Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 139 ... 147 148
bdebouwer
ivo001
Ik houd mijn wissels toch maar even in de zak. Even tot zondagochtend afwachten hoe het met Merlier...

Kubis schijnt ook gevallen te zijn in Brugge de Panne

ProScoritoManager

Al die mensen die nu Merlier uit willen wisselen obv onderbuikgevoelens, hebben die nog 3 wissels over ofzo? Want als je na die wissel nog maar 1 wissel overhoudt moet je wel errrrrug sterk op je Ardennenteam hebben ingezet bij de initiële teamselectie of je moet vertrouwen op gasten als Gregoire/Eetvelt/Bilbao als derde kopman voor de laatste 2/3/4 koersen. Kan natuurlijk prima dat je dat laatste doet, maar kom dan niet tegen die tijd hier klagen dat je links en rechts wordt ingehaald door teams met Pogi/Pidcock/Evenepoel/vGils als échte heuvelkopmannen.

nasibal
bdebouwer
In 2023 had hij zijn punten in de vlaamse klassiekers nu al gehaald. Buiten het openingsweekend alle...

Nu verteken je het beeld aardig. Het volledige plaatje is als volgt: 

In 2023 reed Benoot 5 keienwedstrijden. In 3 van de 5 eindigt hij als 'knecht' in de top 20. In E3 DNF door val en in DDV sprint er een grote groep voor de plekken 2 t/m 29. Benoot zat netjes in die groep maar is natuurlijk geen renner die in zo'n scenario scoort. Is dat garantie voor resultaten dit jaar? Nope, zeker niet. Maar het maakt 'Benoot knecht en rijdt dus geen resultaten' wel té stellig. 

Dat je hem nergens capt in het vlaamse voorjaar ben ik volledig mee eens. Daar streep je dan weer tegen weg dat je met hem ook alvast in één keer een heuvelwissel doet. Wissel je er nu iemand in die je wél capt op de kasseien, maar géén heuvels rijdt gooi je die heuvelwissel weg.

Laatst gewijzigd
Landismobaby
ProScoritoManager
Al die mensen die nu Merlier uit willen wisselen obv onderbuikgevoelens, hebben die nog 3 wissels ov...

Ja hier nog 3 wissels over, dus kan ik het me veroorloven om Merlier eruit te halen en Pidcock te laten staan. 

dephazz
wessel2105
Net De Lie en Pidcock gewisseld voor van de Poel (Fomo) en Powless we gaan het meemaken 

Zojuist bijna dezelfde wissel doorgevoerd. De Lie en Merlier er uit, Van der Poel en Powless er in.

Ik zie Merlier namelijk geen goed resultaat rijden in GW, als hij al rijdt. Blijft de Scheldeprijs over voor Merlier, dit vs. 3 wedstrijden waar Van der Poel op het podium kan komen. 

Powless is wat wisselvallig, maar rijdt de ardennenklassiekers en van hem weet je zeker dat hij er altijd 100% voor gaat.  De Lie ga ik alleen missen in de Brabantse Pijl denk ik.

oli4g

Fretin is ook geen zekerheidje voor SP denk ik dan. Zou G-W en DDV ook niet meer starten.

Quelbois

ik spreek liever van paaltjes voetbal ipv van paniekvoetbal. Als er paaltjes hard omvallen (Fretin , Theuns, Merlier) is de kans op succes op korte termijn van deze sprinters helaas kleiner. Ik doe dus (ook) mee aan de tombola. 

Na mijn wissel de Lie naar Ganna (ja ik was er ingetrapt) die prima uitpakte net voor  MSR is er met 2 mio over (en het nu wisselen van de gevallen en gehechte Merlier) ruimte voor MvdP.  Een veel zekere kopman voor 3 en misschien meer (DDV of Amstel) ritten . 

Paaltje Pidcock blijft nu in het spel voor later (ook 4 mio).

Schelde wordt peentjes zweten met een heel dunne bezetting met  Philipsen , Bomboi, Fretin en Abrahamsen , maar dat is gelukkig maar 1 wedstrijd. Hele knappe selectie nu voor de kasseien ritten.

Laatste wissel voor de heuvels bewaren (waarschijnlijk Remco). 

Succes allemaal weer en hopelijk blijft iedereen heel de komende ritten. 

dephazz

N.b. regeren is vooruit zien - heb aardig wat sprintertjes en heuvelmannen van begin af aan opgenomen waardoor ik alleen nog maar Evenepoel er in hoef te wisselen.

Aanklampen
ProScoritoManager
Al die mensen die nu Merlier uit willen wisselen obv onderbuikgevoelens, hebben die nog 3 wissels ov...

Had er nog 3, Tim eruit, Matje erin. Met SP even kijken of je een 'zekere' Cap kan vinden, anders wordt het vol op laatste 3/4 klassiekers, met een REV of een Maxim erin, of beiden.

oli4g

Op Sporza toch voorzichtig positieve signalen over Merlier.

bdebouwer

Merlier waarschijnlijk gewoon beschikbaar voor GW, de vraag blijft of die kopman is, maar uit deze woorden denk ik dat wel.  https://sporza.be/nl/2025/03/28/tim-merlier-test-op-training-en-beslist-vandaag-over-gent-wevelgem-hij-is-genaaid-net-onder-zijn-knie~1743159546735/

wessel2105
dephazz
Zojuist bijna dezelfde wissel doorgevoerd. De Lie en Merlier er uit, Van der Poel en Powless er in....

Exact de reden dat ik voor Powless ben gegaan die gaat we denk ik wel bijzitten in de Ardennen.

Van Pidcock weet je het ook niet altijd als het even niet mee zit laat hij het ook al snel glippen.

De Lie zag ik zelf niet meer goedkomen. Gelukkig had ik Merlier uberhaupt niet in mij. Team dus dat scheelt een hoofdpijn dossier. Nu Fretin wegvalt zit ik wel naar alle wss met 1 of 2 renner voor de Scheldeprijs aangezien ik ook Fretin heb dus dat kan pijnlijk worden misschien dst ik daar nog een wissel voor toe pas later.

Voor de Heuvels zit ik in ieder geval goed had alleen Evenepoel er daar graag ingewisseld dit zou nog steeds het geval kunnen zijn.

Canyon72

Wissel doorgevoerd Tim voor Mads

oli4g

Merlier net trainingsritje van 100km gepost op Strava. Mss zondag nog iets te vroeg. Maar komt in orde voor SP lijkt me wel.

bdebouwer
oli4g
Merlier net trainingsritje van 100km gepost op Strava. Mss zondag nog iets te vroeg. Maar komt in or...

Lijkt mij ook gewoon klaar voor zondag dan. Toch verrassend gezien hun eerst communicatie dat het nu zo goed gaat, maar niet ongunstig voor de mensen die Merlier hebben.

Il Partigiano

Door hectiek op de zaak geen tijd meer gehad om Merlier er definitief weer uit te fietsen. En misschien maar goed ook. Mocht hij zondag mee doen wordt hij geen kopman en is elk punt mooi meegenomen. Hopelijk genoeg hersteld voor SP om dan een sloot punten binnen te harken. Heerlijk die last-minute dilemma's 🤣

KV

Alweer gezellig daar in Harelbeke

mentsjov

Alle kopmannen in peloton 2. 

wessel2105
mentsjov
Alle kopmannen in peloton 2. 

Precies hetzelfde hier en dat gat van 3 minuten vind ik toch al een dingetje ook al is het nog erg vroeg 

floda

Die koersen zijn al leuk, maar met dit spel zit je toch gewoon al vanaf km 1 te vloeken en te steunen. Terwijl er eigenlijk natuurlijk niets aan de hand is, want alles gaat toch gewoon samenkomen.

ditisdavid

Al die discussie over wie derde kopman te maken had dus discussie over wie tweede kopman te maken moeten zijn. Van Aert is hard op weg om De Lie-eske vormen van miskoop te bereiken.

Wicked Wout

Geloof dat ik mijn woorden moet gaan terug nemen dat ik weinig verwacht van Pedersen vandaag. Zonder pech gaat die hier een prima resultaat rijden. 

mentsjov

Zonder Pedersen ga ik weer wat zakken verwacht ik. Man, had ik hem er maar ingeklikt vanaf het begin in plaats van De Lie 🫠

Praeses
ditisdavid
Al die discussie over wie derde kopman te maken had dus discussie over wie tweede kopman te maken mo...

Wat een mega-fout van Jumbo Visma! Ze zaten bij het opdraaien van de Taaienberg gewoon veel te ver. Hoe is dat nu mogelijk met zo'n ervaring??

Als ze daar zitten waar ze moeten zitten is Van Aert mee met de eerste of de 2e groep.

Vergane Glorie

Hulde voor Pedersen. Totaal niet verwacht! Knap hoor.

WvA...pijnlijk en verdrietig

1 2 ... 139 ... 147 148

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.