Leuk om zo je overwegingen te kunnen volgen. En terecht om ook pas zaterdagochtend te wisselen, ik doe dat ook het liefst een kwartiertje voor de start.
Mijn plan is Pidcock - Merlier wissel. Maar gisteren dacht ik ook even dat het voorjaar van Philipsen klaar zou zijn. Dan zou ik natuurlijk Philipsen wisselen voor Merlier.
Qua sprinters zou ik in dat geval overhouden: Merlier, Milan, Meeus, Kristoff, Fretin.
Maar dit lijkt nu niet nodig te zijn.
Goed nieuws voor de Mohoric kiezers. Is weer helemaal beter. Blijkbaar last gehad van een virusje met buikgriep.
Zelf verwacht ik dit jaar dat het te zwaar gaat zijn voor de sprinters om een top 7/8/9/10 plek te behalen. Matje rijdt samen met de Sloveen naar de finish en zullen dan ook 1e en 2e cap zijn. Vlak daarachter volgt een 2e groep met mannen als Pedersen (3e cap) en Ganna. Mijn onderbuik gevoel zegt dat de kleine arrogante Engelsman dit jaar buiten de top 10 eindigt.
Verrassing: Stefan Küng
Ik heb al MvdP, Philipsen, Merlier, Pogacar in Pidcock in mijn team.
Toch zit het niet hebben van Pedersen mij een beetje dwars, en de ziekte van Mohoric.
Nu heb ik al 4 Trek in mijn team zitten, dus maakt wisselen nog complexer. (Milan, Skujins (die ook tegen valt), Vacek en Nys)
Nu zou ik bijvoorbeeld Mohoric + Skujins kunnen inwisselen voor Pedersen + een 500k renner (Buitrago wellicht), maar of dat nu verstandig is?
Misschien toch maar even aankijken hoe Mohoric presteert in San-Remo en de taak verdeling Milan/Pedersen afwachten en alle wissels lekker op zak houden.
Wie ik er achteraf als 500k (althans ik vermoed dat dat zijn prijs is) graag bij had gehad is Jeaniere. Rijdt de ene na de andere ereplaats en staat er op voor GW en BdP. Daarnaast staat zijn ploeg op de startlijst van SP, dus daar verwacht ik m ook weer. (SP overigens niet volgens PCS, maar wel op de site van SP zelf)
Die had ik op mijn shortlist staan nav de resultaten van vorig jaar, al was beetje gokken wat die zou rijden. Die rijdt dus alles waar je hem mag verwachten. Geen plek voor hem, wellicht was hij interessant geweest ipv Meeus en dan van een 500k naar Ganna..
500k zijn nu bij mij Berckmoes, Blackmore, Fretin en Bilbao.
Dat is wel iets waar ik sinds dit jaar rekening mee houdt :) Ik mis ook Pedersen en heb die op mijn shortlist staan voor een wissel. Vanwege die potentiële wissel die ik ingecalculeerd heb wou ik ook niet meer dan 3 renners zodat ik niet in de knoei kom als er een renner uitvalt (eg Philipsen) en ik Pedersen in wil brengen. Persoonlijk heb ik t gehouden bij Milan, vacek en Teutenberg (laatste ivm de SP)
Mooi de analyes over de wissel van De Lie! Voor mij maakt het wel aantrekkelijk, omdat ik verder Pogacar, Benoot en Pidcock al in mijn team heb en daarmee eigenlijk ook al 3 potentiële kopmannen voor de heuvelklassiekers. Komt van Aert dan nog bij voor 2 koersen. Evenepoel (vooral in z'n huidige status), Van Gils, Matthews, Skjelmose of zelfs Hirschi zijn niet echt een hogere garantie op punten dan de mannen die ik al in mijn team heb. In ieder geval kan ik er daar dan nog 2 van kiezen. Wat mij betreft gaat Pedersen in de komende wedstrijden dan ook (veel) meer punten halen en durf ik hem ook eerder te cappen dan De Lie, want die laatste is wel erg twijfelachtig en Pedersen is bijna altijd wel steady top 10.
Het is natuurlijk wel zo dat de punten van Pedersen ten koste gaan van De Lie, aangezien ze dezelfde koersen rijden en met een eventuele extra heuvelman het bonus is, omdat dat bovenop de punten van De Lie en/of Pedersen komt. Aan de andere kant: met een verwachting van nagenoeg geen punten van De Lie (of ben ik dan te negatief??) is alles wat Pedersen pakt ook bonus en die zal naar verwachting in de 6 koersen die hij rijdt meer punten pakken dan de renners die alleen de heuvelklassiekers doen, waar eventuele cap-punten dan nog bij komen. Daarnaast nog kansen op teampunten vanuit Milan.
Overigens zou Girmay ook nog een leuk alternatief zijn, omdat ik verwacht dat veel minder mensen hem gekozen hebben, vooral na zijn afwezigheid in het openingsweekend, en dus potentieel meer verschil kan maken dan Pedersen. Geldt dan ook weer de andere kant op mocht hij niet presteren.
Maar zolang ik geen glazen bol hebt blijft het koffiedik kijken wat uiteindelijk de beste keus is geweest...
Pidcock lijkt me wel beter dan ooit, voor het eerst ook absolute kopman in die koersen, en voor t eerst volledig gefocust op de weg. Hij reed al vrij jong naar ereplaatsen in omloop, dwars en roubaix
Ik deel je mening dat Pidcock's grootste sterkte niet de kassieenkoersen lijken te zijn. Tov de andere toppers lijkt hij meer moeite te hebben met accelaratie vanuit het zadel op die keienklimmetjes. Daar zakt hij steeds iets naar achter.
Maar deze opmerking van je is natuurlijk veel te makkelijk. Wanneer heb jij Pogacar voor het laast zien excelleren in een verkapte sprinterskoers waarbij ook nog eens een ploegmaat het spurtje op zich neemt?
Ook deze is weer te makkelijk.
Ik geef net aan dat vanuit het zadel accelereren op kasseienklimmen niet het sterkste punt van Pidcock is, vervolgens kom jij met uitgerekend de muur. Verder was 99% van het peloton onzichtbaar op de muur omdat ze daar tegenwoordig in optocht tegenaanfieten. De renners weten heel goed dat het de laatste jaren zeer lastig is gebleken een lange aanval na de muur succesvol te laten zijn. Vaak komt er toch weer een samenklontering.
Als Pogi zichtbaar was geweest op de muur was dat puur geweest omdat hij het leuk had gevonden even een intervalletje te doen. Had niets met excelleren te maken gehad. Net zoals het feit dat als je hem níet gezien had het ook niets te maken had gehad met zijn vorm of potentie.
Dat weet jij ook wel. Toch?
Ik vond het wel frappant dat hij daar in positie 25 bovenkwam. Je weet nooit wat er gebeurt in de omloop na de muur. Elitegroepje kon wegrijden en dan zat hij daar zeker niet bij.
Moest hij zich zo goed voelen op kasseiklimmen, zorg je dat je in de eerste 10 zit en dat je een evt beslissende move niet mist. Ook op alle andere klimmetjes zag je hem die dag niet vooraan zoals je hem wel zag in Strade of Tirreno.
Kan ook gewoon een mindere dag geweest zijn natuurlijk. Maar als ik hem uit het team haal, maak ik me geen grote zorgen als hij E3 en/of GW zou rijden. Bij DDV en RVV kunnen zijn kwaliteiten wel meer naar boven komen. Roubaix verwacht ik hem niet als hij de week nadien het 4-luik zou starten.
Wanneer heb jij voor het laasts Pidcock vooraan gepositioneerd zien zijn op een klimmetje? Dat hij in zon grote groep als 25e bovenkomt kan dan toch nooit een teken van een ''mindere dag' zijn?
Verder eens dat hij in geen van die kasseienkoersen een absolute kopman of uberhaupt grote favoriet is. Wel gewoon een steady top 15 kandidaat. En dan kunnen wel of niet die 3 koersen net het verschil zijn tussen Pid wel kunnen laten staan of Pid niet kunnen laten staan. En Pid laten staan levert een voordeel op. Namelijk het voordeel dat je hem niet terug hoeft te wisselen.
Je laatste zin ben ik het absoluut mee eens. Maar als je Pid in de kasseien idd geen kopman gaat maken, mis ik wel een stevige kasseikopman (heb wel Pedersen, maar voelt dan toch te krap aan). En dan komen we weer op het punt van gisteren: welke capwaardige kasseientransfer ga je dan wél doen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.