ja, met philipsen kooij en merlier is het echt ongebalanceerd. Wat een gezwets. Zeg gewoon dat je mazzel hebt gehad dat je Milan hebt, niet gediskwalificeerd is en dat de rest gevallen is. Doen alsof dit wijsheid is, is natuurlijk lariekoek.
Steeds meer info over Merlier...lijkt me zondag sowieso niet te starten en het is maar 8 dagen verder vanaf GW naar Scheldeprijs.
morgen maar flink broeden..of dan maar Scheldeprijs met Philipsen, Fretin(lijkt wel weer mee te vallen) en Bomboi (mogelijk nog kanter) en mijn verlies nemen. Wil eigenlijk niet voor één koers iemand erin zetten (althans in een sprintkoers). Dus mogelijk dan geen wissel voor pidcock naar benoot/pedersen maar dan merlier eruit.
lastig..voor E3 nu maar zeven renners over. Moet wel zeggen dat MVP, WVA en Wellens wel prima captains zijn..daarvoor hoef ik niet te wisselen
Vorig jaar eigenlijk voor het eerst gedaan speciaal voor het klassiekerspel omdat ik geen keuze kon maken en benieuwd was welk van de 2 teams het best zou presteren.
Nu zat ik dus met een extra account die ik alleen gebruikt heb vorig jaar voor het wielrennen en dus prima ook dit jaar weer kon gebruiken.
Met mijn eigen hoofdaccount speel ik al sinds 2014 mee. Je kunt het ook wel een uit de hand gelopen (maar vooral leuke) hobby noemen 🤣
Zit dit jaar niet erg mee tot nu toe, gekozen voor merlier van begin af aan, om daarmee samen met JP en milan goed te zitten voor vandaag, gentw en voor scheldeprijs. Dat komt er nu helaas niet uit. En nu pog en narvaez geen e3 doen kom ik daar ook nog kopman te kort omdat ik wellens niet heb. Tel daar ziekte van MvG in sb bij op en ik ben nu 1 wissel verder met wat kopman problemen in de komende koersen. Maar eens even denken of ik nu 2e wissel wil gaan gebruiken of toch gewoon vol blijf houden om met goed team naar heuvelkoersen te gaan.
De gouden wissels, na vandaag weet ik waarom ze zo worden genoemd.. vanochtend besloten om toch Mohoric eruit te gooien voor Milan. Milan meteen 1e kopman gemaakt... inderdaad een gouden wissel. Merlier en Philipsen net zoals velen van jullie kopman gemaakt en Fretin zero points. Het meenemen van een extra sprinter, jazeker, Welsford.. pakt voor het eerst een keer goed uit. Daarnaast kon ik het als fan van TDT het niet over mn hart verkrijgen om geen renner mee te nemen. Bomboi! Stond erop voor beide sprintkoersen en is meteen zijn centjes al waard. Zowel voor mij als een gedeelte van de subleauge waardoor we nu in de top 10 staan! Verder waren de 30 teampunten van Vermeersch ook zeer welkom. Met 376 punten een zeer prettige ronde waarmee ik 12,6% stijg naar 88,3%. Nu hopen dat alle gasten niet te veel verwondingen over houden aan die nare valpartijen..
Deze koers was op voorhand de reden na vorig jaar waarom ik mezelf had beloofd niet te hard invisteren in sprinters. Lang getwijfeld om Merlier nt mee te nemen net omdat ik iets als dit had verwacht (al kan ik natuurlijk niet voorspellen dat hij er bij ligt)
Nuja ik ga niet klagen ik kom met Milan, Mikhels en Bomboi best wel nog goed weg.
Nu alles scherp in het oog houden en zien of we een kopmannen plan b kunnen verzinnen voor E3, gent wevelgem en SP
Gegokt op Merlier. Helaas zowel in Kuurne als nu tegenvaller. Met opgelopen kwetsuur een dure renner die wellicht weinig tot geen punten meer pakt. Zouden jullie hem wisselen voor Matje? Die er nog (maar) drie rijdt. Helaas moet ik dan wel nog een Narvaez oid mee opofferen en dus twee wisselen. Of Merlier houden en hopen op Schelde.
Voor e3 nu Aert, Pedersen en Wellens kopman. Wat zouden jullie doen?
Lol, ik had het niet over jou persoonlijk hoor, rustig aan. Philipsen, Kooij, Merlier lijkt me drie deftige kopmannen voor De Panne. Ik heb het over teams zonder drie goede kopmannen die hier nu veel minder schade oplopen dan gepland.
Ik heb een vergelijkbaar dilemma en twijfel tussen Pedersen en Benoot. Toch neig ik naar Benoot, vooral omdat ik nog een extra man voor de heuvels kan gebruiken en al 1 wissel heb gebruikt.
Mocht je al vrij zeker zijn over de heuvels en/of nog drie wissels hebben. Ga vooral voor Pedersen/Jorgenson.
Regel 1 in het klassiekerspel, neem de kleppers mee.
Regel 2, zorg dat je in elke koers 3 kleppers als kopman hebt
Regel 3, ontelbaar veel kruisjes slaan in de hoop dat je kleppers niet uitvallen.
Werkt regel 3 niet dan treedt regel 4 in werking
Regel 4, zorg ervoor dat je altijd een goedkopere reserve kopman hebt voor alle koersen..
Lees nu dat met het wegvallen van Merlier sommige mensen te weinig sprinters hebben voor SP.. en ook nu al weten dat ze in de heuvels renners te kort komen.. dan is er iets niet goed gegaan met de samenstelling van je team. Deze mensen wens ik persoonlijk nog heel veel succes de komende koersen haha ;)
Benoot levert altijd wel. En rijdt nu nog 8 koersen tegenover 3 van Jorgenson? (Niet gecheckt). en in de heuvels heb je alvast een mogelijk extra (3e) cap.
Nog geen wissels gebruikt, en dan is het leed van Merlier (nog af te wachten overigens) wel de mogelijkheid om Matje erin te krijgen zonder dat Pidcock eruit moet. Had (oa voor dit scenario, uitval van een dure topper) die 2 miljoen achter de hand.
Bij E3 dan 11 man aan de start waarbij gelijk C1 is ingevuld.
Merlier erin voor Pidcock , neig nu om hem er alweer uit te halen en Benoot te brengen.
scheldeprijs dan wel maar 3 renners over , maar verwacht GW sowieso te vroeg voor Merlier en anders moet ik m erin houden voor mogelijke 300 punten Scheldeprijs terwijl die ook voor Philipsen kan zijn en hoop nog dat Milan alsnog mee gaat doen .
maar het gaat uiteindelijk om totaal plaatje
Nu was er voor de Scheldeprijs nog bijna geen naam bekend. Dus dat was meer sprinters op de gok selecteren.
Het gaat mij daar na gisteren wel een wissel kosten, want had daar ook Merlier, Fretin en Theuns staan (en dan Philipsen maar die is niet gevallen). De komende 1.5 week maar goed het medisch bulletin volgen.
Merlier was toch geen gok ? 2x kopman en ook nog KBK GW en wellicht bonuspuntjes in Parijs Roubaix. Gevalletje pech noem ik dat.
VDP thuislaten vind ik meer een gok, ff schade afwachten kijken of je nog een 3e cap hebt in SP.
Je had op voorhand dus slechts 2 kopmannen voor E3, Pogi kun je nu wel vervangen voor Wellens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.