Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 137 ... 145 146
Wicked Wout
Kanarieblauw
Iemand hier wijs advies? Sta momenteel op 99.8% en wil graag top 100 eindigen. Kopmannen staan paraa...

Vandaag verwacht ik geen tot weinig punten voor Pedersen, dus zou de gok wel aandurven om nog even te wachten. Merlier zou snel een testritje maken en de gevolgen voor zijn planning bekend maken werd woensdagavond gecommuniceerd. 

Fieljepper
Wicked Wout
Vandaag verwacht ik geen tot weinig punten voor Pedersen, dus zou de gok wel aandurven om nog even t...

Wat maakt de E3 eigenlijk de koers waar Pedersen het meeste moeite mee heeft? Overigens wel interessant om te zien dat de voorbeschouwingen hem wel richting een top vijf zien gaan. Is dat dan weer door de extra focus op de heuvels wat we in Parijs-Nice zagen of doen ze dat gewoon elk jaar?

Wicked Wout
Fieljepper
Wat maakt de E3 eigenlijk de koers waar Pedersen het meeste moeite mee heeft? Overigens wel interess...

Ben er al een paar jaar 'ingetrapt'. Hij zou dit moeten kunnen zou je zeggen, maar op de een of andere manier lukt het niet.

Maar laat me graag verrassen dit jaar. Wellicht heeft de focus op het klimmen inderdaad geholpen. 

Hij is wel mijn grootste fomo buiten m'n team. Verder heb ik alle namen die nu als wissels worden genoemd al in m'n team staan, maar dit is vanaf het begin wel de renner die ik het spannendst vind om te missen.

Vergane Glorie
Georgeske
Ik zou dit vandaag graag doen. Wil hem inwisselen voor benoot. Zou je dit ook nog steeds doen als je...

Dit maakt het wel iets lastiger hoor!

Je zou moeten berekenen wat je nog van een Pidcock in de heuvels verwacht t.o.v. een Benoot. Als je kijkt naar het verleden:

• AGR: zijn ze vergelijkbaar (zeker met cauberg aan het einde), echter weet je dat als ze in een groepje zitten voor een ereplek dat Benoot normaliter wel wat probeert, meestal niet heel succesvol, maar dat Pidcock laat lopen. Al zou ik hier Pidcock eerder captain maken, maar dan pas op plek 3 (al heb ik daarvoor genoeg)
  • WP: is Benoot eigenlijk altijd beter geweest. Prima derde captain.
  • LBL: Hier is Pidcock een logische captain, al is benoot hier ook altijd goed. Heb gelezen dat parkoers zwaarder is en lijkt me dat je met Poga, Eve etc. al genoeg keuzes hebt voor captain
  • BP: Hier zou dan de winst van een Pidcock erin wisselen zitten, maar als je Evenepoel neemt, heb je Wout, narvaez/wellens etc prima opties, maar Pidcock is een mooie keuze 

Echter met De Lie verwacht je helemaal niets meer....Daarom zou ik altijd wat met dat geld doen en de gok met Merlier nemen en die behouden. 

Merk wel dat ik mezelf nu Pidcock uit het team aan het lullen ben....Zelf nog even kijken of dit echt benoot wordt of toch Pedersen voor de koersen na vandaag.

Vergane Glorie
Wicked Wout
Ben er al een paar jaar 'ingetrapt'. Hij zou dit moeten kunnen zou je zeggen, maar op de een of ande...

Volgens mij is dit eens geanalyseerd.

E3 heeft dezelfde hoogtemeters (ongeveer) als RVV. Alleen in een veel kortere afstand. Pedersen is gebaat bij lange afstanden omdat hij nauwelijks verslechtert. Ook scoort hij goed in RVV omdat hij meestal anticipeert, dan heb je minder explosiviteit nodig als de grote mannen gaan. 

Maak me zelf een beetje zorgen om zijn "verkoudheid" van tussen PN en MSR. Hij zat niet bij de beste 30 op de cipressa en is door Stuyven gered toen..Gevoelsmatig gaat hij dus zondag en tijdens PR goed zijn (regelmatigere inspanning over langere tijd) en DDV is toch altijd wel een sprint van een groepje voor plek 5/6 en verder. Dat moet hij kunnen. Voor RVV is top 10 realistisch en E3 dus vanwege de explosiviteit is dat zeer onzeker. Schat zelf naast de top 2 een Ganna, Wellens, Jorgenson. Matthews hoger in.  

Ragnar Lolbroek

Voor vandaag.

Cap 1: Mathieu 

Cap 2: Wout

Cap 3: Vermeersch (lijkt toch rugnummer 1 te krijgen bij UAE)

Benoot, Vacek, Lazkano, Welsford,  Cortina, Blackmore

Beetje pover. De slachtpartij van De Panne pikt hier nog wel.

Gids03

Ja hier de twijfel voor 

Cap 3  tussen 

Benoot, pithie, vermeersch.

Houtenees

In mijn team toch maar Pedersen derde cap. Al is het niet van harte. 

In principe was Pogi natuurlijk kopman, Narvaez reserve kopman. En Pedersen zat pas op het bankje 2e/3e reserve kopman met Benoot. 

Het niet starten van Pogi en Narvaez zorgt ervoor dat Pedersen opschuift. Maar echt lekker vind ik het niet. 

TourDeFranceUnchained

Snap de negativiteit rondom Pedersen en E3 niet. Ja heeft hij misschien niet de beste resultaten hier, maar vorig jaar was hij gewoon goed! Hij heeft kilometers solo gereden wat hem energie heeft gekost waardoor hij op het einde niet met de aller beste mee kon. Alsnog eindigt hij 11e op slechts 6 seconde van nr 7. Die kan gewoon prima top 5 rijden mits hersteld van de verkoudheid. 

Laatst gewijzigd
TimTornTeut
Ragnar Lolbroek
Voor vandaag. Cap 1: Mathieu  Cap 2: Wout Cap 3: Vermeersch (lijkt toch rugnummer 1 te krijgen bij U...

Heeft UAE daadwerkelijk iets gezegd over de rangorde vandaag tussen Wellens en Vermeersch?

TourDeFranceUnchained
TimTornTeut
Heeft UAE daadwerkelijk iets gezegd over de rangorde vandaag tussen Wellens en Vermeersch?

Lijkt me vrij logisch dat Vermeesch nr 11 heeft als hij invalt voor Pogacar (die eigenlijk met dat rugnummer zou starten). Denk dus eerlijk gezegd niet dat dat veel zegt over de rangorde binnen UAE. 

Houtenees
TourDeFranceUnchained
Snap de negativiteit rondom Pedersen en E3 niet. Ja heeft hij misschien niet de beste resultaten hie...

Er starten vandaag gewoon best wat mannen met betere papieren dan Pedersen. Jorgenson, Ganna, Wellens. 

Daarnaast is het nog maar ten zeerste de vraag of Pedersen wel de nr 1 uit zn eigen ploeg is vandaag met Stuyven erbij die in MSR al op de Cipressa op hem wachtte. En als Vacek goed is, is hij hier denk ik ook met geschikt voor. 

Pedersen kan wel goed rijden. Maar een echt lekkere cap is het wat mij betreft niet 

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie
TimTornTeut

Denk dat het de UAE strategie is: iedereen mag zijn kans gaan. Dus Vermeersch als captain (in zijn team) is niet geheel onlogisch daar ook hij voor zichzelf mag rijden, wat wordt uitgedrukt door hem nummer 1 te geven. Maar Wellens gaat echt wel zijn eigen koers mogen rijden. 

RedDevil
Ragnar Lolbroek
Voor vandaag. Cap 1: Mathieu  Cap 2: Wout Cap 3: Vermeersch (lijkt toch rugnummer 1 te krijgen bij U...

Hier Mathieu (1), Wout (2) en Ganna (3). Verder is het niet veel: Mihkels, Vermaerke, Pluimers en Vermeersch. Sta momenteel bij de eerste 100, ben benieuwd hoe het aan het eind van de dag is.

bdebouwer

Verwachten jullie nog dat VDP een koers er bij pakt?

Vergane Glorie
bdebouwer

Denk het eigenlijk niet. Heel misschien DDV, maar zondag verwacht ik sowieso niet. Dat gaat sprinten worden en is een vrij lange koers natuurlijk.

Ragnar Lolbroek
TimTornTeut

Ik ging uit van pcs m.b.t. dat rugnummer. Echt geweldige alternatieven heb ik niet voor cap 3

Benoot: komt van dezelfde berg als Wout.

Vacek: zit met Pedersen

Lazkano: niet persé beter dan Vermeersch 

Welsford: eerder in Scheldeprijs

Cortina: weinig laten zien qua uitslagen 

Blackmore: nog wat te groen achter de oren.

dawizz

Hoe schatten jullie hier de kansen in van Madouas? Denk erover hem te cappen als derde boven Pedersen...

ProScoritoManager
bdebouwer

Voor aanvang van het spel ging ik er eerlijk gezegd wel van uit en was dat ook wel een factor om hem wel mee te nemen. Ondertussen zitten we zo dichtbij dat ik niet meer weet wat ik moet/mag verwachten. Nokere werd ook pas 1 dag vooraf aangekondigd dus ik sluit niks uit, maar overtuigd ben ik verre van. Het scheelt dat ik vooraf ook niet uitging van winst in MSR, dus dat streept redelijk tegen elkaar weg mocht er geen extra koers worden toegevoegd aan zijn programma.

Laatst gewijzigd
CyclingDonkey
Fieljepper
Wat maakt de E3 eigenlijk de koers waar Pedersen het meeste moeite mee heeft? Overigens wel interess...

Ik verwacht m dit jaar wel. Hij heeft specifiek getraind (en verbetering getoond) op klimmetjes, wat dan wel weer wat van zijn spurt heeft gekost. Volgens mij had de E3 net iets te veel vinnige hellinkjes 

Al met al hij is iets meer van sprinter naar heuvelrennet opgeschoven (waar die allebei natuurlijk al goed in was) wat m net dat extra gaat geven om er vandaag wel bij te zitten

Nou heb ik m zelf niet, maar had m hier graag gehad.

GW ligt m denk ik door zijn training dit jaar iets minder (maar nog steeds goeie potentie voor top10)

CyclingDonkey
Ragnar Lolbroek
Ik ging uit van pcs m.b.t. dat rugnummer. Echt geweldige alternatieven heb ik niet voor cap 3 Benoot...

UAE publiceert altijd hun team op hun webpagina met een foto van een renner. Ik ga er altijd een beetje vanuit dat dat de aangewezen man is (of iig degene waarvan het meest wordt verwacht). Dit keer staat de foto van Wellens erbij. 

Voor wat t waard is..

bdebouwer

Hoe denken jullie over Merlier? Ik verwacht eigenlijk dat die in ieder geval niet meer opstapt in GW.

Laatst gewijzigd
RedDevil
dawizz
Hoe schatten jullie hier de kansen in van Madouas? Denk erover hem te cappen als derde boven Pederse...

Zou dan altijd Pedersen doen. Ook omdat hij in het geval dat een groepje vooruit blijft waarin hij niet zit, altijd nog kan sprinten voor plek 5 of 6. Maar sta je er slecht voor en wil je het verschil maken, dan is Madouas een leuke cap.

Canyon72
bdebouwer
Hoe denken jullie over Merlier? Ik verwacht eigenlijk dat die in ieder geval niet meer opstapt in GW...

Bron?

Feld
Canyon72
Bron?

Waarschijnlijk z'n duim..

1 2 ... 137 ... 145 146

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.