Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 132 ... 147 148
Valvuillerdemoz

Philipsen is al blij dat ie niet gevallen is. Wat voor een loterij-koers ben je dan aan het rijden met zijn allen?!

oli4g

En dan nog 'kenners' die komen pronken met hun goede score

Houtenees

Over gevaarlijke finales gesproken. Deze finale is toch keer op keer gedonder met valpartijen, wegopstakels en eveneens idioot rijgedrag van de renners: hoeveel zwiepende bewegingen er in deze finale zaten.. daar kunnen wel wat gele kaarten voor getrokken worden. Man man man wat een afgang deze koers.

Kevino1983

zowel renners als parcoursbouwers hebben zich vandaag niet van hun beste kant laten zien. Kopstoot van Milan is op X duidelijk te zien, gele kaart of dqs lijkt mij wel. Wat een klote finale. Heel sneu voor de renners. Maar dit kan echt niet. 

CyclingDonkey
DennisdeMenniss
Zoals een befaamd Lotto renner ooit eens zei; "wat een kut koers". 

Koet race! 😂

CyclingDonkey
Kevino1983
zowel renners als parcoursbouwers hebben zich vandaag niet van hun beste kant laten zien. Kopstoot v...

Linkje van die kopstoot? Gewoon uit nieuwsgierigheid even terugkijken 

Kevino1983

https://x.com/BenjiNaesen ergens op zijn timeline. 

PeterPaprika
CyclingDonkey
Linkje van die kopstoot? Gewoon uit nieuwsgierigheid even terugkijken 

https://x.com/LucGrefte/status/1904930910161514653

Krijgt eerst zelf een zet en geeft dan een beste beuk terug

Ragnar Lolbroek
DennisdeMenniss
Zoals een befaamd Lotto renner ooit eens zei; "wat een kut koers". 

Wk sleutelbeen rapen, las ik net ergens.

Kevino1983

Ik lees op sporza dat er een gele kaart is uitgedeeld aan Milan. Dat zal hem leren. 

Punchen of verzuipen

Slechte dag voor de serieuze Scoritospelers met gebalanceerde selecties. Netjes dure deftige sprintkopmannen selecteren wordt zo niet beloond.

Kevino1983

Hier 0 punten gescoord met Fretin, Poppel, Kooij, Merlier en Philipsen.  Dat is mij nog nooit gelukt. 

CyclingDonkey
Punchen of verzuipen
Slechte dag voor de serieuze Scoritospelers met gebalanceerde selecties. Netjes dure deftige sprintk...

Ik heb me dit jaar beperkt tot de goedkopere opties, buiten Philipsen en Milan. Altijd een grabbelbak die sprints en ben in t verleden vaak miljoenen kwijt geraakt. Als Milan terug wordt gezet dan wordt het ook voor mij een 0 punter, dat wel erbij gezegd hebbende 😂

Op naar de E3 en GW. Hopelijk meer races op kracht en tactiek. 

En hopen dat de schade meevalt bij al die renners. Heb t er wel mee te doen zeg, wat een bende weer 

TourDeFranceUnchained
Punchen of verzuipen
Slechte dag voor de serieuze Scoritospelers met gebalanceerde selecties. Netjes dure deftige sprintk...

Waar baseer je dit op? Het gemiddelde is 201 punten en zal misschien nog iets stijgen, afhankelijk van plek 10-20. Ik zelf ben met 285 punten op dit moment, slechts 2,8% gestegen (van 83,7 naar 86,5). Dat betekent dus dat bijna al die mensen boven mij ook een Milan in hun team hebben gehad + nog een Philipsen en/of Merlier. Nu zal ik nog wel wat plekjes stijgen aangezien ik dacht Bomboi te zien op plek 11/12 maar dat zullen er niet veel zijn.

Ik doe ook mee met een 2e team (wilde een team met en zonder Pidcock en met en zonder Pedersen). Hiermee ben ik slechts 0.1% gestegen van 99,3 naar 99,4%.

Als je naar 80% + gaat kijken, zie je vrijwel iedereen een uitgebalanceerd team hebben met de goede sprinters in het team. Deze opmerking is dus niet echt van toepassing....

NielsH97

Nou, de Merlier wissel kan heel pijnlijk uitpakken.

CyclingDonkey
Kevino1983
Hier 0 punten gescoord met Fretin, Poppel, Kooij, Merlier en Philipsen.  Dat is mij nog nooit gelukt...

Poppel zat vast nog in de groep 11-20 ;)

KV
TourDeFranceUnchained
Waar baseer je dit op? Het gemiddelde is 201 punten en zal misschien nog iets stijgen, afhankelijk v...

Veel zullen er maar 2 van de 3 hebben. Vandaag was juist het moment om deze af te straffen. 

Astarloa
oli4g
En dan nog 'kenners' die komen pronken met hun goede score

Scorito klassiekerspel heet dit forum. Mensen mogen hier prima hun score delen als ze dat willen.

KV

Die nr 1 in klassement komt hier gewoon weg met enkel Milan en 3de cap Mikhels uit gebrek aan beter. 

Astarloa
KV
Die nr 1 in klassement komt hier gewoon weg met enkel Milan en 3de cap Mikhels uit gebrek aan beter....

Ja bizar, gewoon ook Evenepoel al in zijn team.

Fieljepper
Astarloa
Ja bizar, gewoon ook Evenepoel al in zijn team.

Volgens mij al twee keer gewisseld. Evenepoel en van de poel erin voor jorgensen en de lie.

Wat een slagveld vandaag. Puur geluk gehad dat Mihkels het voor mij nog gered heeft. Vooral nu benieuwd naar de schade bij Fretin en eventueel Merlier... Tim van Dijke als cap bij de Scheldeprijs gaat hem toch niet helemaal worden denk ik. 😅

Punchen of verzuipen
KV
Veel zullen er maar 2 van de 3 hebben. Vandaag was juist het moment om deze af te straffen. 

Exact. Met een gebalanceerde selectie met drie deftige kopmannen (Merlier, Philipsen, Milan) loop je in dit soort koersen vaak makkelijk honderden punten uit op ongebalanceerde selecties met eigenlijk te weinig sprintkopmannen.

TourDeFranceUnchained
Punchen of verzuipen
Exact. Met een gebalanceerde selectie met drie deftige kopmannen (Merlier, Philipsen, Milan) loop je...

Dat snap ik helemaal. Ik heb er zelf ook voor gekozen om alle 3 mee te nemen, maar dat wil niet zeggen dat als je slechts 2/3 hebt,  je dan geen gebalanceerd team kunt hebben. Als je slechts 2 van de 3 grote namen hebt maar daarnaast bijvoorbeeld wel nog 3 B/C sprinters in je team, heb je het budget gewoon anders verdeeld waardoor je in je kasseiploeg of heuvelploeg weer kunt excelleren. 

Dus wat je zegt klopt deels. Vorig jaar had ik geen Merlier en moest ik hier dan 2x voor betalen en verloor ik flink wat plaatsen in BDP en SP.  Alsnog heb ik vorig jaar een bronzen en gouden beker weten te behalen met 2 teams die dus prima in "balans" waren. 

Edit: ik vertel alleen over de bekers om aan te tonen dat het ook mogelijk is/was om zonder een Merlier een prima score te  behalen als je een goede balans hebt. Voordat mensen hier op hun tenen getrapt zijn omdat ze denken dat er "gepronkt" wordt met scores...

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz
Astarloa
Scorito klassiekerspel heet dit forum. Mensen mogen hier prima hun score delen als ze dat willen.

Natuurlijk mag dat prima. Maar die mensen mag je toch ook prima irritante sneuneuzen vinden?

KV
TourDeFranceUnchained
Dat snap ik helemaal. Ik heb er zelf ook voor gekozen om alle 3 mee te nemen, maar dat wil niet zegg...

Ik vind het vooral opvallend dat je blijkbaar jaarlijks meerdere teams aanmaakt. 

1 2 ... 132 ... 147 148

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.