Zo, het zit erop. De eerste wissel.
Plan was eigenlijk om Pidcock nu eruit te halen voor Mathieu. Had 2 miljoen op de bank. Maar ik had De Lie. En de captainplannen die ik met hem had, kunnen de prullenbak in. Dus, dan maar zo:
De Lie + geblesseerde Vacek out
Mathieu + Rickie Pluimers in
Game on!
Hier hetzelfde. Hoeveel renners komen aan vóór de sterke sprinters. Want ik denk niet dat deze als eerste over de streep komen. 1, 2 en 3 voor mij Pogi, Mvdp en Pid. Daarna dus bijv. Een Pedersen, Mathews, Trentin etc. Of toch eerder bijv een Allaphilpe, Vauquelin, van Gils of Mohoric .. het kan alle kanten op in MSR..punten zal je halen want iedereen heeft wel genoeg toppers in zijn/haar team maar denk dat het verschil gemaakt wordt in de dark horses..
Persoonlijk denk ik niet dat VdP een kleinere kans dan Pogi heeft om te winnen.
Maar denk wel dat de bookies verwachten dat de meeste mensen hun geld inzetten op Pogacar.
Pogacar is de betere tijdrijder/ hardrijder op vlak en de betere klimmer. VdP is explosiever en heeft een betere sprint.
Pogacar heeft een beter team en grotere motivatie om te winnen. Denk dat dit de doorslag geeft.
In direct artikel houden de meeste renners toch echt wel rekening met de cipressa:
https://sporza.be/nl/2025/03/21/wellens-twijfelde-aan-deelname-ganna-is-vermoeid-en-pogacar-heeft-nog-open-wonden-sprokkels-voor-milaan-sanremo~1742580132881/
"Ik denk dat de Cipressa het belangrijkst wordt" wordt bij meerdere renners als quote opgetekend
Van Aert normaal een klasbak natuurlijk, hij kwam alleen vrij angstig over. Het plan was MVDP voor Pidcock, maar Pidcock stond toen nog niet op de lijst voor vandaag. Misschien toch bij het plan blijven
Toch vind ik de keuze voor cap 1 en 2 moeilijk. Ik acht de kans dat van de poel wint groter dan dat pogacar wint... echter als van de poel voor pogacar eindigt is de kans zeer groot dat het verschil verwaarloosbaar is en pogi er vlak achter zit.
Wanneer pogi voor van de poel eindigt kan het zomaar zijn dat van de poel er tien plekken achter zit als hij inzet op Philipsen of groves.
Als ik het zo uitschrijf is pogacar de veiligere keuze omdat je dan de kans het grootst maakt dat je cap1 niet helemaal wegvalt. Voelt alleen een beetje laf vanuit de verwachting dat van de poel een grotere kans maakt op winst.
Als Philipsen niet gevallen was van de week was het moeilijker geweest. Voor nu denk ik dat Pogacar en Van der Poel altijd in dezelfde sprint zullen zitten en Van der Poel dit zal winnen van Pogacar.
Top! Die had ik nog niet gelezen, thanks! Mooi dat m'n derde cap dit specifiek benoemd. Ik acht de kans niet groot dat Pogacar op de Cipressa aanvalt maar lijkt me met hem wel iets waar je toch ergens rekening mee moet houden
Als ik het goed begrijp heb je drie keuzes en moet je voor jezelf berekenen bij welke optie je de meeste punten verwacht.
WvA + Pidcock + wissel
WvA + MvdP
Pidcock + MvdP
Waarbij je denk ik goed moet kijken naar je huidige team, hoeveel heuvelmannen heb je, en wat gaat een derde wissel dan mogelijk kunnen opleveren.
"Wind update: same direction (ONO), from the side on the Poggio, in the back on Capi's, on Cipressa, flat part to Poggio. BUT: predictions for a STRONGER wind, 25 à 30 km/h. This can help UAE going all-in on the Cipressa (or even before)."
Op het WK dacht ook niemand eraan om op 100km van de finish te vertrekken en was dit uberhaupt in de voorbeschouwingen nergens als optie benoemd. En we hebben allemaal gezien wat toen gebeurde.... Zou me dus eigenlijk ook weer ergens niet zoveel verbazen als Pogi gewoon op de Cipressa vertrekt. Leuk die voorspellingen, over 6uur gaan we het zien!
Hier ook De Lie boven Pedersen gekozen. Op voorhand vond ik dat prima te verdedigen door het veel gunstigere programma van De Lie. Hij leek me een prima (derde) captain in Omloop, De Panne, DDV en BP. Pedersen zou 3 koersen minder rijden en door de aanwezigheid van Milan is hem cappen toch wel wat tricky geworden. Wat ga je bijvoorbeeld met hem doen bij DDV en GW? En als je de grote drie al hebt is Mads gewoon minder nodig. Maar als je De Lie bezig ziet kan ik niet anders dan nu mijn verlies nemen. Daarbij wel geholpen door het feit dat er al een aardig heuvelteam staat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.