Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 138 ... 147 148
dr klaas

Wellens 3e cap, vorig jaar ook nog 4e.  Als knecht 3e in Strade daar heb ik wel vertrouwen in.

wessel2105

Net De Lie en Pidcock gewisseld voor van de Poel (Fomo) en Powless we gaan het meemaken 

Landismobaby

Zou Merlier nog voor 13 uur duidelijkheid geven over GW? Ik neig toch hem te wisselen i.p.v. Pidcock 

TimTornTeut
Landismobaby
Zou Merlier nog voor 13 uur duidelijkheid geven over GW? Ik neig toch hem te wisselen i.p.v. Pidcock...

Waarom zou je dat willen weten voor de E3 begint?

LinksafBijDeMolen
TimTornTeut

Omdat hij waarschijnlijk Pedersen erin wil voor E3

Landismobaby
TimTornTeut

Om Pedersen in te brengen als 3e cap. Heb niet zoveel vertrouwen in Vermeersch 

Boasson en Hagen
Landismobaby
Zou Merlier nog voor 13 uur duidelijkheid geven over GW? Ik neig toch hem te wisselen i.p.v. Pidcock...

Mocht hij opstappen in GW dan zal het niet voor de punten zijn. Het gaat er meer om of je denkt dat hij goed gaat zijn in de Scheldeprijs (enige koers waar ik nog kans zie op veel punten voor hem).

John Bon

Na lang twijfelen toch de knoop doorgehakt. 
Pidcock => Benoot

Ik ga ervan uit dat Benoot niet veel minder zal leveren in de Waalse klassiekers en heb ik toch een stuk meer body in de ploeg voor de Vlaamse.

Nog 1 transfer achter de hand mocht Merlier beslissen niet te rijden in Scheldeprijs (en minder mate G-W) en dan nog 1 voor een extra kopman in Waalse Luik.

(see what i did there Waalse Luik... never mind) 

Landismobaby
Boasson en Hagen
Mocht hij opstappen in GW dan zal het niet voor de punten zijn. Het gaat er meer om of je denkt dat...

Goed punt en daar zit ik ook nog niet ruim in de captains 

Il Partigiano

Wie doet er mee met paniekvoetbal? Woensdag Merlier ingebracht voor Pidcock (ingecalculeerde wissel), maar deze pakt verkeerd uit. Ipv 2 zekere caps (BdP en SP) en 1 mogelijke cap (GW), lijkt het nu op niets uit te lopen.

Pedersen in voor Merlier? Pedersen rijdt incl. vandaag nog 5 koersen met allen goede kans op een topnotering. Lijkt in hele goede doen. Is voor vandaag een upgrade qua 3e captain en ook voor GW en DdV een upgrade.

Mijn heuvelteam is al dusdanig sterk (in mijn bescheiden opinie) dat ik 1 wisselmogelijkheid minder niet als een groot probleem zie.

Dus paniekvoetbal of gewoon rustig afwachten?

Vergane Glorie
Il Partigiano
Wie doet er mee met paniekvoetbal? Woensdag Merlier ingebracht voor Pidcock (ingecalculeerde wissel)...

Wie heb je nu als derde captain voor GW en DDV? En vandaag?

Laatst gewijzigd
Houtenees
Il Partigiano
Wie doet er mee met paniekvoetbal? Woensdag Merlier ingebracht voor Pidcock (ingecalculeerde wissel)...

Paniekvoetbal, altijd spannend. 

bdebouwer

Ik denk dat je van Benoot niet iets moet verwachten in het vlaamse gedeelte. Is gewoon een knecht en staat sowieso achter Van Aert en Jorgenson in de pickorde. Vorig jaar kwamen zijn goede resultaten pas na de valpartij van het halve peleton. 

Astarloa
bdebouwer
Ik denk dat je van Benoot niet iets moet verwachten in het vlaamse gedeelte. Is gewoon een knecht en...

Goeie grutjes hier doe je Benoot te kort mee zeg.

bdebouwer
Astarloa
Goeie grutjes hier doe je Benoot te kort mee zeg.

Ik verwacht geen resultaten in het vlaamse voorjaar, maar hij mag mij het tegendeel bewijzen. 

Een wissel met pidcock zou ik zelf daarom ook nooit doen. 

nasibal
bdebouwer
Ik denk dat je van Benoot niet iets moet verwachten in het vlaamse gedeelte. Is gewoon een knecht en...

En zn resultaten van het jaar daarvoor dan? Toen Wout, Laporte (en van Baarle deels) allemaal in topvorm waren? 

Aanklampen
bdebouwer
Ik verwacht geen resultaten in het vlaamse voorjaar, maar hij mag mij het tegendeel bewijzen. Een wi...

En waar had jij vandaan dat Merlier misschien SP niet haalt? Lijkt me een eigen inschatting, niet meer dan dat... toch?

Il Partigiano
Vergane Glorie
Wie heb je nu als derde captain voor GW en DDV? En vandaag?

Voor vandaag Tim Wellens. Geen verkeerde captain, maar Pedersen voelt zekerder.

Voor GW: Meeus of Magnier. Pedersen voelt zekerder.

Voor DdV: Benoot of Narvaez. Pedersen voelt zekerder.

John Bon
Aanklampen
En waar had jij vandaan dat Merlier misschien SP niet haalt? Lijkt me een eigen inschatting, niet me...

Helemaal dit. Ik zie veel paniekvoetbal rond Merlier momenteel. Zo'n valpartij is nooit goed natuurlijk maar veel mensen schrijven hem wel heel vlotjes af voor Scheldeprijs. Gent-Wevelgem snap ik maar imo zelfs een Merlier op 1 knie is beter/zekerder dan de meeste alternatieven.

bdebouwer
nasibal
En zn resultaten van het jaar daarvoor dan? Toen Wout, Laporte (en van Baarle deels) allemaal in top...

In 2023 had hij zijn punten in de vlaamse klassiekers nu al gehaald. Buiten het openingsweekend alleen nog een 13de plek in RVV. De laatste tijd vind ik hem ook gewoon veel de rol van knecht aannemen en je kan hem nergens gerust kopman maken in het vlaamse werk.

bdebouwer
Aanklampen
En waar had jij vandaan dat Merlier misschien SP niet haalt? Lijkt me een eigen inschatting, niet me...

Dat is mijn gevoel ja, maar ik durf hem er zelf ook nog niet uit te halen. 

Een waardige vervanger kan je niet halen voor SP, en dan kan je de wissel beter bewaren voor later. 

Vergane Glorie

Als je ipv pidcock puur versterking voor de kasseien wil dan is Pedersen een goede optie natuurlijk, zeker als je Merlier als captain in GW had. Verder lijkt het me dat je voor de andere koersen bewust Pedersen niet hebt meegenomen dus genoeg alternatieven hebt als captain. Benoot is meer spreiden over alle koersen heen en meer een echte vervanger van Pidcock. Mijn aanname is wel dat Tiesj meer punten gaat opleveren dan Pidcock (zonder captainmeerwaarde), maar dus nooit echt captain zal maken.

het gaat mijn eerste wissel worden. Rijdt Merlier SP dan hoef ik niet te wisselen tot de heuvels ..Rijdt hij SP niet dan wordt het daar krap maar ik zie echt geen zekerheden verder daar. 
Manders nog twee wissels voor de Ardennen.

ivo001

Ik houd mijn wissels toch maar even in de zak. Even tot zondagochtend afwachten hoe het met Merlier is, en dan eventueel nog inwisselen voor Benoot, indien die vandaag goede vorm toont. 
Pidcock ga ik maar definitief laten staan denk ik, Merlier is nu een logischere wissel om eruit te doen.

Al heb ik dan voor Scheldeprijs echt geen degelijke 3e kopman meer, enkel Philipsen, Fretin en Kubis dan op de lijst voorlopig, waar Kubis waarschijnlijk de sprint aan trekt voor Bomboi en Fretin misschien wel voor Aniolkowski. Mocht Merlier niet fit raken voor de Scheldeprijs is er natuurlijk wel de kans dat Magnier mag invallen, al hebben ze ook al Lamperti er staan.

Laatst gewijzigd
Aanklampen
John Bon
Helemaal dit. Ik zie veel paniekvoetbal rond Merlier momenteel. Zo'n valpartij is nooit goed natuurl...

Waar, maar Merlier in GW gaat hem MI nooit worden. Dan spelen ze eerder de kaart Magnier, je gaat daar geen prijs rijden op 1 been, vooral niet met de weersvoorspellingen. 

Kans bestaat dat ze in SP voor Lamperti gaan, als Merlier niet 100 is of geen zin daarin heeft.. Niet alleen fit zijn maar ook mogelijk dat ze voor iemand anders kiezen nu

Vergane Glorie
Il Partigiano
Voor vandaag Tim Wellens. Geen verkeerde captain, maar Pedersen voelt zekerder. Voor GW: Meeus of Ma...

Gevoel is zeker belangrijk! Dus daar moet je dan naar luisteren.

als ik naar de eerste koersen kijk, zie ik echt Wellens boven Pedersen eindigen en bij GW gaan ze in principe voor de kaart Milan. Dus als die eraf is gaat Pedersen veel opleveren. Anders denk ik vergelijkbaar met een Meeus (Magniet is wat Tricky met de blessure).

voor DDV ben ik het helemaal met je eens. Daar voelt Pedersen zekerder. 

1 2 ... 138 ... 147 148

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.