Fitheid is een optelsom van conditie en vermoeidheid. Als je te veel wedstrijden rijdt dan stapelt de vermoeidheid zich en ben je dus op het moment suprème minder fit, of zelfs ziek.
In een trainingsschema zou je ook nooit heel veel "key sessies" doen met een inspanning a la E3.
Ik weet natuurlijk niet precies wat de overwegingen zijn van Pog en z'n staf, maar vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Het is natuurlijk überhaupt al op het randje wat de beste man probeert. Niet voor niks dat hij werkelijk de enige in het peloton is die van SB tot aan Luik erbij is.
Met het niet starten van Pogacar in de E3 verdwijnt er in vrijwel alle teams een eerste of tweede kopman.
De van te voren bedachte reserve kopmannen moeten aan de bak!
De 3e kopman opties (zeker niet allemaal in mijn team) die denk ik veel opgesteld gaan worden: Wellens, Narvaez, Benoot, Ganna, Pedersen, Jorgenson.
Mis ik hier nog namen?
En wie vinden jullie dan de meest geschikte 3e kopman?
Ik denk zelf dat Jorgenson cappen het veiligst is voor de mensen die hem hebben. Maar die hebben veel mensen niet (en ik ook niet).
Dat denk ik in de e3 zeker wel. Hij is daar denk ik een veel veiligere cap dan Pedersen.
De E3 is echt een zware koers met ontzettend veel heuvels kort op elkaar. Dat is heel erg in zijn voordeel.
Jorgensons trackrecord daar: 4e en 5e
Die 5e plek was bij Visma met Wout.
Met Wout die nog steeds eens vorm moet tonen zou ik nog overwegen om Jorgenson boven Wout te cappen. 'Gelukkig' heb ik hem niet dus hoef ik daar ook mijn hoofd niet over te breken, maar als derde cap náást Wout zou hij echt een no-brainer zijn voor mij. Ganna zou ik ook zonder twijfel C3 maken als ik hem had. Denk dat het met de opties die ik wel tot mijn beschikking heb Wellens wordt voor mij.
Heb zo een vermoeden dat die ook gewoon rust krijgt nu en enkel op de startlijst stond om te knechten. De weg naar Luik is nog lang en ook Narvaez heeft dus een flink voorjaar die zelfs al in Australië startte.
Ik had hier ook Narváez als backup gepland, nu keuze uit Pedersen, Powless, Benoot en Morgado voor de derde kopmanplek. Met z'n vieren nul keer toptien in de laatste twee edities...
Maar goed, er zullen er toch acht renners behalve Van der Poel en Van Aert zover moeten komen, een vrij armoedig rijtje 6-10 zit er wel in. Om maar te zwijgen van Gent-Wevelgem, die zitten opgezadeld met de startlijst van een B-klassieker.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.