor vdPoel of Pedersen (of een ande...

Gisteren leek het even of het nog wel serieus genoeg zou kunnen zijn met JP om hem in een (eventueel heen en weer) wissel te betrekken. Of in ieder geval de vele deuren die open gingen eens goed te bekijken. Uiteindelijk gebruik je toch liever een niet-fitte renner om VDP er in te krijgen dan een wel fitte renner. Inmiddels is het helaas niet meer het geval omdat JP's verwondingen mee lijken te vallen. MSR is hij geen capmateriaal meer wat hij betreft, maar er is alle kans dat hij daarna gewoon weer op de afspraak is. Zoals sommigen gisteravond al voorspelden.

Oorspronkelijk zou ik JP op 2 gecapt hebben en dan, afhankelijk van hoe waardevol ik het vond om tot na MSR te wachten, Poel/Pid op C3 te cappen. Nu valt de zekerheid op C2 weg en die krijg ik niet perse terug door Pid van C3 naar C2 door te schuiven. Zeker niet als daarmee de onzekerheid op C3 ook weer groter wordt. 

Ik vrees dus dat ik toch gedwongen ben om nu die geplande Pid Poel wissel te doen, zodat ik een zekere C1 en C2 op kan stellen. Aan de andere kant is dat ook weer niet zo'n ramp: Het enige wat wegvalt is de mogelijkheid om te wachten. Dat is jammer, maar ook uit dat wachten had uiteindelijk de conclusie kunnen komen om alsnog Pid voor Poel te wisselen en dan had ik zonder Poel miss wel een topresultaat in MSR laten liggen. 

Uiteindelijk doe ik de wissel natuurlijk pas zaterdagochtend, dus we blijven het even afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt. 

1 2 ... 119 ... 147 148

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.