Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 134 ... 147 148
DennisdeMenniss
Scratzz
Nu was er voor de Scheldeprijs nog bijna geen naam bekend. Dus dat was meer sprinters op de gok sele...

Ja en nee. Op voorhand wist je dat Philipsen en Merlier beide koersen zouden rijden en daarmee heb je kopman 1 en 2 gedekt in die koersen. Milan zou BdP rijden dus daarmee is ook kopman 3 een feit. Bij BdP start Milan zo goed als zeker niet dus zou je daar een extra sprinter nodig hebben. Budget sprinter Fretin was natuurlijk een prima opvuller. Daarnaast zou je zeker nog 1 extra sprinter nodig hebben in het geval er iets met bovenstaande namen zou gebeuren. Deze reserve sprinters waren namelijk niet zo duur om erin te klikken en tijdens het spel ga je niet snel een wissel doorvoeren voor een sprintkoers. Tevens waren een aantal namen bekend die beide koersen zouden rijden, denk aan Welsford/Thijssen/Kristoff/Dainese/Bomboi/Groenewegen dus daar had je iemand van mee kunnen nemen. Wat er gisteren gebeurde is natuurlijk domme pech en valt niet op te anticiperen. Gelukkig zitten veel mensen in hetzelfde schuitje dus zal de schade mee vallen. Mensen die straks wel 3 sprinters kopman kunnen maken hebben mazzel.

Kevino1983

20% gezakt, van een bekertje naar 75%. Schade viel niet mee. Uithuilen en maar gaan brainstormen over de giro.  

Nick P

Wat zijn de verwachtingen rond Merlier? Zal hij de Scheldeprijs halen? 

Ik heb sterk de neiging om hem eruit te wisselen.

PieterZegen
DennisdeMenniss
Ja en nee. Op voorhand wist je dat Philipsen en Merlier beide koersen zouden rijden en daarmee heb j...

Ik begrijp de overweging om een extra sprinter als backup mee te nemen, maar heb er zelf toch voor gekozen om dat niet te doen. Het voordeel is namelijk dat je dat overgebleven budget (zeg 1M van Welsford), kunt investeren in je kasseien/heuvel ploeg.

Ik ben gestart met Philipsen, Milan en Fretin als enige sprinters. Daarnaast heb ik Merlier erin gewisselt voor BdP. Voor BdP had ik daarmee op voorhand perfecte kopmannen met Merlier, Milan en Philipsen. En voor Scheldeprijs zou het dan Merlier, Philipsen en Fretin zijn geworden, waarbij er ook nog een kansje is dat Milan daar toch start. In het geval dat ik Welsford nog als extra sprinter had meegenomen en er geen uitvallers zouden zijn, dan had ik Welsford eigenlijk ''voor niks'' meegenomen, want ik zou hem niet boven Fretin cappen. Met deze tactiek heb je een probleem bij het uitvallen van Philipsen of Fretin en bij het uitvallen van Merlier tussen Bdp en SP (als Merlier voor BdP was uitgevallen, dan had ik iemand anders erin kunnen wisselen). Bijvoorbeeld een Welsford zou je kunnen zien als een ''verzekering'', waar je wat aan hebt bij pechgevallen, maar wat bijna nutteloos is (en je een plekje kost) als je geen pechgevallen hebt. Mijn gedachte was dat als je speelt om een gouden beker te halen, je ook een beetje geluk moet hebben en je dus juist geen ''verzekering'' moet nemen. 

Hassan de Mosselman
Valvuillerdemoz
Natuurlijk mag dat prima. Maar die mensen mag je toch ook prima irritante sneuneuzen vinden?

Eerder een beetje heel erg sneu dat je je er zo druk om maakt, niet? Hahaha

Wicked Wout
Kevino1983
20% gezakt, van een bekertje naar 75%. Schade viel niet mee. Uithuilen en maar gaan brainstormen ove...

Nee joh, nog niks opgegeven. In m'n vriendenpoule zie ik mensen op 60% staan terwijl ze 'maar' 300 punten minder hebben. Ik sta nu op brons. 1x goed cappen en je bent er alweer.

Georgeske

Ik neig ernaar om Benoot in te brengen voor De Lie. Wat is jullie mening hierover? Benoot heeft nog niets gereden en dus onzeker over zijn vorm. Maar ik verwacht dat de Lie eigenlijk nergens nog punten pakt. En Benoot kan je cappen in BP en je kan hem gebruiken in de Ardennen.

Ps. Zou wel al mijn 2de transfer zijn.

Laatst gewijzigd
Zitvlees
DennisdeMenniss
Ja en nee. Op voorhand wist je dat Philipsen en Merlier beide koersen zouden rijden en daarmee heb j...

Voornaamste probleem wat ik heb met het hele rijtje van Welsford etc is dat ze, nog los van valpartijen, ook gewoon zowel in bdp als bp niet verder kunnen komen dan plek 12. En is dat dan het geld waard?

Ik overweeg nog een sprinter in te brengen voor sp, maar wie? (Heb merlier, philipsen, Milan,mikhels maar ef start niet en fretin). Geen enkele zekerheid buiten merlier en philipsen toch?

Karperdrol
Georgeske
Ik neig ernaar om Benoot in te brengen voor De Lie. Wat is jullie mening hierover? Benoot heeft nog...

Ik zit met hetzelfde idee...

Twijfel alleen tusse Benoot of Pedersen, aangezien dit mijn eerste wissel zou zijn.

erg lastig.

RedDevil
DennisdeMenniss
Regel 1 in het klassiekerspel, neem de kleppers mee. Regel 2, zorg dat je in elke koers 3 kleppers a...

Haha, precies de spijker op de kop. Mooi!

VincentK
Wicked Wout
Nee joh, nog niks opgegeven. In m'n vriendenpoule zie ik mensen op 60% staan terwijl ze 'maar' 300 p...

En zo is het!

Squender
Nick P
Wat zijn de verwachtingen rond Merlier? Zal hij de Scheldeprijs halen?  Ik heb sterk de neiging om h...

Hier nog een met dezelfde twijfel. En dan ook meteen De Lie er maar uit gooien, zodat ik Van der Poel er nog in kan fietsen plus een goedkopere sprinter voor de SP (Meeus of Welsford bijvoorbeeld).

Hou ik geen wissels meer over voor de heuvels (heb de wissel Pidcock -> Merlier al gedaan), maar ik denk dat 3 koersen met Van der Poel als kopman mij meer gaan opleveren dan een straks 4 heuvelritten met een onzekere Evenepoel, Van Gils, Skjelmose etc.

Kan voor de heuvels op dit moment kiezen voor Pogi, Benoot, Gregoire, Blackmore, Powless. 

Wat denken jullie? 

snoek1974
roelfietstalseengek
Ik zit in hetzelfde schuitje hoor, maar wil je dan echt een Groenewegen/Welsford/Viviana erin wissel...

Denk juist andersom hou ik Merlier erin en vertrouw ik dat die hersteld is voor de Scheldeprijs of ga ik voor een renner die nog veel rijd en ook wel aan zijn punten gaat komen zoals Benoot . 

ondanks dat ik naast Merlier , op dit moment alleen Philipsen , Fretin en Meeus heb voor de Scheldeprijs , maar ook dit kan nog veranderen 

Wicked Wout
Squender
Hier nog een met dezelfde twijfel. En dan ook meteen De Lie er maar uit gooien, zodat ik Van der Poe...

Ik denk dat je met alleen die 5 renners nog flink wat plekken gaat inleveren in de laatste 3 a 4 ritten...

bdebouwer

Teuns ook het overwegen waard voor de heuvels. Mits in vorm goede reserve captain voor alle 4 de heuvelkoersen. Hoe denken jullie daarover?

Squender
Wicked Wout
Ik denk dat je met alleen die 5 renners nog flink wat plekken gaat inleveren in de laatste 3 a 4 rit...

Klopt. Maar die mis ik nu ook zonder Van der Poel in de 3 koersen die hij sowieso nog rijdt... Zekere punten. 

Heb overigens meer renners, maar niet kopmanwaardig. 

KV
bdebouwer
Teuns ook het overwegen waard voor de heuvels. Mits in vorm goede reserve captain voor alle 4 de heu...

Zit daarom ook in mijn team maar zou hem nu niet echt overwegen als transfer. 

Houtenees
Squender
Klopt. Maar die mis ik nu ook zonder Van der Poel in de 3 koersen die hij sowieso nog rijdt... Zeker...

Grégoire, Blackmore en Powless zijn geen kopmanmateriaal. Benoot kan je 3e kopman maken in de heuvels. Je mist wel een heuvelkopman. 

Om te bepalen of MVP meer punten oplevert: wat zijn in de kasseikoersen je kopmannen?

Witte87
Squender
Hier nog een met dezelfde twijfel. En dan ook meteen De Lie er maar uit gooien, zodat ik Van der Poe...

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie.

Ook Pidcock eruit voor Merlier. Wat een ergernis gisteren, hoop ik een keer dat Merlier goed scoort, valt hij weer.

Twijfel om nu ook de Lie eruit te doen, maar dat is niet genoeg voor Mvdp erin te krijgen. 

Voor de heuvels al Pogacar, v Aert (Amstel, BP) v Eetvelt, Gregoire, Narvaez, Benoot, Vermeersch (2 koersen). Voor nu neig ik er toch naar om de pijn te incasseren wat betreft Mvdp (hopende dat hij alleen die drie koersen rijd) en ze niet allemaal wint (ook al ben ik fan van hem). Heb wel dus Wellens, Benoot, Pedersen in mijn team en hoop hiermee te schade te beperken.

Als Merlier SP kan rijden, heb ik naast hem Philipsen en Welsford (of Fretin), in ieder geval 3xC wat ik kan opstellen.

Als Merlier wegvalt voor SP kan ik hem er net zo goed weer uitgooien samen met de Lie en dan vd Poel en eventueel een Meeus of Hirschi/Teuns inbrengen voor 1,5m. De twijfel zit hem of ik dan genoeg heuvelmannen heb en genoeg sprinters voor de SP. 

Of twee wissels sparen om eventueel Pidcock en Evenepoel/v Gils in te brengen en (hopelijk) 4 sterke heuvelritten te scoren.

Hopen op goede blessure updates tot morgenvroeg.

Squender
Houtenees
Grégoire, Blackmore en Powless zijn geen kopmanmateriaal. Benoot kan je 3e kopman maken in de heuvel...

Een Gregoire als 3e kopman hoeft niet slecht uit te pakken toch? Benoot kan inderdaad ook nog.

Oh, en heb Narvaez ook nog in mijn ploeg.

Voor de kasseien heb ik WVA, Pedersen en Pogi beschikbaar. 

Laatst gewijzigd
Houtenees
Squender
Een Gregoire als 3e kopman hoeft niet slecht uit te pakken toch? Benoot kan inderdaad ook nog. Oh, e...

Je zegt het precies zoals het is: het "hoeft" niet slecht uit te pakken. Er is denk ik net zo'n grote kans dat gregoire 22e wordt als 5e in de heuvels. Je wilt 3 kopmannen hebben die de meeste zekerheid bieden op punten. Grégoire heeft die zekerheid niet. 

Squender
Houtenees
Je zegt het precies zoals het is: het "hoeft" niet slecht uit te pakken. Er is denk ik net zo'n grot...

Haha, touché. 

Maar daarom ook de twijfel. Dat MvdP zijn punten nog gaat binnen harken komende etappes is een zekerheid (los van valpartijen).

Voor de heuvels is het nog zo twijfelachtig...

Houtenees
Squender
Haha, touché.    Maar daarom ook de twijfel. Dat MvdP zijn punten nog gaat binnen harken komende eta...

een goede evenepoel of van gils of pidcock gaan in 4 koersen ook aardig wat harken.

Squender
Houtenees
een goede evenepoel of van gils of pidcock gaan in 4 koersen ook aardig wat harken.

Pidcock gaat toch wel zijn wildcard krijgen voor de giro denk ik. Zeker als de rondes een extra wildcard mogen uitdelen.

Evenepoel en Van Gils zijn idd de 2 renners waar ik ook aan denk. 

DennisdeMenniss
PieterZegen
Ik begrijp de overweging om een extra sprinter als backup mee te nemen, maar heb er zelf toch voor g...

Snap volledig dat als je een gouden beker wilt halen je selectie op "scherp" zet. Alleen er hoeft maar iets mis te gaan en dan hang je eigenlijk al. Dan moet je noodgedwongen vaak onnodige wissels gaan doorvoeren en in hoeverre is dat gouden bekertje dan nog in zicht? Ergens een verzekering in bouwen is dus wel prettig. Wat ik nu vaak zie is dat mensen in mijn ogen 1 of meerdere onnodige kasseimannen van 1 millie erin klikken waarbij het maar de vraag is of ze daadwerkelijk punten gaan halen. Tuurlijk is het leuk als er 6 of meer groene bolletjes bij een naam staan.. maar als ze uiteindelijk geen punten opleveren heb je er niks aan. Hiervoor in de plaats heeft een 1 millie sprinter veel meer waarde in het spel dan een onnodige kasseiman. Als voorbeeld, Ballerini/Naessen/Lazkano zijn volgens mij nog aardig wat gekozen. Dat zijn "extra" ofwel overbodige renners want in de koersen die ze rijden heb je voldoende kleppers. Een B sprinter biedt meer zekerheid om in de punten te rijden dan die andere renners. Daarbij weet je wanneer je ze kunt verwachten en ze inzetten als noodgedwongen kopman. Dat creërt dus automatisch meer zekerheid en waarde aan zo'n renner. Een 4e sprinter op papier is in mijn ogen dus veel meer waard dan een 7e of 8e kasseiman in je team. Hierbij laat ik dan de eventuele punten die beide kunnen halen achterwege want dat vind ik irrelevant. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 134 ... 147 148

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.